Šéf továrního týmu Hyundai, Michel Nandan, se snaží brzdit veškeré spekulace ohledně hierarchie v týmu. Tyto dohady začaly kolovat poté, co byl Dani Sordo jmenován oficiálním pilotem týmu Hyundai Motorsport pro rok 2016, tedy jakousi jedničkou týmu, která odjede za hlavní tým minimálně 10 soutěží.
Uvedením jména Daniho Sorda na oficiální soupisce týmů pro MS v rally 2016 se Hyundai postaral o pořádné pozdvižení. Dle pravidel FIA musí každý zapsaný výrobce nominovat jezdce, který za něj odjede minimálně 10 ze 14 závodů sezony. U Hyundai doposud platil za neohroženou jedničku Thierry Neuville, tým ale na výše zmiňované místo nechal napsat zkušeného Daniho Sorda.
Šéf týmu, Michel Nandan, ale nechce připustit žádné debaty o jezdci číslo 1 v týmu jihokorejské automobilky: "Neznamená to, že by Thierry a Hayden nejeli 14 soutěží nebo že by pro tým měli menší hodnotu. Je jedno, kterého jezdce bychom nominovali, pořád by zde byly diskuse a zvěsti o tom proč a na základě čeho jsme se rozhodli," říká Nandan pro 'Motorsport News'.
K věci se už také vyjádřili Thierry Neuville a Hayden Paddon. Belgičan byl přitom vždy považován za hlavního koně značky a v roce 2015 pro ní získal nejvíce bodů. Thierry se neustále považuje za jedničku týmu, i když například v loňském Walesu byl přesunut do B-týmu a za A-tým jeli Paddon a Sordo.
Na druhou stranu je třeba vidět fakt, že ve druhé polovině sezony získal nejvíce bodů pro Hyundai právě Novozélanďan Paddon. V Itálii si navíc vyjel svůj nejlepší výsledek, když byl druhý. Také oba dva zbývající jezdci týmu by si tak dle Nandana zasloužili nominaci od týmu, nakonec ale prý rozhodly zkušenosti Sorda. "Dani je nejzkušenějším pilotem v týmu. Je konstantní a rychlý a s ohledem na konstrukterský titul byl dobrým rozhodnutím."
"Mnoho lidí o tomto tématu až moc spekuluje. Pro nás to byla jen jedna věc, jak dodržet pravidla FIA. Ještě jednou bych rád zdůraznil, že v našem týmu není žádný jezdec číslo 1 a chceme všem poskytnout stejné zacházení, abychom na každém závodu z našich jezdců dostali to nejlepší," zakončil Nandan.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?