Jako obvykle byla startovní listina Rally Monte Carlo netrpělivě očekávaná. Organizátoři úvodní soutěže roku dnes zveřejnili seznam přihlášených.
Startovní listina potvrdila start Roberta Kubici s Fordem Fiesta RS WRC (opět ve svém vlastním týmu). Některá média přitom přinesla informace, že by Polák měl jet s Citroënem DS3 WRC - což měl dle některých údajně potvrdit i šéf PH-Sportu. Nakonec však jezdec zůstává u auta od M-Sportu (změna pro další soutěže však není vyloučena).
Zajímavostí je, že v M-Sportu startuje kromě Madse Ostberga a Erica Camilliho také Bryan Bouffier. Zato Lorenzo Bertelli, který před sezonou oznámil svůj přestup do britského týmu, je registrován pod svým vlastním týmem FWRT SRL. Bouffier zřejmě Bertelliho pro tuto soutěž nahradil ve druhém týmu M-Sportu.
Soudě dle startovní listiny, M-Sport se nakonec rozhodl odjet kompletní šampionát 2016 jako tovární tým. Za povšimnutí určitě stojí i fakt, že Esapekka Lappi, tovární jezdec Škody Motorsport, je uveden ve startovní listině. A to i přes fakt, že tovární tým Škody soutěž neabsolvuje. Jde o privátní počin Fina, k dispozici bude mít Škodu Fabia R5. Poprvé s Fabii R5 pojede také Teemu Suninen, mladík TMG.
STARTOVNÍ LISTINA: ZDE
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?