Tovární tým Volkswagenu nenechává nic náhodě, před Rally Monte Carlo najezdili jeho jezdci, Sebastien Ogier, Jari-Matti Latvala a Andreas Mikkelsen opravdu velké množství kilometrů.
Tovární tým Volkswagenu se pilně připravoval na Rally Monte Carlo se všemi třemi posádkami a testovacím speciálem Polo R WRC. Během šesti dní před branami francouzského města Gap absolvovaly posádky Sébastien Ogier/Julien Ingrassia, Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila a Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger dohromady asi 1 000 kilometrů. Hlavním bodem zájmu bylo nastavení auta a testy pneumatik.
"Rally Monte Carlo je z mnoha důvodů opravdovou legendou. Díky jejím permanentně měnícím se povětrnostním podmínkám mezi ledem, sněhem, mokrem a suchem je tím, proč je Monako tak známé: Hazardem. Navíc je to první soutěž v kalendáři MS a všichni jezdci, spolujezdci, výrobci startují s nulovými body. Každý chce novou sezonu odstartovat co možná nejlépe a vzít si do dalších soutěží minimálně jeden moment," říká šéf továrního týmu VW, Jost Capito.
"Testovací jízdy tak mají velký význam, aby se člověk odpovídajícím způsobem připravil na těžký úkol. Potřetí v řadě budeme lovenou zvěří a lépe než kdy dříve připravenými soupeři: Hyundai představil nové auto, M-Sport Ford posílil v oblasti jezdců a spolujezdců. Musíme tak do sezony odstartovat odpovídajícím způsobem posilnění. A díky testovacím jízdám také s dostačujícími zkušenostmi na Monte."
Na Monte Carlu na posádky čeká na jedné straně led a sníh, černé ledové plotny, mokro, na straně druhé ale třeba i sucho. S povětrnostními podmínkami na Monte Carlu se dá navíc jen těžko kalkulovat a předvídat je. Volkswagen ale nechtěl nechat nic náhodě, a tak testoval třeba na Col de Perty - chyběl jim ale sníh. Testovalo se také asi 70 kilometrů od města Gap, které je mezi 21. a 24. lednem centrem Rally Monte Carlo. Zkoušely se různé varianty nastavení auta a kombinace soutěžních gum Michelin.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?