Toyota chce zlákat Pettera Solberga! Zájem by měla i o Loeba

Toyota Motorsport GmbH
Toyota Motorsport GmbH, foto: Toyota Motorsport GmbH
iM2 4. února 2016 16:00
Sdílej:

Toyota čelí těžkostem při výběru vhodných jezdců pro tovární tým, který vstupuje do WRC od roku 2017. Tommi Mäkinen teď přiznal, že uvažuje nad angažováním Pettera Solberga a Sébastiena Loeba.

Mäkinen přiznává, že je těžké najít vhodné jezdce pro tovární tým: "Jednou z hlavních oblastí továrního týmu jsou jezdci. Musíme být ale realističtí a přiznat, že aktuálně není moc jezdců, ze kterých se dá vybírat. Příští rok bude zřejmě kompromisem, musíme se podívat na různé možnosti," říká Tommi Mäkinen pro 'Autosport'.

Jezdci Volkswagenu mají platné smlouvy (Ogier dostal nabídku od Toyoty vloni v srpnu a odmítl ji). Citroën má smluvně zajištěného Krise Meekea, který také odmítl nabídku Toyoty. Pro rok 2017 tak nemají smlouvu pouze Thierry Neuville z Hyundai a Mads Ostberg od M-Sportu. Neuville se ale nechal slyšet, že svoji budoucnost vidí u Hyundai. To by mohlo favorizovat Ostberga.

Jenže Mäkinen se nebrání ani 'vysloužilé gardě'. S Petterem Solbergem se setkal minulý měsíc. "S Petterem jsme mluvili o různých plánech. Víme, že Petter je mistrem světa a rychlým jezdcem." Je tedy možné, že letos uvidíme Pettera Solberga v Yarisu WRC při testech? "Pročby ne? Proč ne? Nevím."

"Má svůj tým v rallycrossu a letos zde opět pojede. Ale možná je něco možné," řekl Mäkinen. Petter Solberg sice ohlásil svůj úmysl letos obhajovat své dva tituly z předešlých let, avšak nic konkrétního zatím Nor neřekl. "Pro další sezonu jsou tu různé možnosti. Není pochyb, že budoucnost rallycrossu je velmi zajímavá.

Některé možnosti, které v tomto šampionátu máme, jsou zajímavé. Ale možná, že mám také jistou nedokončenou práci ve WRC. Bylo zajímavé hovořit s Tommim a slyšet ty velké plány, co Toyota má," přiznal Nor pro 'Autosport'. 

Se Sébastienem Loebem, i přes spekulace, že už Francouz sídlo Toyota Gazoo Racing navštívil, ještě Mäkinen nemluvil. "Se Sébastienem jsem se ještě neviděl a nemluvili jsme spolu. Hodně se o tom mluví, ale zatím nic neproběhlo. Pokud by měl Sébastien zájem, pak bych s ním samozřejmě chtěl mluvit. Víme, že je jedním z nejlepších jezdců na světě a stále velmi dobře jezdí."

Úvodní test Toyoty Yaris WRC v březnu ve Finsku by měl obstarat Mikko Hirvonen.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?