Výlet mimo trať v RZ11 Rally Monte Carlo má pro Jariho-Mattiho Latvalu dohru. Komisaři pozvali jezdce VW k podání vysvětlení, protože během nehody trefil i diváka. Na verzi Fina komisaři nedali a udělili mu tučnou pokutu.
Na RZ11 si bude Jari-Matti Latvala ještě dlouho pamatovat. A to nejenom proto, že v dlouhé pravé zatáčce vyletěl mimo trať a v příkopu poškodil zavěšení, což jej v důsledku donutilo odstoupit z legendární soutěže. Hlavně se však Fin při tomto výletu potkal s divákem, kterého trefil.
"Ještě jednou bych chtěl zopakovat, že je mi velmi líto, co se dnes stalo. Po jedné pravotočivé zatáčce jsme vyjeli z kluzké tratě, příkop nás vymrštil a dopadli jsme na louku. Hustý dým z motoru a vysokostříkající bahno z příkopu mi na chvíli znemožnilo výhled.
Viděl jsem jednoho diváka, který uskakoval bokem, a pomalu jsem se vracel na trať. Po zkoušce mě kontaktoval tým a informoval mě, že jsem se dotkl jednoho diváka. Jak už jsem říkal, celá událost mě velmi mrzí," hájil se jezdec před komisaři.
Latvala měl zastavitKomisaři však popisu situace plně neuvěřili. Po vyhodnocení onboardových záběrů došli k závěru, že měl Latvala z vozu dostatečný výhled na to, aby diváka rozpoznal. Navíc na tomto místě stálo několik dalších diváků, kteří uskakovali doprava a doleva, během toho, co Jari-Matti se svým Volkswagenem Polo R WRC 'oral brázdu' po cestě zpět na trať.
V takovýchto situacích musí jezdec podle pravidel (článek 40.4) okamžitě zastavit a ujistit se, že nikdo není zraněný. Pohoršující okolností pro jezdce byla výpověď televizního komentátora, Juliena Portera, který s finskou posádkou volal, když opravovali zavěšení.
"Jari-Matti Latvala mi říkal, že trefili diváka. Nešlo o tvrdý náraz, ale měl jsem se ujistit, jestli je v pořádku," řekl Porter. Jenže toto podle Latvaly nebyla pravda. Jezdec VW prosil Portera, aby se s komisaři ujistili, že se nikomu nic nestalo. V cíli rychlostní zkoušky, když na jezdce vše dopadlo, si měl uvědomit, že mohl trefit diváka.
Pokuta 5 000 EUR a podmínkaKomisaři, v čele s Němcem Waltraudem Wünschem, udělili posádce Latvala - Anttila pokutu ve výši 5 000 EUR. V případě opakování situace jim navíc hrozí zákaz startu v jedné soutěži. Podivující však na celé věci je, že pořadatel toto místo, na kterém vyjelo z tratě více jezdců, nevypáskoval jako zakázanou zonu. To však tématem slyšení nebylo...
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.