Šéf továrního týmu Hyundai, Michel Nandan, se snaží brzdit veškeré spekulace ohledně hierarchie v týmu. Tyto dohady začaly kolovat poté, co byl Dani Sordo jmenován oficiálním pilotem týmu Hyundai Motorsport pro rok 2016, tedy jakousi jedničkou týmu, která odjede za hlavní tým minimálně 10 soutěží.
Uvedením jména Daniho Sorda na oficiální soupisce týmů pro MS v rally 2016 se Hyundai postaral o pořádné pozdvižení. Dle pravidel FIA musí každý zapsaný výrobce nominovat jezdce, který za něj odjede minimálně 10 ze 14 závodů sezony. U Hyundai doposud platil za neohroženou jedničku Thierry Neuville, tým ale na výše zmiňované místo nechal napsat zkušeného Daniho Sorda.
Šéf týmu, Michel Nandan, ale nechce připustit žádné debaty o jezdci číslo 1 v týmu jihokorejské automobilky: "Neznamená to, že by Thierry a Hayden nejeli 14 soutěží nebo že by pro tým měli menší hodnotu. Je jedno, kterého jezdce bychom nominovali, pořád by zde byly diskuse a zvěsti o tom proč a na základě čeho jsme se rozhodli," říká Nandan pro 'Motorsport News'.
K věci se už také vyjádřili Thierry Neuville a Hayden Paddon. Belgičan byl přitom vždy považován za hlavního koně značky a v roce 2015 pro ní získal nejvíce bodů. Thierry se neustále považuje za jedničku týmu, i když například v loňském Walesu byl přesunut do B-týmu a za A-tým jeli Paddon a Sordo.
Na druhou stranu je třeba vidět fakt, že ve druhé polovině sezony získal nejvíce bodů pro Hyundai právě Novozélanďan Paddon. V Itálii si navíc vyjel svůj nejlepší výsledek, když byl druhý. Také oba dva zbývající jezdci týmu by si tak dle Nandana zasloužili nominaci od týmu, nakonec ale prý rozhodly zkušenosti Sorda. "Dani je nejzkušenějším pilotem v týmu. Je konstantní a rychlý a s ohledem na konstrukterský titul byl dobrým rozhodnutím."
"Mnoho lidí o tomto tématu až moc spekuluje. Pro nás to byla jen jedna věc, jak dodržet pravidla FIA. Ještě jednou bych rád zdůraznil, že v našem týmu není žádný jezdec číslo 1 a chceme všem poskytnout stejné zacházení, abychom na každém závodu z našich jezdců dostali to nejlepší," zakončil Nandan.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.