Vyrovnaný duel s Krisem Meekem na Rally Monte Carlo připomněl Sébastienu Ogierovi jeho předchozí legendární bitvy se Sébastienem Loebem.
Trojnásobný mistr světa hovoří po Rally Monte Carlo s velkým respektem o Krisi Meekeovi. Podle jeho slov byl jezdec Citroënu na Monte Carlu stejně rychlý jako Sébastien Loeb v roce 2013 nebo 2015 - tehdy oba Francouzi svedli bitvu o vítězství na Rally Monte Carlo.
"Předtím, než jsem do Monaka přijel, se mě jeden novinář zeptal, jestli to letos pro mě bude jednodušší. Řekl jsem mu, že Monte Carlo není nikdy jednoduché. Letošní souboj nebyl o nic jednodušší než souboj se Sébastienem Loebem," říká Sébastien Ogier.
Bylo to poprvé po dlouhé době, kdy jezdec jiné značky dokázal dominantního jezdce Volkswagenu ohrozit. Souboj trval až do sobotního odpoledne. "Kris byl velkolepý a opravdu rychlý. Vždycky, když jsem jel opatrněji - to neznamená, že bych to vypustil, jen jsem byl opatrný v nebezpečných úsecích zkoušky, tak mě dohnal."
"Je škoda, že náš souboj nepokračoval. Měl smůlu. Za normálních podmínek na suchém asfaltu, když máte náskok 30 vteřin, tak je to dostatečný náskok. Těžko se to dohání a můžete začít přemýšlet o vítězství. Ale na Monte Carlu, když špatně zvolíte pneumatiky nebo Váš rival více zariskuje na zledovatělé části zkoušky, tak je okamžitě 30 vteřin pryč."
"Na této rally potřebujete větší náskok než 30 vteřin na to, abyste mohli zvolnit. Určitě moje pozice byla lepší než Krisova, ale pořád jsem věděl, že se musím snažit. Kris odvedl opravdu dobrou práci," zakončil jezdec Volkswagenu, který včera zavítal na závod světového poháru v alpském lyžování do Schladmingu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.