Šéf Volkswagen Motorsportu, Jost Capito, si je jistý tím, že důvody odstoupení Jariho-Mattiho Latvaly z Rally Monte Carlo nijak neovlivní další průběh sezony Fina.
Jari-Matti Latvala po skončení soutěže dostal podminečný trest zákazu startu na jedné soutěži World Rally Championship za jeho kontakt s jedním z diváků v průběhu třetí etapy soutěže. Jen připomeňme, že Latvala trval na tom, že diváka neviděl kvůli množství bahna na čelním skle a také kouři vycházejícímu z přední kapoty jeho Pola R WRC.
Jost Capito, šéf týmu Volkswagen Motorsport, k věci řekl: "Je to profesionál. Velice si považuje toho, jak to tým zvládl a stál za ním. Celá situace byla zvládnuta absolutně profesionálně a to jak po PR stránce, technické stránce, tak i po lidské stránce. To Jarimu-Mattimu hodně pomůže v tom, aby byl na Švédsko v dobré pozici."
Samotný Jari-Matti Latvala od nehody žádný veřejný rozhovor neposkytnul. Jen přes svůj tým vzkázal: "Já a můj spolujezdec, Miikka Anttila, plně akceptujeme rozhodnutí stewardů. Bezpečnost diváků a účastníků musím mít top prioritu na každé rally. Miikka a já o tom nemáme absolutně žádné pochyby. Velice litujeme toho incidentu a uděláme vše, co bude možné, abychom se vyvarovali tomu, že se něco podobného stane v budoucnu. Zároveň jsme rádi, že to s tím divákem tentokrát dopadlo tak dobře a nic vážného se nestalo."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.