Tak, jak bylo očekáváno, Kris Meeke pojede Rally Monte Carlo v Citroënu DS3 WRC. Na start půjde v barvách nově zformovaného Abú Dhabí Total World Rally Team, o servis vozů se bude starat PH Sport. Druhé auto bude mít pro Rally Monte Carlo k dispozici Stéphane Lefebvre. V průběhu roku dostanou šanci také Khalid Al-Quassimi a Craig Breen.
Citroën příští rok oficiálně MS nepojede. Citroëny naštěstí z MS úplně nevymizí - vzniká nový tým Abú Dhabí Total World Rally Team. Tento tým bude nasazovat auta pro Krise Meekea, Stéphana Lefebvra, Craiga Breena a Khalida Al-Qassimiho. Servis vozů bude zajišťovat PH Sport.
Na vybraných evropských soutěžích pojede vždy jeden až tři vozy. Na startu sezony, v Monte Carlu, budou tým reprezentovat Kris Meeke a Stéphane Lefebvre. Ve Švédsku čeká premiéra v DS3 WRC Craiga Breena. PH Sport připraví pro soutěž na sněhu tři vozy (Meeke, Breen, Al-Quassimi). Severní Ir má mít navíc zajištěný program v ME a také MERC.
"Účast v příštím roce na co možná největším počtu soutěží byla velmi důležitá, když jsem se rozhodoval o své budoucnosti. Děkuji Abú Dhabí, Totalu a dalším partnerům za tuto příležitost. Díky tomuto programu mám možnost nejen nadále bojovat v soutěžích, ale také sbírat zkušenosti. Proto bylo velmi potřeba, abych jel na Rally Monte Carlo - to je soutěž, kde se zkušenosti počítají nade vše. Už se nemohu dočkat, až usednu v rámci příprav na tuto soutěž za volant," říká testovacího týmu Citroën, Kris Meeke.
"Po třech letech spolupráce s Citroënem jsme rádi, že jsme zůstali ve WRC," říká Khalid Al-Qassimi, prezident Abú Dhabí Racing. "Je to program za přispění Citroën Racingu a pomoci PH Sportu. Hlavní jezdec, Kris Meeke, pojede určitý počet vybraných závodů, prioritou ale bude jeho práce pro Citroën Racing. Budeme se snažit naplnit očekávání koncernu PSA Peugeot Citroën. Budeme mít k dispozici několik expertů, kteří budou moci rozvíjet svoje zkušenosti a prokázat svoji výkonnost."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?