Šéf továrního týmu Hyundai, Michel Nandan, se snaží brzdit veškeré spekulace ohledně hierarchie v týmu. Tyto dohady začaly kolovat poté, co byl Dani Sordo jmenován oficiálním pilotem týmu Hyundai Motorsport pro rok 2016, tedy jakousi jedničkou týmu, která odjede za hlavní tým minimálně 10 soutěží.
Uvedením jména Daniho Sorda na oficiální soupisce týmů pro MS v rally 2016 se Hyundai postaral o pořádné pozdvižení. Dle pravidel FIA musí každý zapsaný výrobce nominovat jezdce, který za něj odjede minimálně 10 ze 14 závodů sezony. U Hyundai doposud platil za neohroženou jedničku Thierry Neuville, tým ale na výše zmiňované místo nechal napsat zkušeného Daniho Sorda.
Šéf týmu, Michel Nandan, ale nechce připustit žádné debaty o jezdci číslo 1 v týmu jihokorejské automobilky: "Neznamená to, že by Thierry a Hayden nejeli 14 soutěží nebo že by pro tým měli menší hodnotu. Je jedno, kterého jezdce bychom nominovali, pořád by zde byly diskuse a zvěsti o tom proč a na základě čeho jsme se rozhodli," říká Nandan pro 'Motorsport News'.
K věci se už také vyjádřili Thierry Neuville a Hayden Paddon. Belgičan byl přitom vždy považován za hlavního koně značky a v roce 2015 pro ní získal nejvíce bodů. Thierry se neustále považuje za jedničku týmu, i když například v loňském Walesu byl přesunut do B-týmu a za A-tým jeli Paddon a Sordo.
Na druhou stranu je třeba vidět fakt, že ve druhé polovině sezony získal nejvíce bodů pro Hyundai právě Novozélanďan Paddon. V Itálii si navíc vyjel svůj nejlepší výsledek, když byl druhý. Také oba dva zbývající jezdci týmu by si tak dle Nandana zasloužili nominaci od týmu, nakonec ale prý rozhodly zkušenosti Sorda. "Dani je nejzkušenějším pilotem v týmu. Je konstantní a rychlý a s ohledem na konstrukterský titul byl dobrým rozhodnutím."
"Mnoho lidí o tomto tématu až moc spekuluje. Pro nás to byla jen jedna věc, jak dodržet pravidla FIA. Ještě jednou bych rád zdůraznil, že v našem týmu není žádný jezdec číslo 1 a chceme všem poskytnout stejné zacházení, abychom na každém závodu z našich jezdců dostali to nejlepší," zakončil Nandan.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.