Loeb odmítl nabídku Toyoty, budou testovacími jezdci Hirvonen a Hänninen?

Sébastien Loeb se na vývoji Toyoty Yaris WRC nepodepíše
Sébastien Loeb se na vývoji Toyoty Yaris WRC nepodepíše, foto: Toyota Motorsport GmbH
iM2 18. prosince 2015 13:27
Sdílej:

Sébastien Loeb odmítl nabídku Tommiho Mäkinena na post vývojového jezdce Yarisu WRC, který bychom měli vídat ve WRC od roku 2017.

Sébastien Loeb už se připravuje na svůj start na Rally Dakar 2016, který se blíží mílovými kroky. Nicméně dle informací serveru revistascratch.com měl mít nabídku také na to, aby se v následujích týdnech opět po čase posadil za volant speciálu WRC. Tuto nabídku mu měl dát Tommi Mäkinen, který chtěl získat rekordního šampiona WRC pro vývojové práce na nové Toyotě Yaris WRC.

Francouz měl prý odmítnout s tím, že se chce plně soustředit na svůj start na Dakaru. Tommi Mäkinen, který je rovněž legendou WRC a dokázal vyhrát čtyři šampionáty, je momentálně ve vedení projektu návratu Toyoty do WRC poté, co padlo oficiální schválení projektu v Japonsku, Fin převzal odpovědnost za projekt od německého Toyota Motorsport GmbH.

Mäkinen aktuálně formuje svůj vlastní tým ve Finsku v okolí pro rally známého městečka Jyväskylä. Pro Mäkinena se tak jedná o docela nepříjemnou situaci, když jej dříve odmítl už i Kris Meeke. Fin nedávno pro wrc.com dokonce připustil, že by se o počáteční vývoj vozu mohl postarat on sám.

"V případě, že budeme mít potřebu mít opravdového testovacího pilota, tak si myslím, že bych mohl zvážit, že bych jezdil já sám. Mám ale několik nápadů na to, kdo by nám v každém případě mohl pomoci. Je dobré mít co možná nejvíce [různých] názorů a zpětné vazby. Před rokem 2017 na nás čeká enormně moc testovací práce na voze za všech podmínek: sníh, asfalt, ve vysokých a nízkých nadmořských výškách. Musíme testovat různě po světě."

Tommiho tak možná začíná už trochu tlačit čas, vždyť do startu ročníku 2017 zbývá jen něco lehce přes rok a on nemá ani továrnu, takže zatím má probíhat vývoj v Tommi Mäkinen Racing ve Finsku. Dle jiných zpráv by ale odmítnutí ze strany Meekea a Loeba nemuselo pro Toyota GAZOO Racing znamenat takový problém. Známý britský novinář, David Evans, například přišel s informací, že se o vývoj Yarisu WRC v roce 2016 postarají Mikko Hirvonen (který tento týden připustil, že by Toyotě pomohl) a Juho Hänninen a vývojové práce by měly začít v březnu příštího roku.

Zajímavá zpráva přišla z Francie - pokud by Kris Meeke býval přijal nabídku Toyoty, tak měl Citroën v úmyslu oslovit pro testování C3 WRC Pettera Solberga, mistra světa z roku 2003. Nor by si údajně roli testovacího jezdce dokázat představit.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.