Hyundai vyrazí do sezony 2016 jako jediný výrobce s kompletně novým autem. Především Thierry Neuville o nové generaci i20 WRC neustále 'básní'. Společně s novým Hyundai chce potvrdit svoji pozici jedničky týmu. Jenže ta se letos výrazně otřásla...
Thierry Neuville zažil s dosluhující generací i20 WRC složitý rok. Nové auto se zpozdilo o několik měsíců a se zaostávajícím starým Hyundai začal Thierry ztrácet motivaci. To se nelíbilo týmu, který svého jezdce otevřeně kritizoval, což jim Belgičan oplatil s odkazem na velké zdržení v nasazení nového auta.
"To nebylo zřejmě moc chytré, ale bylo to potřeba," říká jezdec pro 'Autosport'. A zatímco hvězda Neuvillea začala pomalu pohasínat, v týmu Hyundai mu vyrostla velká konkurence v podobě objevu roku - Haydenu Paddonovi. Jenže Thierry se své pozice jezdce číslo jedna nechce jen tak vzdát.
Je zajímavé slyšet, jak jezdec mluví o své pozici jezdce číslo 1, když tým (jak jsme Vás na stránkách Rallyzone informovali) už v první polovině listopadu prohlásil, že bude jezdce točit dle potřeby.
"Pořád jsme vepředu - stále jsme my tím nejrychlejším Hyundaiem. Minimálně ostatní [jezdci] neudělali nic lépe. Problém vyvstane tehdy, když si lidé neudělají čas na to, aby situaci zevrubně zanalyzovali.
Když jede Ogier jako první na trati, za ním startují Latvala a Mikkelsen a já jedu jako 5., pak je to pro Daniho a Haydena výrazně jednodušší, když jedou až jako 10. a 11. auto na trati," hájí se 27 letý jezdec.
"Jedinou soutěží, kde bylo výhodou jet dříve v pořadí, byl Wales. A tam jsem oba - Sorda i Paddona - porážel. Pak jsem ale ztratil kolo. Odjeli jsme do té doby ale jen dvě rychlostní zkoušky, ale už jsme si stihli vypracovat velký náskok."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?