Hyundai vyrazí do sezony 2016 jako jediný výrobce s kompletně novým autem. Především Thierry Neuville o nové generaci i20 WRC neustále 'básní'. Společně s novým Hyundai chce potvrdit svoji pozici jedničky týmu. Jenže ta se letos výrazně otřásla...
Thierry Neuville zažil s dosluhující generací i20 WRC složitý rok. Nové auto se zpozdilo o několik měsíců a se zaostávajícím starým Hyundai začal Thierry ztrácet motivaci. To se nelíbilo týmu, který svého jezdce otevřeně kritizoval, což jim Belgičan oplatil s odkazem na velké zdržení v nasazení nového auta.
"To nebylo zřejmě moc chytré, ale bylo to potřeba," říká jezdec pro 'Autosport'. A zatímco hvězda Neuvillea začala pomalu pohasínat, v týmu Hyundai mu vyrostla velká konkurence v podobě objevu roku - Haydenu Paddonovi. Jenže Thierry se své pozice jezdce číslo jedna nechce jen tak vzdát.
Je zajímavé slyšet, jak jezdec mluví o své pozici jezdce číslo 1, když tým (jak jsme Vás na stránkách Rallyzone informovali) už v první polovině listopadu prohlásil, že bude jezdce točit dle potřeby.
"Pořád jsme vepředu - stále jsme my tím nejrychlejším Hyundaiem. Minimálně ostatní [jezdci] neudělali nic lépe. Problém vyvstane tehdy, když si lidé neudělají čas na to, aby situaci zevrubně zanalyzovali.
Když jede Ogier jako první na trati, za ním startují Latvala a Mikkelsen a já jedu jako 5., pak je to pro Daniho a Haydena výrazně jednodušší, když jedou až jako 10. a 11. auto na trati," hájí se 27 letý jezdec.
"Jedinou soutěží, kde bylo výhodou jet dříve v pořadí, byl Wales. A tam jsem oba - Sorda i Paddona - porážel. Pak jsem ale ztratil kolo. Odjeli jsme do té doby ale jen dvě rychlostní zkoušky, ale už jsme si stihli vypracovat velký náskok."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?