Sébastien Loeb odmítl nabídku Tommiho Mäkinena na post vývojového jezdce Yarisu WRC, který bychom měli vídat ve WRC od roku 2017.
Sébastien Loeb už se připravuje na svůj start na Rally Dakar 2016, který se blíží mílovými kroky. Nicméně dle informací serveru revistascratch.com měl mít nabídku také na to, aby se v následujích týdnech opět po čase posadil za volant speciálu WRC. Tuto nabídku mu měl dát Tommi Mäkinen, který chtěl získat rekordního šampiona WRC pro vývojové práce na nové Toyotě Yaris WRC.
Francouz měl prý odmítnout s tím, že se chce plně soustředit na svůj start na Dakaru. Tommi Mäkinen, který je rovněž legendou WRC a dokázal vyhrát čtyři šampionáty, je momentálně ve vedení projektu návratu Toyoty do WRC poté, co padlo oficiální schválení projektu v Japonsku, Fin převzal odpovědnost za projekt od německého Toyota Motorsport GmbH.
Mäkinen aktuálně formuje svůj vlastní tým ve Finsku v okolí pro rally známého městečka Jyväskylä. Pro Mäkinena se tak jedná o docela nepříjemnou situaci, když jej dříve odmítl už i Kris Meeke. Fin nedávno pro wrc.com dokonce připustil, že by se o počáteční vývoj vozu mohl postarat on sám.
"V případě, že budeme mít potřebu mít opravdového testovacího pilota, tak si myslím, že bych mohl zvážit, že bych jezdil já sám. Mám ale několik nápadů na to, kdo by nám v každém případě mohl pomoci. Je dobré mít co možná nejvíce [různých] názorů a zpětné vazby. Před rokem 2017 na nás čeká enormně moc testovací práce na voze za všech podmínek: sníh, asfalt, ve vysokých a nízkých nadmořských výškách. Musíme testovat různě po světě."
Tommiho tak možná začíná už trochu tlačit čas, vždyť do startu ročníku 2017 zbývá jen něco lehce přes rok a on nemá ani továrnu, takže zatím má probíhat vývoj v Tommi Mäkinen Racing ve Finsku. Dle jiných zpráv by ale odmítnutí ze strany Meekea a Loeba nemuselo pro Toyota GAZOO Racing znamenat takový problém. Známý britský novinář, David Evans, například přišel s informací, že se o vývoj Yarisu WRC v roce 2016 postarají Mikko Hirvonen (který tento týden připustil, že by Toyotě pomohl) a Juho Hänninen a vývojové práce by měly začít v březnu příštího roku.
Zajímavá zpráva přišla z Francie - pokud by Kris Meeke býval přijal nabídku Toyoty, tak měl Citroën v úmyslu oslovit pro testování C3 WRC Pettera Solberga, mistra světa z roku 2003. Nor by si údajně roli testovacího jezdce dokázat představit.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?