Šéf Abartu, Paolo Gagliardo, v jednom z rozhovorů pro 'autocar.co.uk' přiznal, že jeho mateřská společnost, Fiat, se chystá na návrat do WRC. Tím by se potvrdily dřívější spekulace o návratu Italů do rally.
Právě sportovní značka italského výrobce vozů, Abarth, by se měla o stavbu závodního vozu postarat. Původní informace mluvily o stavbě závodního auta na bázi sporťáku Abarth 124 Spider. Pokud by se ukázalo, že není možné toto auto postavit ve specifikaci WRC, pak by mohla značka využít Abarth 500X, na kterém pracuje.
500X je SUV odvozené od modelu Fiat 500. To sice nezní jako ideální auto pro rally, avšak je třeba si uvědomit, že jeho konkurenti jsou Mini Countryman JCW a Nissan Juke Nismo RS. A Mini JCW WRC z dílen Prodrivu už jsme (byť ne na dlouho) na tratích MS vídali.
Abarth zažívá v posledních letech silné nárůsty prodejů (meziroční nárůst je téměř dvojnásobný). Nejdůležitějšími trhy jsou pro něj Itálie a Británie. Paolo Gagliardo pro ' Automotive News Europe' řekl: "Chceme pokračovat v růstu a na určité úrovni se stabilizovat." A právě účast ve WRC by značce mohla marketingově pomoci prorazit na další trhy.
Do 500X se dává stejný motor 1,4 Multiair II jako do 124 Spider, v obou vozech dosahuje výkonu 138 koní. Odborníci v Abarthu by z něj mohli dostat až 170 koní.
Takto vypadá Fiat 500X na jedné z firemních fotografií (foto: Fiat Group)
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.