Počas sobotňajšej (6.2.) automobilovej súťaže Dobšinská zima 2016 skolaboval spolujazdec Igora Drotára (61) a viceprezident Slovenskej asociácie motoristického športu (SAMŠ) - Vladimír Bánoci (60), a to počas druhej rýchlostnej skúšky priamo v súťažnom vozidle Mitsubishi Lancer EVO IX. Igor Drotár priviezol spolujazdca Bánociho do mesta Dobšiná, kde mu privolaní zdravotníci poskytli prvú pomoc.
Vrtuľníková záchranná zdravotná služba ATE ho následne presunula priamo do Východoslovenského ústavu srdcových a cievnych chorôb v Košiciach. Prvotné podozrenie na infarkt myokardu sa u pána Bánociho nepotvrdilo, no bol diagnostikovaný na srdcovú arytmiu a vysoký tlak. Momentálne je stále hospitalizovaný v košickom liečebnom ústave, kde podstupuje ďalšie vyšetrenia a úkony. V dohľadnej dobe bude prepustený do domácej opatery s ďalším liečebným postupom.
Igor Drotár: „Po vyše 40 rokoch spoločného pretekania to bol pre mňa veľký šok. Našťastie je v dobrých rukách zdravotníkov Východoslovenského ústavu srdcových a cievnych chorôb v Košiciach, je plne pri vedomý a čaká ho ďalšia liečba. Touto cestou chcem z celého srdca poďakovať skvelým zdravotníkom RZP na podujatí v Dobšinej, ako aj lekárom a celému zdravotnému personálu v Košiciach. Aj za samotného Vlada ďakujem všetkým, ktorí pomáhali pri jeho záchrane a ďakujeme aj za všetky úprimné priania a slová.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?