Šéf Abartu, Paolo Gagliardo, v jednom z rozhovorů pro 'autocar.co.uk' přiznal, že jeho mateřská společnost, Fiat, se chystá na návrat do WRC. Tím by se potvrdily dřívější spekulace o návratu Italů do rally.
Právě sportovní značka italského výrobce vozů, Abarth, by se měla o stavbu závodního vozu postarat. Původní informace mluvily o stavbě závodního auta na bázi sporťáku Abarth 124 Spider. Pokud by se ukázalo, že není možné toto auto postavit ve specifikaci WRC, pak by mohla značka využít Abarth 500X, na kterém pracuje.
500X je SUV odvozené od modelu Fiat 500. To sice nezní jako ideální auto pro rally, avšak je třeba si uvědomit, že jeho konkurenti jsou Mini Countryman JCW a Nissan Juke Nismo RS. A Mini JCW WRC z dílen Prodrivu už jsme (byť ne na dlouho) na tratích MS vídali.
Abarth zažívá v posledních letech silné nárůsty prodejů (meziroční nárůst je téměř dvojnásobný). Nejdůležitějšími trhy jsou pro něj Itálie a Británie. Paolo Gagliardo pro ' Automotive News Europe' řekl: "Chceme pokračovat v růstu a na určité úrovni se stabilizovat." A právě účast ve WRC by značce mohla marketingově pomoci prorazit na další trhy.
Do 500X se dává stejný motor 1,4 Multiair II jako do 124 Spider, v obou vozech dosahuje výkonu 138 koní. Odborníci v Abarthu by z něj mohli dostat až 170 koní.
Takto vypadá Fiat 500X na jedné z firemních fotografií (foto: Fiat Group)
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.