Loeb odmítl nabídku Toyoty, budou testovacími jezdci Hirvonen a Hänninen?

Sébastien Loeb se na vývoji Toyoty Yaris WRC nepodepíše
Sébastien Loeb se na vývoji Toyoty Yaris WRC nepodepíše, foto: Toyota Motorsport GmbH
iM2 18. prosince 2015 13:27
Sdílej:

Sébastien Loeb odmítl nabídku Tommiho Mäkinena na post vývojového jezdce Yarisu WRC, který bychom měli vídat ve WRC od roku 2017.

Sébastien Loeb už se připravuje na svůj start na Rally Dakar 2016, který se blíží mílovými kroky. Nicméně dle informací serveru revistascratch.com měl mít nabídku také na to, aby se v následujích týdnech opět po čase posadil za volant speciálu WRC. Tuto nabídku mu měl dát Tommi Mäkinen, který chtěl získat rekordního šampiona WRC pro vývojové práce na nové Toyotě Yaris WRC.

Francouz měl prý odmítnout s tím, že se chce plně soustředit na svůj start na Dakaru. Tommi Mäkinen, který je rovněž legendou WRC a dokázal vyhrát čtyři šampionáty, je momentálně ve vedení projektu návratu Toyoty do WRC poté, co padlo oficiální schválení projektu v Japonsku, Fin převzal odpovědnost za projekt od německého Toyota Motorsport GmbH.

Mäkinen aktuálně formuje svůj vlastní tým ve Finsku v okolí pro rally známého městečka Jyväskylä. Pro Mäkinena se tak jedná o docela nepříjemnou situaci, když jej dříve odmítl už i Kris Meeke. Fin nedávno pro wrc.com dokonce připustil, že by se o počáteční vývoj vozu mohl postarat on sám.

"V případě, že budeme mít potřebu mít opravdového testovacího pilota, tak si myslím, že bych mohl zvážit, že bych jezdil já sám. Mám ale několik nápadů na to, kdo by nám v každém případě mohl pomoci. Je dobré mít co možná nejvíce [různých] názorů a zpětné vazby. Před rokem 2017 na nás čeká enormně moc testovací práce na voze za všech podmínek: sníh, asfalt, ve vysokých a nízkých nadmořských výškách. Musíme testovat různě po světě."

Tommiho tak možná začíná už trochu tlačit čas, vždyť do startu ročníku 2017 zbývá jen něco lehce přes rok a on nemá ani továrnu, takže zatím má probíhat vývoj v Tommi Mäkinen Racing ve Finsku. Dle jiných zpráv by ale odmítnutí ze strany Meekea a Loeba nemuselo pro Toyota GAZOO Racing znamenat takový problém. Známý britský novinář, David Evans, například přišel s informací, že se o vývoj Yarisu WRC v roce 2016 postarají Mikko Hirvonen (který tento týden připustil, že by Toyotě pomohl) a Juho Hänninen a vývojové práce by měly začít v březnu příštího roku.

Zajímavá zpráva přišla z Francie - pokud by Kris Meeke býval přijal nabídku Toyoty, tak měl Citroën v úmyslu oslovit pro testování C3 WRC Pettera Solberga, mistra světa z roku 2003. Nor by si údajně roli testovacího jezdce dokázat představit.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.