Tovární tým Volkswagenu nenechává nic náhodě, před Rally Monte Carlo najezdili jeho jezdci, Sebastien Ogier, Jari-Matti Latvala a Andreas Mikkelsen opravdu velké množství kilometrů.
Tovární tým Volkswagenu se pilně připravoval na Rally Monte Carlo se všemi třemi posádkami a testovacím speciálem Polo R WRC. Během šesti dní před branami francouzského města Gap absolvovaly posádky Sébastien Ogier/Julien Ingrassia, Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila a Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger dohromady asi 1 000 kilometrů. Hlavním bodem zájmu bylo nastavení auta a testy pneumatik.
"Rally Monte Carlo je z mnoha důvodů opravdovou legendou. Díky jejím permanentně měnícím se povětrnostním podmínkám mezi ledem, sněhem, mokrem a suchem je tím, proč je Monako tak známé: Hazardem. Navíc je to první soutěž v kalendáři MS a všichni jezdci, spolujezdci, výrobci startují s nulovými body. Každý chce novou sezonu odstartovat co možná nejlépe a vzít si do dalších soutěží minimálně jeden moment," říká šéf továrního týmu VW, Jost Capito.
"Testovací jízdy tak mají velký význam, aby se člověk odpovídajícím způsobem připravil na těžký úkol. Potřetí v řadě budeme lovenou zvěří a lépe než kdy dříve připravenými soupeři: Hyundai představil nové auto, M-Sport Ford posílil v oblasti jezdců a spolujezdců. Musíme tak do sezony odstartovat odpovídajícím způsobem posilnění. A díky testovacím jízdám také s dostačujícími zkušenostmi na Monte."
Na Monte Carlu na posádky čeká na jedné straně led a sníh, černé ledové plotny, mokro, na straně druhé ale třeba i sucho. S povětrnostními podmínkami na Monte Carlu se dá navíc jen těžko kalkulovat a předvídat je. Volkswagen ale nechtěl nechat nic náhodě, a tak testoval třeba na Col de Perty - chyběl jim ale sníh. Testovalo se také asi 70 kilometrů od města Gap, které je mezi 21. a 24. lednem centrem Rally Monte Carlo. Zkoušely se různé varianty nastavení auta a kombinace soutěžních gum Michelin.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.