Tak, jak bylo očekáváno, Kris Meeke pojede Rally Monte Carlo v Citroënu DS3 WRC. Na start půjde v barvách nově zformovaného Abú Dhabí Total World Rally Team, o servis vozů se bude starat PH Sport. Druhé auto bude mít pro Rally Monte Carlo k dispozici Stéphane Lefebvre. V průběhu roku dostanou šanci také Khalid Al-Quassimi a Craig Breen.
Citroën příští rok oficiálně MS nepojede. Citroëny naštěstí z MS úplně nevymizí - vzniká nový tým Abú Dhabí Total World Rally Team. Tento tým bude nasazovat auta pro Krise Meekea, Stéphana Lefebvra, Craiga Breena a Khalida Al-Qassimiho. Servis vozů bude zajišťovat PH Sport.
Na vybraných evropských soutěžích pojede vždy jeden až tři vozy. Na startu sezony, v Monte Carlu, budou tým reprezentovat Kris Meeke a Stéphane Lefebvre. Ve Švédsku čeká premiéra v DS3 WRC Craiga Breena. PH Sport připraví pro soutěž na sněhu tři vozy (Meeke, Breen, Al-Quassimi). Severní Ir má mít navíc zajištěný program v ME a také MERC.
"Účast v příštím roce na co možná největším počtu soutěží byla velmi důležitá, když jsem se rozhodoval o své budoucnosti. Děkuji Abú Dhabí, Totalu a dalším partnerům za tuto příležitost. Díky tomuto programu mám možnost nejen nadále bojovat v soutěžích, ale také sbírat zkušenosti. Proto bylo velmi potřeba, abych jel na Rally Monte Carlo - to je soutěž, kde se zkušenosti počítají nade vše. Už se nemohu dočkat, až usednu v rámci příprav na tuto soutěž za volant," říká testovacího týmu Citroën, Kris Meeke.
"Po třech letech spolupráce s Citroënem jsme rádi, že jsme zůstali ve WRC," říká Khalid Al-Qassimi, prezident Abú Dhabí Racing. "Je to program za přispění Citroën Racingu a pomoci PH Sportu. Hlavní jezdec, Kris Meeke, pojede určitý počet vybraných závodů, prioritou ale bude jeho práce pro Citroën Racing. Budeme se snažit naplnit očekávání koncernu PSA Peugeot Citroën. Budeme mít k dispozici několik expertů, kteří budou moci rozvíjet svoje zkušenosti a prokázat svoji výkonnost."
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.