Podpisem smlouvy s Ericem Camillim se postaral Malcolm Wilson o velký poprask. Šéf M-Sportu je však o schopnostech Francouze přesvědčen. Smlouva byla uzavřena na dva roky s dalším rokem ve formě opce - jak informuje německý 'rallye-magazin.de'.
Eric Camilli je štěstím bez sebe, příští dva roky bude továrním jezdcem M-Sportu a navíc má dobrou šanci na tovární sedačku i v dalších letech. "Pro mě to byla neopakovatelná příležitost a jsem na ní moc hrdý," říká jezdec, jehož kariéra začala v roce 2008, ale před 4 lety nabrala po vítězství ve francouzském šampionátu pro mladé jezdce (Rally Jeunes) ten správný směr.
V roce 2014 upoutal výhrou v juniorském šampionátu - následovala smlouva s TMG a možnost startů ve WRC2. Tam také vynikal, což upoutalo pozornost Malcolma Wilsona. Už při Rallye Deutschland na něj Brit upozorňoval: "Koukněte tady na toho mladíka."
Španělsko jako klíčový momentKlíčové pro angažmá ale bylo vystoupení ve Španělsku: "Eric dokázal přemoci tovární Škody Fabia R5 se současnou verzí Fordu Fiesta R5. Protože víme, jak dobrá je naše současná verze Fiesty R5 a jak rychlé jsou Fabie R5, řekl nám tento výsledek opravdu hodně," řekl Wilson pro 'WRC live'.
Ve Walesu navíc podpořil Camilli svoje angažmá dalším velmi povedeným výkonem - i když o vítězství přišel na poslední zkoušce: "Důvodem byl ale technický problém. Pro mě byl Eric vítězem této soutěže, předtím ji nikdy nejel a navíc letos byla obvzlášť náročná."
Camilli nemusí za místo platitWilson byl tedy přesvědčen o talentu Francouze a pak vsadil vše na to, aby ho zlákal: "Prvně musel být propuštěn ze smlouvy z TMG. Našli jsme pro to ale řešení - když jsme mu nabídli dvouletou smlouvu s dalším rokem jako opci." Malcolm také popírá, že by si za svoje místo musel platit: "Na tom není vůbec nic pravdy. My jsme ho kontaktovali a ne naopak."
U M-Sportu jsou o talentu Camilliho natolik přesvědčeni, že ho už teď považují za nástupce Sébastiena Loeba a Sébastiena Ogiera. "Jsem si jistý, že pokud bude jeho vývoj i nadále pokračovat tak, jak probíhal doposud, tak z něj bude jednou mistr světa."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.