Neuville: Stále jsem jednička týmu Hyundai

Neuville věří, že o pozici jedničky nepřišel
Neuville věří, že o pozici jedničky nepřišel, foto: Hyundai Motorsport/McKlein
iM2 27. prosince 2015 23:10
Sdílej:

Hyundai vyrazí do sezony 2016 jako jediný výrobce s kompletně novým autem. Především Thierry Neuville o nové generaci i20 WRC neustále 'básní'. Společně s novým Hyundai chce potvrdit svoji pozici jedničky týmu. Jenže ta se letos výrazně otřásla...

Thierry Neuville zažil s dosluhující generací i20 WRC složitý rok. Nové auto se zpozdilo o několik měsíců a se zaostávajícím starým Hyundai začal Thierry ztrácet motivaci. To se nelíbilo týmu, který svého jezdce otevřeně kritizoval, což jim Belgičan oplatil s odkazem na velké zdržení v nasazení nového auta.

"To nebylo zřejmě moc chytré, ale bylo to potřeba," říká jezdec pro 'Autosport'. A zatímco hvězda Neuvillea začala pomalu pohasínat, v týmu Hyundai mu vyrostla velká konkurence v podobě objevu roku - Haydenu Paddonovi. Jenže Thierry se své pozice jezdce číslo jedna nechce jen tak vzdát.

Je zajímavé slyšet, jak jezdec mluví o své pozici jezdce číslo 1, když tým (jak jsme Vás na stránkách Rallyzone informovali) už v první polovině listopadu prohlásil, že bude jezdce točit dle potřeby.

"Pořád jsme vepředu - stále jsme my tím nejrychlejším Hyundaiem. Minimálně ostatní [jezdci] neudělali nic lépe. Problém vyvstane tehdy, když si lidé neudělají čas na to, aby situaci zevrubně zanalyzovali.

Když jede Ogier jako první na trati, za ním startují Latvala a Mikkelsen a já jedu jako 5., pak je to pro Daniho a Haydena výrazně jednodušší, když jedou až jako 10. a 11. auto na trati," hájí se 27 letý jezdec.

"Jedinou soutěží, kde bylo výhodou jet dříve v pořadí, byl Wales. A tam jsem oba - Sorda i Paddona - porážel. Pak jsem ale ztratil kolo. Odjeli jsme do té doby ale jen dvě rychlostní zkoušky, ale už jsme si stihli vypracovat velký náskok." 

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.