Toyota čelí těžkostem při výběru vhodných jezdců pro tovární tým, který vstupuje do WRC od roku 2017. Tommi Mäkinen teď přiznal, že uvažuje nad angažováním Pettera Solberga a Sébastiena Loeba.
Mäkinen přiznává, že je těžké najít vhodné jezdce pro tovární tým: "Jednou z hlavních oblastí továrního týmu jsou jezdci. Musíme být ale realističtí a přiznat, že aktuálně není moc jezdců, ze kterých se dá vybírat. Příští rok bude zřejmě kompromisem, musíme se podívat na různé možnosti," říká Tommi Mäkinen pro 'Autosport'.
Jezdci Volkswagenu mají platné smlouvy (Ogier dostal nabídku od Toyoty vloni v srpnu a odmítl ji). Citroën má smluvně zajištěného Krise Meekea, který také odmítl nabídku Toyoty. Pro rok 2017 tak nemají smlouvu pouze Thierry Neuville z Hyundai a Mads Ostberg od M-Sportu. Neuville se ale nechal slyšet, že svoji budoucnost vidí u Hyundai. To by mohlo favorizovat Ostberga.
Jenže Mäkinen se nebrání ani 'vysloužilé gardě'. S Petterem Solbergem se setkal minulý měsíc. "S Petterem jsme mluvili o různých plánech. Víme, že Petter je mistrem světa a rychlým jezdcem." Je tedy možné, že letos uvidíme Pettera Solberga v Yarisu WRC při testech? "Pročby ne? Proč ne? Nevím."
"Má svůj tým v rallycrossu a letos zde opět pojede. Ale možná je něco možné," řekl Mäkinen. Petter Solberg sice ohlásil svůj úmysl letos obhajovat své dva tituly z předešlých let, avšak nic konkrétního zatím Nor neřekl. "Pro další sezonu jsou tu různé možnosti. Není pochyb, že budoucnost rallycrossu je velmi zajímavá.
Některé možnosti, které v tomto šampionátu máme, jsou zajímavé. Ale možná, že mám také jistou nedokončenou práci ve WRC. Bylo zajímavé hovořit s Tommim a slyšet ty velké plány, co Toyota má," přiznal Nor pro 'Autosport'.
Se Sébastienem Loebem, i přes spekulace, že už Francouz sídlo Toyota Gazoo Racing navštívil, ještě Mäkinen nemluvil. "Se Sébastienem jsem se ještě neviděl a nemluvili jsme spolu. Hodně se o tom mluví, ale zatím nic neproběhlo. Pokud by měl Sébastien zájem, pak bych s ním samozřejmě chtěl mluvit. Víme, že je jedním z nejlepších jezdců na světě a stále velmi dobře jezdí."
Úvodní test Toyoty Yaris WRC v březnu ve Finsku by měl obstarat Mikko Hirvonen.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?