Cíl Neuvillea pro tuto sezonu: Být tak dobrý jako v roce 2013

Neuville doufá v lepší rok než vloni
Neuville doufá v lepší rok než vloni, foto: Hyundai Motorsport/McKlein
iM2 19. ledna 2016 11:35
Sdílej:

Thierry Neuville se zúčastnil autosalonu v Bruselu, v jehož rámci promluvil o sezoně 2016. Jezdec, zdá se, vůbec nemá pochybnosti o tom, že nový vůz bude plně konkurenceschopný.

Už na úvodní Rally Monte Carlo chce Thierry Neuville vyzvat konkurenční Volkswagen Motorsport - přitom jeho osobní statistika na této soutěži není vůbec pozitivní, když čtyřikrát po sobě vypadl a vloni dojel pátý: "Od té doby, co se soutěž přestěhovala do Gap, tak se mi rychlostní zkoušky líbí čím dál tím víc.

Podmínky jsou ale vždy obtížné," říká v interview pro BRF. "Vloni jsme zde zajeli dobrý výsledek a získali jsme dobré zkušenosti. Ty můžeme letos využít a zcela jistě se pokusíme dojet do cíle. To je cíl číslo jedna. Ale na druhou stranu si myslím, že s novým autem musíme zároveň bojovat na čele."

Během samotné soutěže, která se jede na sněhu, ledu ale i suchém asfaltu, jsou běžná překvapení: "Monte Carlo může vyhrát každý. Hlavní roli hraje volba pneumatik. V jedné zkoušce můžete ztratit 1 nebo 2 minuty, ale na další získat 40 nebo 50 vteřin zpět. Tak to může být po celou dobu soutěže a nakonec skončíte na čele."

Nepovedenou sezonu 2015 chce jezdec nechat za sebou - zpoždění nového vozu způsobilo ztrátu motivace a vedlo i k chybám. "Hodně jsem se toho o sobě samém naučil. Věřím, že se mi spousta věcí už znovu nestane. Zklamání ovlivnilo moji motivaci. Nakonec mi to ale víc uškodilo než pomohlo. V budoucnu budu tedy raději k věcem přistupovat pozitivně než negativně."

Tento příštup se projevil okamžitě v dalším probíraném tématu - Hyundai upřednostnil Daniho Sorda, když jej nominoval jako jezdce, který odjede 10 ze 14 závodů za tovární tým. Dříve tuto pozici zastával Neuville: "Není to žádné velké téma. V letech 2014 a 2015 jsem byl já tím jezdcem, v roce 2016 je tomu jinak. Díky Danimu se tým pokusí udělat život Volkswagenu tak těžký, jak jen to bude možné."

"Dani je tím, kdo nejpravidelněji dováží body pro tým. Hayden [Paddon] a já máme větší rychlost a můžeme na vybraných soutěžích zabojovat o vítězství. Když se nám to podaří dobře ukočírovat, tak je to pro šampionát týmů nejlepší řešení. Na mě bude na některých soutěžích menší tlak a budu se moci plně koncentrovat na souboj o jezdecký titul. Myslím, že je to spíše výhoda než nevýhoda."

Jaký má Thierry cíl pro nadcházející sezonu? "Zajíždět TOP výsledky - nějaká vítězství. Chtěl bych být minimálně tak dobrý jako v sezoně 2013." Před třemi roky byl Belgičan vice-mistrem. O nedostatku motivace se tedy u jezdce Hyundai nedá hovořit.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.