Vyrovnaný duel s Krisem Meekem na Rally Monte Carlo připomněl Sébastienu Ogierovi jeho předchozí legendární bitvy se Sébastienem Loebem.
Trojnásobný mistr světa hovoří po Rally Monte Carlo s velkým respektem o Krisi Meekeovi. Podle jeho slov byl jezdec Citroënu na Monte Carlu stejně rychlý jako Sébastien Loeb v roce 2013 nebo 2015 - tehdy oba Francouzi svedli bitvu o vítězství na Rally Monte Carlo.
"Předtím, než jsem do Monaka přijel, se mě jeden novinář zeptal, jestli to letos pro mě bude jednodušší. Řekl jsem mu, že Monte Carlo není nikdy jednoduché. Letošní souboj nebyl o nic jednodušší než souboj se Sébastienem Loebem," říká Sébastien Ogier.
Bylo to poprvé po dlouhé době, kdy jezdec jiné značky dokázal dominantního jezdce Volkswagenu ohrozit. Souboj trval až do sobotního odpoledne. "Kris byl velkolepý a opravdu rychlý. Vždycky, když jsem jel opatrněji - to neznamená, že bych to vypustil, jen jsem byl opatrný v nebezpečných úsecích zkoušky, tak mě dohnal."
"Je škoda, že náš souboj nepokračoval. Měl smůlu. Za normálních podmínek na suchém asfaltu, když máte náskok 30 vteřin, tak je to dostatečný náskok. Těžko se to dohání a můžete začít přemýšlet o vítězství. Ale na Monte Carlu, když špatně zvolíte pneumatiky nebo Váš rival více zariskuje na zledovatělé části zkoušky, tak je okamžitě 30 vteřin pryč."
"Na této rally potřebujete větší náskok než 30 vteřin na to, abyste mohli zvolnit. Určitě moje pozice byla lepší než Krisova, ale pořád jsem věděl, že se musím snažit. Kris odvedl opravdu dobrou práci," zakončil jezdec Volkswagenu, který včera zavítal na závod světového poháru v alpském lyžování do Schladmingu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?