Šéf Abarthu prozrazuje: Fiat se chystá zpět WRC!

Tovární Fiaty/Abarthy naposledy jezdily v IRC
Tovární Fiaty/Abarthy naposledy jezdily v IRC, foto: www.ircseries.com
iM2 23. prosince 2015 14:07
Sdílej:

Šéf Abartu, Paolo Gagliardo, v jednom z rozhovorů pro 'autocar.co.uk' přiznal, že jeho mateřská společnost, Fiat, se chystá na návrat do WRC. Tím by se potvrdily dřívější spekulace o návratu Italů do rally.

Právě sportovní značka italského výrobce vozů, Abarth, by se měla o stavbu závodního vozu postarat. Původní informace mluvily o stavbě závodního auta na bázi sporťáku Abarth 124 Spider. Pokud by se ukázalo, že není možné toto auto postavit ve specifikaci WRC, pak by mohla značka využít Abarth 500X, na kterém pracuje.

500X je SUV odvozené od modelu Fiat 500. To sice nezní jako ideální auto pro rally, avšak je třeba si uvědomit, že jeho konkurenti jsou 
Mini Countryman JCW a Nissan Juke Nismo RS. A Mini JCW WRC z dílen Prodrivu už jsme (byť ne na dlouho) na tratích MS vídali.

Abarth zažívá v posledních letech silné nárůsty prodejů (meziroční nárůst je téměř dvojnásobný). Nejdůležitějšími trhy jsou pro něj Itálie a Británie. Paolo Gagliardo pro ' Automotive News Europe' řekl: "Chceme pokračovat v růstu a na určité úrovni se stabilizovat." A právě účast ve WRC by značce mohla marketingově pomoci prorazit na další trhy.

Do 500X se dává stejný motor 1,4 Multiair II jako do 
124 Spider, v obou vozech dosahuje výkonu 138 koní. Odborníci v Abarthu by z něj mohli dostat až 170 koní.

Takto vypadá Fiat 500X na jedné z firemních fotografií (foto: Fiat Group)

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.