Loeb: Meeke je správným lídrem Citroënu

Loeb nově v barvách Peugeotu
Loeb nově v barvách Peugeotu, foto: Peugeot ČR
iM2 18. ledna 2016 10:39
Sdílej:

Bývalý jezdec Citroënu, Sébastien Loeb, věří, že Citroën udělal správně, když se rozhodl svěřit hlavní roli při přípravě svého návratu do WRC v roce 2017 Krisi Meekeovi. Citroën se rozhodl po sezoně 2016 ukončit program ve WTCC a vrátit se naplno od roku 2017 do MS v rally s C3 WRC.

Kris Meeke bude hlavním testovacím jezdce nového Citroënu C3 WRC v tomto roce a navíc se zúčastní vybraných soutěží s DS3 WRC. Podle Sébastiena Loeba jsou technické znalosti Krise Meekea velkou výhodou pro tým a udělaly z něj tu nejlepší volbu - tedy za předpokladu, že Sébastien Ogier a Jari-Matti Latvala jsou pod smlouvou u VW.

"Ogier je nejsilnějším jezdcem, ale nevím, jak je schopný vyvíjet auto. Má navíc smlouvu s Volkswagenem. Takže o Ogierovi jako možném jezdci není třeba hovořit. Podobné je to s Jarim-Mattim Latvalou," začal rekordman WRC pro 'Autosport'.

"Myslím, že je to dobrá volba [vzít Meekea]. Je chytrý, protože je jezdcem i inženýrem zároveň. Kris dobře rozumí tomu, jak auto pracuje, takže pro vývoj vozu ho potřebují. Pro vývoj auta si dovedu představit, že je Kris lepší než několik dalších kluků. Kromě Krise dnes nevidím nikoho jiného," říká Loeb.

I Francouz letos chtěl s Citroënem absolvovat částečný program, jenže ten jej vyhodil. Kris Meeke se cítí poctěný takovou pochvalou od Sébastiena: "Mít podporu od takového chlapíka je skvělé, ale pořád to nic nemění na tom, že musím odvést pořádně svoji práci. Sébastien Loeb a Citroën v dobách, kdy byli na vrcholu, nastavili laťku hodně vysoko. Na tuto úroveň se teď chceme dostat."

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.