Bývalý jezdec Citroënu, Sébastien Loeb, věří, že Citroën udělal správně, když se rozhodl svěřit hlavní roli při přípravě svého návratu do WRC v roce 2017 Krisi Meekeovi. Citroën se rozhodl po sezoně 2016 ukončit program ve WTCC a vrátit se naplno od roku 2017 do MS v rally s C3 WRC.
Kris Meeke bude hlavním testovacím jezdce nového Citroënu C3 WRC v tomto roce a navíc se zúčastní vybraných soutěží s DS3 WRC. Podle Sébastiena Loeba jsou technické znalosti Krise Meekea velkou výhodou pro tým a udělaly z něj tu nejlepší volbu - tedy za předpokladu, že Sébastien Ogier a Jari-Matti Latvala jsou pod smlouvou u VW.
"Ogier je nejsilnějším jezdcem, ale nevím, jak je schopný vyvíjet auto. Má navíc smlouvu s Volkswagenem. Takže o Ogierovi jako možném jezdci není třeba hovořit. Podobné je to s Jarim-Mattim Latvalou," začal rekordman WRC pro 'Autosport'.
"Myslím, že je to dobrá volba [vzít Meekea]. Je chytrý, protože je jezdcem i inženýrem zároveň. Kris dobře rozumí tomu, jak auto pracuje, takže pro vývoj vozu ho potřebují. Pro vývoj auta si dovedu představit, že je Kris lepší než několik dalších kluků. Kromě Krise dnes nevidím nikoho jiného," říká Loeb.
I Francouz letos chtěl s Citroënem absolvovat částečný program, jenže ten jej vyhodil. Kris Meeke se cítí poctěný takovou pochvalou od Sébastiena: "Mít podporu od takového chlapíka je skvělé, ale pořád to nic nemění na tom, že musím odvést pořádně svoji práci. Sébastien Loeb a Citroën v dobách, kdy byli na vrcholu, nastavili laťku hodně vysoko. Na tuto úroveň se teď chceme dostat."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?