Šéf továrního týmu Hyundai, Michel Nandan, se snaží brzdit veškeré spekulace ohledně hierarchie v týmu. Tyto dohady začaly kolovat poté, co byl Dani Sordo jmenován oficiálním pilotem týmu Hyundai Motorsport pro rok 2016, tedy jakousi jedničkou týmu, která odjede za hlavní tým minimálně 10 soutěží.
Uvedením jména Daniho Sorda na oficiální soupisce týmů pro MS v rally 2016 se Hyundai postaral o pořádné pozdvižení. Dle pravidel FIA musí každý zapsaný výrobce nominovat jezdce, který za něj odjede minimálně 10 ze 14 závodů sezony. U Hyundai doposud platil za neohroženou jedničku Thierry Neuville, tým ale na výše zmiňované místo nechal napsat zkušeného Daniho Sorda.
Šéf týmu, Michel Nandan, ale nechce připustit žádné debaty o jezdci číslo 1 v týmu jihokorejské automobilky: "Neznamená to, že by Thierry a Hayden nejeli 14 soutěží nebo že by pro tým měli menší hodnotu. Je jedno, kterého jezdce bychom nominovali, pořád by zde byly diskuse a zvěsti o tom proč a na základě čeho jsme se rozhodli," říká Nandan pro 'Motorsport News'.
K věci se už také vyjádřili Thierry Neuville a Hayden Paddon. Belgičan byl přitom vždy považován za hlavního koně značky a v roce 2015 pro ní získal nejvíce bodů. Thierry se neustále považuje za jedničku týmu, i když například v loňském Walesu byl přesunut do B-týmu a za A-tým jeli Paddon a Sordo.
Na druhou stranu je třeba vidět fakt, že ve druhé polovině sezony získal nejvíce bodů pro Hyundai právě Novozélanďan Paddon. V Itálii si navíc vyjel svůj nejlepší výsledek, když byl druhý. Také oba dva zbývající jezdci týmu by si tak dle Nandana zasloužili nominaci od týmu, nakonec ale prý rozhodly zkušenosti Sorda. "Dani je nejzkušenějším pilotem v týmu. Je konstantní a rychlý a s ohledem na konstrukterský titul byl dobrým rozhodnutím."
"Mnoho lidí o tomto tématu až moc spekuluje. Pro nás to byla jen jedna věc, jak dodržet pravidla FIA. Ještě jednou bych rád zdůraznil, že v našem týmu není žádný jezdec číslo 1 a chceme všem poskytnout stejné zacházení, abychom na každém závodu z našich jezdců dostali to nejlepší," zakončil Nandan.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?