Podpisem smlouvy s Ericem Camillim se postaral Malcolm Wilson o velký poprask. Šéf M-Sportu je však o schopnostech Francouze přesvědčen. Smlouva byla uzavřena na dva roky s dalším rokem ve formě opce - jak informuje německý 'rallye-magazin.de'.
Eric Camilli je štěstím bez sebe, příští dva roky bude továrním jezdcem M-Sportu a navíc má dobrou šanci na tovární sedačku i v dalších letech. "Pro mě to byla neopakovatelná příležitost a jsem na ní moc hrdý," říká jezdec, jehož kariéra začala v roce 2008, ale před 4 lety nabrala po vítězství ve francouzském šampionátu pro mladé jezdce (Rally Jeunes) ten správný směr.
V roce 2014 upoutal výhrou v juniorském šampionátu - následovala smlouva s TMG a možnost startů ve WRC2. Tam také vynikal, což upoutalo pozornost Malcolma Wilsona. Už při Rallye Deutschland na něj Brit upozorňoval: "Koukněte tady na toho mladíka."
Španělsko jako klíčový momentKlíčové pro angažmá ale bylo vystoupení ve Španělsku: "Eric dokázal přemoci tovární Škody Fabia R5 se současnou verzí Fordu Fiesta R5. Protože víme, jak dobrá je naše současná verze Fiesty R5 a jak rychlé jsou Fabie R5, řekl nám tento výsledek opravdu hodně," řekl Wilson pro 'WRC live'.
Ve Walesu navíc podpořil Camilli svoje angažmá dalším velmi povedeným výkonem - i když o vítězství přišel na poslední zkoušce: "Důvodem byl ale technický problém. Pro mě byl Eric vítězem této soutěže, předtím ji nikdy nejel a navíc letos byla obvzlášť náročná."
Camilli nemusí za místo platitWilson byl tedy přesvědčen o talentu Francouze a pak vsadil vše na to, aby ho zlákal: "Prvně musel být propuštěn ze smlouvy z TMG. Našli jsme pro to ale řešení - když jsme mu nabídli dvouletou smlouvu s dalším rokem jako opci." Malcolm také popírá, že by si za svoje místo musel platit: "Na tom není vůbec nic pravdy. My jsme ho kontaktovali a ne naopak."
U M-Sportu jsou o talentu Camilliho natolik přesvědčeni, že ho už teď považují za nástupce Sébastiena Loeba a Sébastiena Ogiera. "Jsem si jistý, že pokud bude jeho vývoj i nadále pokračovat tak, jak probíhal doposud, tak z něj bude jednou mistr světa."
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.