Thierry Neuville se zúčastnil autosalonu v Bruselu, v jehož rámci promluvil o sezoně 2016. Jezdec, zdá se, vůbec nemá pochybnosti o tom, že nový vůz bude plně konkurenceschopný.
Už na úvodní Rally Monte Carlo chce Thierry Neuville vyzvat konkurenční Volkswagen Motorsport - přitom jeho osobní statistika na této soutěži není vůbec pozitivní, když čtyřikrát po sobě vypadl a vloni dojel pátý: "Od té doby, co se soutěž přestěhovala do Gap, tak se mi rychlostní zkoušky líbí čím dál tím víc.
Podmínky jsou ale vždy obtížné," říká v interview pro BRF. "Vloni jsme zde zajeli dobrý výsledek a získali jsme dobré zkušenosti. Ty můžeme letos využít a zcela jistě se pokusíme dojet do cíle. To je cíl číslo jedna. Ale na druhou stranu si myslím, že s novým autem musíme zároveň bojovat na čele."
Během samotné soutěže, která se jede na sněhu, ledu ale i suchém asfaltu, jsou běžná překvapení: "Monte Carlo může vyhrát každý. Hlavní roli hraje volba pneumatik. V jedné zkoušce můžete ztratit 1 nebo 2 minuty, ale na další získat 40 nebo 50 vteřin zpět. Tak to může být po celou dobu soutěže a nakonec skončíte na čele."
Nepovedenou sezonu 2015 chce jezdec nechat za sebou - zpoždění nového vozu způsobilo ztrátu motivace a vedlo i k chybám. "Hodně jsem se toho o sobě samém naučil. Věřím, že se mi spousta věcí už znovu nestane. Zklamání ovlivnilo moji motivaci. Nakonec mi to ale víc uškodilo než pomohlo. V budoucnu budu tedy raději k věcem přistupovat pozitivně než negativně."
Tento příštup se projevil okamžitě v dalším probíraném tématu - Hyundai upřednostnil Daniho Sorda, když jej nominoval jako jezdce, který odjede 10 ze 14 závodů za tovární tým. Dříve tuto pozici zastával Neuville: "Není to žádné velké téma. V letech 2014 a 2015 jsem byl já tím jezdcem, v roce 2016 je tomu jinak. Díky Danimu se tým pokusí udělat život Volkswagenu tak těžký, jak jen to bude možné."
"Dani je tím, kdo nejpravidelněji dováží body pro tým. Hayden [Paddon] a já máme větší rychlost a můžeme na vybraných soutěžích zabojovat o vítězství. Když se nám to podaří dobře ukočírovat, tak je to pro šampionát týmů nejlepší řešení. Na mě bude na některých soutěžích menší tlak a budu se moci plně koncentrovat na souboj o jezdecký titul. Myslím, že je to spíše výhoda než nevýhoda."
Jaký má Thierry cíl pro nadcházející sezonu? "Zajíždět TOP výsledky - nějaká vítězství. Chtěl bych být minimálně tak dobrý jako v sezoně 2013." Před třemi roky byl Belgičan vice-mistrem. O nedostatku motivace se tedy u jezdce Hyundai nedá hovořit.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.