Volkswagen natestoval před Monte Carlem takřka 1 000 kilometrů

Volkswagen se na Monte připravil svědomitě
Volkswagen se na Monte připravil svědomitě, foto: Red Bull
iM2 27. prosince 2015 23:06
Sdílej:

Tovární tým Volkswagenu nenechává nic náhodě, před Rally Monte Carlo najezdili jeho jezdci, Sebastien Ogier, Jari-Matti Latvala a Andreas Mikkelsen opravdu velké množství kilometrů.

Tovární tým Volkswagenu se pilně připravoval na Rally Monte Carlo se všemi třemi posádkami a testovacím speciálem Polo R WRC. Během šesti dní před branami francouzského města Gap absolvovaly posádky Sébastien Ogier/Julien Ingrassia, Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila a Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger dohromady asi 1 000 kilometrů. Hlavním bodem zájmu bylo nastavení auta a testy pneumatik.

"Rally Monte Carlo je z mnoha důvodů opravdovou legendou. Díky jejím permanentně měnícím se povětrnostním podmínkám mezi ledem, sněhem, mokrem a suchem je tím, proč je Monako tak známé: Hazardem. Navíc je to první soutěž v kalendáři MS a všichni jezdci, spolujezdci, výrobci startují s nulovými body. Každý chce novou sezonu odstartovat co možná nejlépe a vzít si do dalších soutěží minimálně jeden moment," říká šéf továrního týmu VW, Jost Capito.

"Testovací jízdy tak mají velký význam, aby se člověk odpovídajícím způsobem připravil na těžký úkol. Potřetí v řadě budeme lovenou zvěří a lépe než kdy dříve připravenými soupeři: Hyundai představil nové auto, M-Sport Ford posílil v oblasti jezdců a spolujezdců. Musíme tak do sezony odstartovat odpovídajícím způsobem posilnění. A díky testovacím jízdám také s dostačujícími zkušenostmi na Monte."

Na Monte Carlu na posádky čeká na jedné straně led a sníh, černé ledové plotny, mokro, na straně druhé ale třeba i sucho. S povětrnostními podmínkami na Monte Carlu se dá navíc jen těžko kalkulovat a předvídat je. Volkswagen ale nechtěl nechat nic náhodě, a tak testoval třeba na Col de Perty - chyběl jim ale sníh. Testovalo se také asi 70 kilometrů od města Gap, které je mezi 21. a 24. lednem centrem Rally Monte Carlo. Zkoušely se různé varianty nastavení auta a kombinace soutěžních gum Michelin.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.