Röhrl o Ogierovi: Proč se mu nedaří rozdrtit konkurenci ještě více?

Ogier jede jinou ligu, míní Röhrl
Ogier jede jinou ligu, míní Röhrl, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 29. prosince 2015 17:15
Sdílej:

Podle názoru Waltera Röhrla jezdí Sébastien Ogier úplně v jiné lize než ostatní. Důvod, proč se Francouzovi daří tak málo poodjet své konkurenci, je podle něj snadný.

Walter Röhl sice sleduje aktuální dení v MS pouze z obrazovky televize, ale zato velmi pečlivě. Zaujal jej především Sébastien Ogier: "Jezdí svoji vlastní ligu," krátce shrnuje pro ‚Motorsport aktuell’.

Jenže Ogierovi se ani přes jeho nesporný talent nedaří ostatní konkurenci daleko více poodjet. Podle Waltera je důvod zřejmý: "V dnešních dnech je technika natolik dobrá, že i normálně nadaný jezdec dokáže jezdit rychle. Dříve bylo pro nadaného jezdce snažší odjet své konkurenci."

Waltera nezaujaly jen schopnosti jezdce ale i jeho mentální síla, se kterou letos čelil výzvám. Röhrl si dokáže jen těžko představit, jaké to musí být, když startujete na každé soutěži jako první: "Nechci ani přemýšlet nad tím, co bych na to říkal já. Dříve jsme udělali prakticky všechno, jenom abychom nemuseli jet jako první."

Při pohledu na sestavu továrního týmu Volkswagen se jezdci vybavuje sezona 1982. Tehdy měl u Opelu v Henri Toivonenovi také velmi rychlého týmového kolegu (jako má Sébastien Ogier teď Jariho-Mattiho Latvalu). 

"Věděl jsem, že jde o velmi rychlého Fina, který je sice schopný vyhrát, ale zároveň přitom musí podstoupit velké riziko." Podle Němce tedy Latvala nemá v boji o titul proti Ogierovi žádnou šanci. "Jednoduše není mentálně dost silný. Myslím si, že Volkswagen angažoval Latvalu jenom proto, aby nejel proti ním."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.