Podle názoru Waltera Röhrla jezdí Sébastien Ogier úplně v jiné lize než ostatní. Důvod, proč se Francouzovi daří tak málo poodjet své konkurenci, je podle něj snadný.
Walter Röhl sice sleduje aktuální dení v MS pouze z obrazovky televize, ale zato velmi pečlivě. Zaujal jej především Sébastien Ogier: "Jezdí svoji vlastní ligu," krátce shrnuje pro ‚Motorsport aktuell’.
Jenže Ogierovi se ani přes jeho nesporný talent nedaří ostatní konkurenci daleko více poodjet. Podle Waltera je důvod zřejmý: "V dnešních dnech je technika natolik dobrá, že i normálně nadaný jezdec dokáže jezdit rychle. Dříve bylo pro nadaného jezdce snažší odjet své konkurenci."
Waltera nezaujaly jen schopnosti jezdce ale i jeho mentální síla, se kterou letos čelil výzvám. Röhrl si dokáže jen těžko představit, jaké to musí být, když startujete na každé soutěži jako první: "Nechci ani přemýšlet nad tím, co bych na to říkal já. Dříve jsme udělali prakticky všechno, jenom abychom nemuseli jet jako první."
Při pohledu na sestavu továrního týmu Volkswagen se jezdci vybavuje sezona 1982. Tehdy měl u Opelu v Henri Toivonenovi také velmi rychlého týmového kolegu (jako má Sébastien Ogier teď Jariho-Mattiho Latvalu).
"Věděl jsem, že jde o velmi rychlého Fina, který je sice schopný vyhrát, ale zároveň přitom musí podstoupit velké riziko." Podle Němce tedy Latvala nemá v boji o titul proti Ogierovi žádnou šanci. "Jednoduše není mentálně dost silný. Myslím si, že Volkswagen angažoval Latvalu jenom proto, aby nejel proti ním."
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.