Výlet mimo trať v RZ11 Rally Monte Carlo má pro Jariho-Mattiho Latvalu dohru. Komisaři pozvali jezdce VW k podání vysvětlení, protože během nehody trefil i diváka. Na verzi Fina komisaři nedali a udělili mu tučnou pokutu.
Na RZ11 si bude Jari-Matti Latvala ještě dlouho pamatovat. A to nejenom proto, že v dlouhé pravé zatáčce vyletěl mimo trať a v příkopu poškodil zavěšení, což jej v důsledku donutilo odstoupit z legendární soutěže. Hlavně se však Fin při tomto výletu potkal s divákem, kterého trefil.
"Ještě jednou bych chtěl zopakovat, že je mi velmi líto, co se dnes stalo. Po jedné pravotočivé zatáčce jsme vyjeli z kluzké tratě, příkop nás vymrštil a dopadli jsme na louku. Hustý dým z motoru a vysokostříkající bahno z příkopu mi na chvíli znemožnilo výhled.
Viděl jsem jednoho diváka, který uskakoval bokem, a pomalu jsem se vracel na trať. Po zkoušce mě kontaktoval tým a informoval mě, že jsem se dotkl jednoho diváka. Jak už jsem říkal, celá událost mě velmi mrzí," hájil se jezdec před komisaři.
Latvala měl zastavitKomisaři však popisu situace plně neuvěřili. Po vyhodnocení onboardových záběrů došli k závěru, že měl Latvala z vozu dostatečný výhled na to, aby diváka rozpoznal. Navíc na tomto místě stálo několik dalších diváků, kteří uskakovali doprava a doleva, během toho, co Jari-Matti se svým Volkswagenem Polo R WRC 'oral brázdu' po cestě zpět na trať.
V takovýchto situacích musí jezdec podle pravidel (článek 40.4) okamžitě zastavit a ujistit se, že nikdo není zraněný. Pohoršující okolností pro jezdce byla výpověď televizního komentátora, Juliena Portera, který s finskou posádkou volal, když opravovali zavěšení.
"Jari-Matti Latvala mi říkal, že trefili diváka. Nešlo o tvrdý náraz, ale měl jsem se ujistit, jestli je v pořádku," řekl Porter. Jenže toto podle Latvaly nebyla pravda. Jezdec VW prosil Portera, aby se s komisaři ujistili, že se nikomu nic nestalo. V cíli rychlostní zkoušky, když na jezdce vše dopadlo, si měl uvědomit, že mohl trefit diváka.
Pokuta 5 000 EUR a podmínkaKomisaři, v čele s Němcem Waltraudem Wünschem, udělili posádce Latvala - Anttila pokutu ve výši 5 000 EUR. V případě opakování situace jim navíc hrozí zákaz startu v jedné soutěži. Podivující však na celé věci je, že pořadatel toto místo, na kterém vyjelo z tratě více jezdců, nevypáskoval jako zakázanou zonu. To však tématem slyšení nebylo...
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?