AKTUALIZACE PO RZ16; Úvod sezony obstará klasicky Rally Monte Carlo. Soutěž by se opět měla odjet za tradičních nevyzpytatelných podmínek - na trati posádky čeká suchý i mokrý asfalt, sníh a led. Soutěž startuje ve čtvrtek v noci dvěma testy, v pátek se odjede šesti zkoušek, sobotní etapa se skládá z pěti RZ a na závěr v neděli organizátoři připravili tři zkoušky.
Po RZ16:Dnešní den byl po včerejším odstoupení Krise Meekea na špici hlavně ve znamení boje o druhé a šesté místo. Na druhého Andrease Mikkelsena ztrácel Thierry Neuville jen 12,5 vteřiny a na šestého Otta Tänak ztrácel 2,2 vteřiny Dani Sordo. V plánu byly pro dnešek už jen tři RZ (jedna se navíc jela dvakrát).
Na úvodní RZ14, která byla prvním průjezdem zkoušky, která se pak jela jako finálová Power Stage, byl nejrychlejší Sébastien Ogier. Na toho na 12 km ztratil nejméně Dani Sordo (+0,7s) a Thierry Neuville (1,6s). Španěl s Hyundai i20 WRC se tak hned zkraje nedělní etapy posunul před Otta Tänaka s Fiestou RS WRC. V boji o druhé místo celkově oba soupeři zvolili rozdílné pneumatiky - Neuville měkké a Mikkelsen superměkké, tentokrát byl rychlejší jezdec Hyundai.
Na RZ15 byl nejrychlejší Andreas Mikkelsen, druhý Dani Sordo (2,5s) a třetí Stéphane Lefebvre (+8,6s). Mladý Francouz na této soutěži předváděl velmi slušné výkony a narozdíl od svého krajana v barvách M-Sportu, Erica Camilliho, dokázal soutěž dokončit a to pěkném pátém místě.
Na poslední RZ soutěže, Power Stage, byl nejrychlejší Ogier, druhý čas zajel Sordo a třetí čas zajeli shodně Lefebvre a Mikkelsen (o bonusovém bodu z Power Stage tak rozhodovali setiny vteřiny). Více než minutu na této zkoušce nechal Thierry Neuville, který měl problém s transmisemi a do cíle dojel pouze s dvoukolkou. Také Hayden Paddon v cíli reportoval problémy s diferenciálem. Tovární tým Hyundai tak mohl být rád, že už je konec soutěže.
Výsledky Power Stage:1. Sébastien Ogier +3 body2. Dani Sordo +2 body3. Andreas Mikkelsen +1 bod
Výsledky po RZ16:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC 3:49:53,1 - - - 2. A. Mikkelsen - A. JägerVolkswagen Polo R WRC +1:54,5 3. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC '16 +3:17,9 4. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta RS WRC +4:47,7 5. S. Lefebvre - G. MoreauCitroën DS3 WRC +20s +7:35,6 6. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC '16 +10:35,5 7. O. Tänak - R. MolderFord Fiesta RS WRC +11:39,9 8. E. Evans - C. ParryFord Fiesta R5 +18:30,8 9. E. Lappi - J. FermŠkoda Fabia R5 +20:41,0 10. A. Kremer - P. Winklhofer Škoda Fabia R5 +20:43,9
Po RZ13:Odpoledne přineslo velké změny v pořadí - nejrychleji zahájil na RZ11 odpolední sekci Kris Meeke. Jezdec Citroënu pokračoval ve skvělých výkonech, když druhého Ogiera porazil o 3,4 s. Třetí čas zajel Mikkelsen (+29,8s), čtvrtým časem se blýskl Lefebvre. Do velkých problémů se dostal Jari-Matti Latvala. Fin na suché sekci sklouzl do příkopu, kde poškodil zavěšení na přední nápravě. Posádka se snažila po testu provést opravu, avšak neúspěšně a Fin musel vzdát.
RZ12 přinesla první vítězství v MS pro nový Hyundai i20 WRC, když byl nejrychlejší Neuville. Tovární tým Hyundai slavil hattrick, když druhý byl Paddon a třetí Sordo. Korejský tým správně zvolil nastavení i pneumatiky pro tuto zkoušku. Dvojice bojující na čele zaznamenala až 7. (Ogier +46,6s) a 8. čas (Meeke +48,9s). Nejrychlejší ne-Hyundai byl Mads Ostberg s Fordem na 4. příčce (+31,3s). Trať zkoušky pokrýval místy břednoucí sníh.
Hyundai zaznamenal double i na posledním testu dne, RZ13. Vyhrál opět Neuville, druhý byl tentokrát Sordo. Belgičan v celkovém pořadí svádí tesný souboj s Mikkelsenem. I tentokrát novinky výrazně poodskočily od konkurence - třetí Mikkelsen ztratil 17,6 s. Čtvrtý byl Lefebvre (+21,5), který se rázem stal nejlépe postaveným Citroënem v soutěži. Jeho kolegu, Krise Meekea, totiž postihla smůla, když na jeho Citroënu DS3 WRC vypověděla službu převodovka v Severní Ir musel souboj o čelo soutěže vzdát. S poškozeným autem do cíle dojel Bouffier.
Výsledky po RZ13:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC 3:19:05,7 - - - 2. A. Mikkelsen - A. JägerVolkswagen Polo R WRC +1:59,7 3. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC '16 +2:12,2 4. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta RS WRC +4:25,9 5. S. Lefebvre - G. MoreauCitroën DS3 WRC +20s +7:29,4 6. B. Bouffier - V. BelottoFord Fiesta RS WRC +9:12,9 7. O. Tänak - R. MolderFord Fiesta RS WRC +10:42,3 8. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC '16 +10:44,5 9. E. Evans - C. ParryFord Fiesta R5 +17:14,5 10. A. Kremer - P. Winklhofer Škoda Fabia R5 +19:26,4Po RZ10:V sobotu dopoledne byly na posádky přichystány dva měřené úseky. RZ9 však byla extrémně dlouhá - 51,5 km! Nejrychlejší čas zajel Sébastien Ogier s Polem. Druhý Kris Meeke ztratil 10,6 vteřiny a třetí Jari-Matti Latvala na zkoušce ztratil už 31,3s. Rozdíly tedy byly opravdu velké. Zajímavostí je, že Andreas Mikkelsen jako jediný ze špičky pole zvolil odlišné pneumatiky. Všichni si totiž vzali 4 super měkké gumy a 2 s hřeby, Nor ale zvolil opačně, tedy 4 gumy s hroty a jen 2 super měkké. Tato volba mu sice přinesla ztrátu 1:13,5 min na prvním testu dopoledne, ale slibovala mu lepší obutí do druhého testu dopoledne. Problémy zaznamenal Dani Sordo, který trefil zadní částí auta břeh, poškodil zavěšení a nabral ztrátu takřka 6,5 minuty. Posádka Sordo/Martí se na přejezdu na RZ10 snažila poškozené zavěšení opravit.
RZ10 se stala kořiští Andrease Mikkelsena, který měl na tuto zkoušku nejlepší gumy. Druhý Ogier zaostal o 43,9s a třetí Latvala 48s. Mikkelsen se díky tomuto vítězství vrátil na průběžné čtvrté místo před Neuvilla, který jej překonal na minulé RZ. Sordo dokázal na přejezdu vyměnit rameno zavěšení a v soutěži tak pokračuje, na RZ10 zajel devátý čas se ztrátou 1:16,7 min (měl problémy s převodovkou a musel řadit manuálně).
Výsledky po RZ10:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC 2:12:39,1 - - - 2. K. Meeke - P. NagleCitroën DS3 WRC +30,2 3. J.-M. Latvala - M. AnttilaVolkswagen Polo R WRC +1:43,5 4. A. Mikkelsen - A. JägerVolkswagen Polo R WRC +2:03,4 5. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC '16 +2:35,1 6. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta RS WRC +4:00,0 7. S. Lefebvre - G. MoreauCitroën DS3 WRC +20s +6:22,4 8. B. Bouffier - V. BelottoFord Fiesta RS WRC +6:47,1 9. O. Tänak - R. MolderFord Fiesta RS WRC +8:24,8 10. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC '16 +10:08,1
Po RZ8:Odpoledne začal na RZ6 nejrychleji Sébastien Ogier, který porazil Krise Meekea o 3,5s. Třetí čas zajeli shodně Latvala a Mikkelsen. Pořadí v závěru TOP10 ovlivnila havárie Erica Camilliho. Nováček u M-Sport v jedné z kluzkých pasáží sklouzl s Fordem Fiesta RS WRC mimo trať a už se zpět nedostal. Téměř 2 minuty ztratil Tänak, který stál na trati a měl velkou krizovku (šel přes střechu, přišel o zadní křídlo).
RZ7 přinesla opět změnu na čele, když Kris Meeke vyhrál o 3,7s před Jarim-Mattim Latvalou a o 5,8s před Sébastienem Ogierem. Jezdec Citroënu se tedy dostal do čela o 0,8s. Latvala postoupil celkově na třetí místo před Mikkelsena (dělal hodiny). Dvojka Citroënu, Stéphane Lefebvre, dostala 20 vteřin penalizace za pozdní příjezd do časové kontroly. Na tomto testu ale mladý Francouz zajel skvělý 5. čas.
Na závěr dne opět došlo na změnu pořadí, když Sébastien Ogier vyhrál poslední test před Latvalou a Meekem. Oba jezdci Hyundai naříkali na nastavení nových speciálů i20 WRC, které nefungovaly v kombinaci s měkkou sadou pneumatik.
Výsledky po RZ8:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC 1:29:06,1 - - - 2. K. Meeke - P. NagleCitroën DS3 WRC +9,5 3. J.-M. Latvala - M. AnttilaVolkswagen Polo R WRC +1:08,1 4. A. Mikkelsen - A. JägerVolkswagen Polo R WRC +1:33,8 5. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC '16 +1:47,8 6. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta RS WRC +2:18,5 7. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC '16 +3:07,8 8. S. Lefebvre - G. MoreauCitroën DS3 WRC +20s +3:32,0 9. B. Bouffier - V. BelottoFord Fiesta RS WRC +4:18,6 10. O. Tänak - R. MolderFord Fiesta RS WRC +5:25,8
Po RZ5:Dnes dopoledne byly na programu tři měřené testy, jednalo se o první průjezdy zkoušek, které se pojedou i odpoledne. Na RZ3 byl nejrychlejší Sébastien Ogier na Polu R WRC, avšak jen 0,9s ztratil Kris Meeke s Citroënem DS3 WRC. Třetí čas (+2,1s) zajel Jari-Matti Latvala, který se tak posunul už na čtvrté místo. Na zkoušce byla některá místa, na kterých na posádky čekal led a na to doplatili Hayden Paddon s Hyundai i20 WRC a Robert Kubica s Fordem Fiesta RS WRC.
RZ4 zajel nejrychleji Kris Meeke, ale pouze o 0,7s byl pomalejší Sébastien Ogier. V čele byl tedy stále Meeke o 6,7 vteřiny před Ogierem. Třetího času dosáhl Thierry Neuville s novou generací i20 WRC. Oba dva jezdci týmu Hyundai si ale během dopoledne stěžovali na to, že auta mají nastavena až moc měkce a speciály jim v zatáčkách hodně plavou. V průběžném pořadí se tak Neuville posunul před Latvalu na čtvrté místo. Pěkného pátého času na této zkoušce dosáhl Eric Camilli, nováček u M-Sportu pro tuto sezonu.
V RZ5 byl nejrychlejší Sébastien Ogier, který o 3,3 vteřiny porazil svého týmového kolegu Latvalu, který již dříve řekl, že na Monte Carlu nechce jet o vítězství a jeho cílem je výsledek v TOP5. Třetí čas zajel Meeke (+8,2s) a celkově se tak propadl o 1,5s za Ogiera. Latvala se v celkovém pořadí posunul před Neuvilla na celkové čtvrté místo. Hodně těsné je to v celkovém pořadí od sedmého do devátého místa (Sordo, +3,6 Camilli, +2,0 Lefebvre).
Výsledky po RZ5:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC 57:06,7 - - - 2. K. Meeke - P. NagleCitroën DS3 WRC +1,5 3. A. Mikkelsen - A. JägerVolkswagen Polo R WRC +37,8 4. J.-M. Latvala - M. AnttilaVolkswagen Polo R WRC +53,5 5. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC '16 +56,9 6. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta RS WRC +1:11,6 7. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC '16 +1:42,4 8. E. Camilli - N. KlingerFord Fiesta RS WRC +1:46,0 9. S. Lefebvre - G. MoreauCitroën DS3 WRC +1:48,0 10. O. Tänak - R. MolderFord Fiesta RS WRC +2:01,7
Po RZ2:První test vyšel nejlépe Sébastienu Ogierovi s VW Polo R WRC. Francouzský obhájce loňského prvenství vyhrál test o 4,1 s před Krisem Meekem na Citroënu DS3 WRC. Jenže Severní Ir v cíli přiznal, že udělal hned zkraje testu hodiny. Třetí čas zajel Mikkelsen. Vložka se jela na suchém a místy vlhkém asfaltu, jen níže startující posádky poukazovaly na vyházený sníh. Spousta posádek argumentovala opatrným začátkem (Latvala, Ostberg, Sordo, Paddon nebo Bouffier). Problémy s mlžením předního skla měl u nového Hyundai i20 WRC Thierry Neuville. Stéphane Lefebvre si myslel, že má defekt.
Druhý rychlostní test už vyhrál Kris Meeke. Druhý v cíli, Ogier, ztratil 11 vteřin, což znamenalo propad na 2. celkové místo, když se do čela posunul právě Meeke. Třetí čas opět zaznamenal Andreas Mikkelsen. Podmínky na trati se změnily - v poslední částy se jelo na ledu. Jediným jezdcem, který neměl 2 pneumatiky s hřeby, byl Hayden Paddon. Novozélanďan zajel přitom 4. čas! V cíli jezdec Hyundai přiznal, že mu jeho volba pomohla v první půli zkoušky. Zbytečně opatrný byl Neuville (6. čas), s řízením nové i20 WRC nebyl dnes spokojen Sordo (9. čas). Latvala zřejmě po kontaktu se zídkou lehce poškodil zavěšení (10. čas). Na nedostatečný výkon motoru svého Fordu si stěžoval Robert Kubica (8. čas).
Výsledky po RZ2:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. K. Meeke - P. NagleCitroën DS3 WRC 25:35,1 - - - 2. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC +6,9 3. A. Mikkelsen - A. JägerVolkswagen Polo R WRC +20,0 4. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC '16 +31,4 5. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +34,9 6. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta RS WRC +35,3 7. J.-M. Latvala - M. AnttilaVolkswagen Polo R WRC +38,7 8. R. Kubica - M. SzczepaniakFord Fiesta RS WRC +45,8 9. S. Lefebvre - G. MoreauCitroën DS3 WRC +48,6 10. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC '16 +51,8Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.