Vyrovnaný duel s Krisem Meekem na Rally Monte Carlo připomněl Sébastienu Ogierovi jeho předchozí legendární bitvy se Sébastienem Loebem.
Trojnásobný mistr světa hovoří po Rally Monte Carlo s velkým respektem o Krisi Meekeovi. Podle jeho slov byl jezdec Citroënu na Monte Carlu stejně rychlý jako Sébastien Loeb v roce 2013 nebo 2015 - tehdy oba Francouzi svedli bitvu o vítězství na Rally Monte Carlo.
"Předtím, než jsem do Monaka přijel, se mě jeden novinář zeptal, jestli to letos pro mě bude jednodušší. Řekl jsem mu, že Monte Carlo není nikdy jednoduché. Letošní souboj nebyl o nic jednodušší než souboj se Sébastienem Loebem," říká Sébastien Ogier.
Bylo to poprvé po dlouhé době, kdy jezdec jiné značky dokázal dominantního jezdce Volkswagenu ohrozit. Souboj trval až do sobotního odpoledne. "Kris byl velkolepý a opravdu rychlý. Vždycky, když jsem jel opatrněji - to neznamená, že bych to vypustil, jen jsem byl opatrný v nebezpečných úsecích zkoušky, tak mě dohnal."
"Je škoda, že náš souboj nepokračoval. Měl smůlu. Za normálních podmínek na suchém asfaltu, když máte náskok 30 vteřin, tak je to dostatečný náskok. Těžko se to dohání a můžete začít přemýšlet o vítězství. Ale na Monte Carlu, když špatně zvolíte pneumatiky nebo Váš rival více zariskuje na zledovatělé části zkoušky, tak je okamžitě 30 vteřin pryč."
"Na této rally potřebujete větší náskok než 30 vteřin na to, abyste mohli zvolnit. Určitě moje pozice byla lepší než Krisova, ale pořád jsem věděl, že se musím snažit. Kris odvedl opravdu dobrou práci," zakončil jezdec Volkswagenu, který včera zavítal na závod světového poháru v alpském lyžování do Schladmingu.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?