Thierry Neuville se zúčastnil autosalonu v Bruselu, v jehož rámci promluvil o sezoně 2016. Jezdec, zdá se, vůbec nemá pochybnosti o tom, že nový vůz bude plně konkurenceschopný.
Už na úvodní Rally Monte Carlo chce Thierry Neuville vyzvat konkurenční Volkswagen Motorsport - přitom jeho osobní statistika na této soutěži není vůbec pozitivní, když čtyřikrát po sobě vypadl a vloni dojel pátý: "Od té doby, co se soutěž přestěhovala do Gap, tak se mi rychlostní zkoušky líbí čím dál tím víc.
Podmínky jsou ale vždy obtížné," říká v interview pro BRF. "Vloni jsme zde zajeli dobrý výsledek a získali jsme dobré zkušenosti. Ty můžeme letos využít a zcela jistě se pokusíme dojet do cíle. To je cíl číslo jedna. Ale na druhou stranu si myslím, že s novým autem musíme zároveň bojovat na čele."
Během samotné soutěže, která se jede na sněhu, ledu ale i suchém asfaltu, jsou běžná překvapení: "Monte Carlo může vyhrát každý. Hlavní roli hraje volba pneumatik. V jedné zkoušce můžete ztratit 1 nebo 2 minuty, ale na další získat 40 nebo 50 vteřin zpět. Tak to může být po celou dobu soutěže a nakonec skončíte na čele."
Nepovedenou sezonu 2015 chce jezdec nechat za sebou - zpoždění nového vozu způsobilo ztrátu motivace a vedlo i k chybám. "Hodně jsem se toho o sobě samém naučil. Věřím, že se mi spousta věcí už znovu nestane. Zklamání ovlivnilo moji motivaci. Nakonec mi to ale víc uškodilo než pomohlo. V budoucnu budu tedy raději k věcem přistupovat pozitivně než negativně."
Tento příštup se projevil okamžitě v dalším probíraném tématu - Hyundai upřednostnil Daniho Sorda, když jej nominoval jako jezdce, který odjede 10 ze 14 závodů za tovární tým. Dříve tuto pozici zastával Neuville: "Není to žádné velké téma. V letech 2014 a 2015 jsem byl já tím jezdcem, v roce 2016 je tomu jinak. Díky Danimu se tým pokusí udělat život Volkswagenu tak těžký, jak jen to bude možné."
"Dani je tím, kdo nejpravidelněji dováží body pro tým. Hayden [Paddon] a já máme větší rychlost a můžeme na vybraných soutěžích zabojovat o vítězství. Když se nám to podaří dobře ukočírovat, tak je to pro šampionát týmů nejlepší řešení. Na mě bude na některých soutěžích menší tlak a budu se moci plně koncentrovat na souboj o jezdecký titul. Myslím, že je to spíše výhoda než nevýhoda."
Jaký má Thierry cíl pro nadcházející sezonu? "Zajíždět TOP výsledky - nějaká vítězství. Chtěl bych být minimálně tak dobrý jako v sezoně 2013." Před třemi roky byl Belgičan vice-mistrem. O nedostatku motivace se tedy u jezdce Hyundai nedá hovořit.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?