Toyota čelí těžkostem při výběru vhodných jezdců pro tovární tým, který vstupuje do WRC od roku 2017. Tommi Mäkinen teď přiznal, že uvažuje nad angažováním Pettera Solberga a Sébastiena Loeba.
Mäkinen přiznává, že je těžké najít vhodné jezdce pro tovární tým: "Jednou z hlavních oblastí továrního týmu jsou jezdci. Musíme být ale realističtí a přiznat, že aktuálně není moc jezdců, ze kterých se dá vybírat. Příští rok bude zřejmě kompromisem, musíme se podívat na různé možnosti," říká Tommi Mäkinen pro 'Autosport'.
Jezdci Volkswagenu mají platné smlouvy (Ogier dostal nabídku od Toyoty vloni v srpnu a odmítl ji). Citroën má smluvně zajištěného Krise Meekea, který také odmítl nabídku Toyoty. Pro rok 2017 tak nemají smlouvu pouze Thierry Neuville z Hyundai a Mads Ostberg od M-Sportu. Neuville se ale nechal slyšet, že svoji budoucnost vidí u Hyundai. To by mohlo favorizovat Ostberga.
Jenže Mäkinen se nebrání ani 'vysloužilé gardě'. S Petterem Solbergem se setkal minulý měsíc. "S Petterem jsme mluvili o různých plánech. Víme, že Petter je mistrem světa a rychlým jezdcem." Je tedy možné, že letos uvidíme Pettera Solberga v Yarisu WRC při testech? "Pročby ne? Proč ne? Nevím."
"Má svůj tým v rallycrossu a letos zde opět pojede. Ale možná je něco možné," řekl Mäkinen. Petter Solberg sice ohlásil svůj úmysl letos obhajovat své dva tituly z předešlých let, avšak nic konkrétního zatím Nor neřekl. "Pro další sezonu jsou tu různé možnosti. Není pochyb, že budoucnost rallycrossu je velmi zajímavá.
Některé možnosti, které v tomto šampionátu máme, jsou zajímavé. Ale možná, že mám také jistou nedokončenou práci ve WRC. Bylo zajímavé hovořit s Tommim a slyšet ty velké plány, co Toyota má," přiznal Nor pro 'Autosport'.
Se Sébastienem Loebem, i přes spekulace, že už Francouz sídlo Toyota Gazoo Racing navštívil, ještě Mäkinen nemluvil. "Se Sébastienem jsem se ještě neviděl a nemluvili jsme spolu. Hodně se o tom mluví, ale zatím nic neproběhlo. Pokud by měl Sébastien zájem, pak bych s ním samozřejmě chtěl mluvit. Víme, že je jedním z nejlepších jezdců na světě a stále velmi dobře jezdí."
Úvodní test Toyoty Yaris WRC v březnu ve Finsku by měl obstarat Mikko Hirvonen.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?