Šéf Volkswagen Motorsportu, Jost Capito, si je jistý tím, že důvody odstoupení Jariho-Mattiho Latvaly z Rally Monte Carlo nijak neovlivní další průběh sezony Fina.
Jari-Matti Latvala po skončení soutěže dostal podminečný trest zákazu startu na jedné soutěži World Rally Championship za jeho kontakt s jedním z diváků v průběhu třetí etapy soutěže. Jen připomeňme, že Latvala trval na tom, že diváka neviděl kvůli množství bahna na čelním skle a také kouři vycházejícímu z přední kapoty jeho Pola R WRC.
Jost Capito, šéf týmu Volkswagen Motorsport, k věci řekl: "Je to profesionál. Velice si považuje toho, jak to tým zvládl a stál za ním. Celá situace byla zvládnuta absolutně profesionálně a to jak po PR stránce, technické stránce, tak i po lidské stránce. To Jarimu-Mattimu hodně pomůže v tom, aby byl na Švédsko v dobré pozici."
Samotný Jari-Matti Latvala od nehody žádný veřejný rozhovor neposkytnul. Jen přes svůj tým vzkázal: "Já a můj spolujezdec, Miikka Anttila, plně akceptujeme rozhodnutí stewardů. Bezpečnost diváků a účastníků musím mít top prioritu na každé rally. Miikka a já o tom nemáme absolutně žádné pochyby. Velice litujeme toho incidentu a uděláme vše, co bude možné, abychom se vyvarovali tomu, že se něco podobného stane v budoucnu. Zároveň jsme rádi, že to s tím divákem tentokrát dopadlo tak dobře a nic vážného se nestalo."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.