Hyundai vyrazí do sezony 2016 jako jediný výrobce s kompletně novým autem. Především Thierry Neuville o nové generaci i20 WRC neustále 'básní'. Společně s novým Hyundai chce potvrdit svoji pozici jedničky týmu. Jenže ta se letos výrazně otřásla...
Thierry Neuville zažil s dosluhující generací i20 WRC složitý rok. Nové auto se zpozdilo o několik měsíců a se zaostávajícím starým Hyundai začal Thierry ztrácet motivaci. To se nelíbilo týmu, který svého jezdce otevřeně kritizoval, což jim Belgičan oplatil s odkazem na velké zdržení v nasazení nového auta.
"To nebylo zřejmě moc chytré, ale bylo to potřeba," říká jezdec pro 'Autosport'. A zatímco hvězda Neuvillea začala pomalu pohasínat, v týmu Hyundai mu vyrostla velká konkurence v podobě objevu roku - Haydenu Paddonovi. Jenže Thierry se své pozice jezdce číslo jedna nechce jen tak vzdát.
Je zajímavé slyšet, jak jezdec mluví o své pozici jezdce číslo 1, když tým (jak jsme Vás na stránkách Rallyzone informovali) už v první polovině listopadu prohlásil, že bude jezdce točit dle potřeby.
"Pořád jsme vepředu - stále jsme my tím nejrychlejším Hyundaiem. Minimálně ostatní [jezdci] neudělali nic lépe. Problém vyvstane tehdy, když si lidé neudělají čas na to, aby situaci zevrubně zanalyzovali.
Když jede Ogier jako první na trati, za ním startují Latvala a Mikkelsen a já jedu jako 5., pak je to pro Daniho a Haydena výrazně jednodušší, když jedou až jako 10. a 11. auto na trati," hájí se 27 letý jezdec.
"Jedinou soutěží, kde bylo výhodou jet dříve v pořadí, byl Wales. A tam jsem oba - Sorda i Paddona - porážel. Pak jsem ale ztratil kolo. Odjeli jsme do té doby ale jen dvě rychlostní zkoušky, ale už jsme si stihli vypracovat velký náskok."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?