Šéf Volkswagen Motorsportu, Jost Capito, si je jistý tím, že důvody odstoupení Jariho-Mattiho Latvaly z Rally Monte Carlo nijak neovlivní další průběh sezony Fina.
Jari-Matti Latvala po skončení soutěže dostal podminečný trest zákazu startu na jedné soutěži World Rally Championship za jeho kontakt s jedním z diváků v průběhu třetí etapy soutěže. Jen připomeňme, že Latvala trval na tom, že diváka neviděl kvůli množství bahna na čelním skle a také kouři vycházejícímu z přední kapoty jeho Pola R WRC.
Jost Capito, šéf týmu Volkswagen Motorsport, k věci řekl: "Je to profesionál. Velice si považuje toho, jak to tým zvládl a stál za ním. Celá situace byla zvládnuta absolutně profesionálně a to jak po PR stránce, technické stránce, tak i po lidské stránce. To Jarimu-Mattimu hodně pomůže v tom, aby byl na Švédsko v dobré pozici."
Samotný Jari-Matti Latvala od nehody žádný veřejný rozhovor neposkytnul. Jen přes svůj tým vzkázal: "Já a můj spolujezdec, Miikka Anttila, plně akceptujeme rozhodnutí stewardů. Bezpečnost diváků a účastníků musím mít top prioritu na každé rally. Miikka a já o tom nemáme absolutně žádné pochyby. Velice litujeme toho incidentu a uděláme vše, co bude možné, abychom se vyvarovali tomu, že se něco podobného stane v budoucnu. Zároveň jsme rádi, že to s tím divákem tentokrát dopadlo tak dobře a nic vážného se nestalo."
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.