Toyota čelí těžkostem při výběru vhodných jezdců pro tovární tým, který vstupuje do WRC od roku 2017. Tommi Mäkinen teď přiznal, že uvažuje nad angažováním Pettera Solberga a Sébastiena Loeba.
Mäkinen přiznává, že je těžké najít vhodné jezdce pro tovární tým: "Jednou z hlavních oblastí továrního týmu jsou jezdci. Musíme být ale realističtí a přiznat, že aktuálně není moc jezdců, ze kterých se dá vybírat. Příští rok bude zřejmě kompromisem, musíme se podívat na různé možnosti," říká Tommi Mäkinen pro 'Autosport'.
Jezdci Volkswagenu mají platné smlouvy (Ogier dostal nabídku od Toyoty vloni v srpnu a odmítl ji). Citroën má smluvně zajištěného Krise Meekea, který také odmítl nabídku Toyoty. Pro rok 2017 tak nemají smlouvu pouze Thierry Neuville z Hyundai a Mads Ostberg od M-Sportu. Neuville se ale nechal slyšet, že svoji budoucnost vidí u Hyundai. To by mohlo favorizovat Ostberga.
Jenže Mäkinen se nebrání ani 'vysloužilé gardě'. S Petterem Solbergem se setkal minulý měsíc. "S Petterem jsme mluvili o různých plánech. Víme, že Petter je mistrem světa a rychlým jezdcem." Je tedy možné, že letos uvidíme Pettera Solberga v Yarisu WRC při testech? "Pročby ne? Proč ne? Nevím."
"Má svůj tým v rallycrossu a letos zde opět pojede. Ale možná je něco možné," řekl Mäkinen. Petter Solberg sice ohlásil svůj úmysl letos obhajovat své dva tituly z předešlých let, avšak nic konkrétního zatím Nor neřekl. "Pro další sezonu jsou tu různé možnosti. Není pochyb, že budoucnost rallycrossu je velmi zajímavá.
Některé možnosti, které v tomto šampionátu máme, jsou zajímavé. Ale možná, že mám také jistou nedokončenou práci ve WRC. Bylo zajímavé hovořit s Tommim a slyšet ty velké plány, co Toyota má," přiznal Nor pro 'Autosport'.
Se Sébastienem Loebem, i přes spekulace, že už Francouz sídlo Toyota Gazoo Racing navštívil, ještě Mäkinen nemluvil. "Se Sébastienem jsem se ještě neviděl a nemluvili jsme spolu. Hodně se o tom mluví, ale zatím nic neproběhlo. Pokud by měl Sébastien zájem, pak bych s ním samozřejmě chtěl mluvit. Víme, že je jedním z nejlepších jezdců na světě a stále velmi dobře jezdí."
Úvodní test Toyoty Yaris WRC v březnu ve Finsku by měl obstarat Mikko Hirvonen.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?