Ogier vysekl poklonu Meekeovi: Je stejně rychlý jako Loeb

Chvály se dostává Meekeovi i ze strany Ogiera
Chvály se dostává Meekeovi i ze strany Ogiera, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 27. ledna 2016 11:01
Sdílej:

Vyrovnaný duel s Krisem Meekem na Rally Monte Carlo připomněl Sébastienu Ogierovi jeho předchozí legendární bitvy se Sébastienem Loebem.

Trojnásobný mistr světa hovoří po Rally Monte Carlo s velkým respektem o Krisi Meekeovi. Podle jeho slov byl jezdec Citroënu na Monte Carlu stejně rychlý jako Sébastien Loeb v roce 2013 nebo 2015 - tehdy oba Francouzi svedli bitvu o vítězství na Rally Monte Carlo.

"Předtím, než jsem do Monaka přijel, se mě jeden novinář zeptal, jestli to letos pro mě bude jednodušší. Řekl jsem mu, že Monte Carlo není nikdy jednoduché. Letošní souboj nebyl o nic jednodušší než souboj se Sébastienem Loebem," říká Sébastien Ogier. 

Bylo to poprvé po dlouhé době, kdy jezdec jiné značky dokázal dominantního jezdce Volkswagenu ohrozit. Souboj trval až do sobotního odpoledne. "Kris byl velkolepý a opravdu rychlý. Vždycky, když jsem jel opatrněji - to neznamená, že bych to vypustil, jen jsem byl opatrný v nebezpečných úsecích zkoušky, tak mě dohnal."

"Je škoda, že náš souboj nepokračoval. Měl smůlu. Za normálních podmínek na suchém asfaltu, když máte náskok 30 vteřin, tak je to dostatečný náskok. Těžko se to dohání a můžete začít přemýšlet o vítězství. Ale na Monte Carlu, když špatně zvolíte pneumatiky nebo Váš rival více zariskuje na zledovatělé části zkoušky, tak je okamžitě 30 vteřin pryč."

"Na této rally potřebujete větší náskok než 30 vteřin na to, abyste mohli zvolnit. Určitě moje pozice byla lepší než Krisova, ale pořád jsem věděl, že se musím snažit. Kris odvedl opravdu dobrou práci," zakončil jezdec Volkswagenu, který včera zavítal na závod světového poháru v alpském lyžování do Schladmingu.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.