Wilson o Camillim - proč jej angažoval, na jak dlouho a co rozhodlo?

Camilliho čekají minimálně dva roky u M-Sportu
Camilliho čekají minimálně dva roky u M-Sportu, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 7. prosince 2015 08:45
Sdílej:

Podpisem smlouvy s Ericem Camillim se postaral Malcolm Wilson o velký poprask. Šéf M-Sportu je však o schopnostech Francouze přesvědčen. Smlouva byla uzavřena na dva roky s dalším rokem ve formě opce - jak informuje německý 'rallye-magazin.de'.

Eric Camilli je štěstím bez sebe, příští dva roky bude továrním jezdcem M-Sportu a navíc má dobrou šanci na tovární sedačku i v dalších letech. "Pro mě to byla neopakovatelná příležitost a jsem na ní moc hrdý," říká jezdec, jehož kariéra začala v roce 2008, ale před 4 lety nabrala po vítězství ve francouzském šampionátu pro mladé jezdce (Rally Jeunes) ten správný směr.

V roce 2014 upoutal výhrou v juniorském šampionátu - následovala smlouva s TMG a možnost startů ve WRC2. Tam také vynikal, což upoutalo pozornost Malcolma Wilsona. Už při Rallye Deutschland na něj Brit upozorňoval: "Koukněte tady na toho mladíka."

Španělsko jako klíčový momentKlíčové pro angažmá ale bylo vystoupení ve Španělsku: "Eric dokázal přemoci tovární Škody Fabia R5 se současnou verzí Fordu Fiesta R5. Protože víme, jak dobrá je naše současná verze Fiesty R5 a jak rychlé jsou Fabie R5, řekl nám tento výsledek opravdu hodně," řekl Wilson pro 'WRC live'. 

Ve Walesu navíc podpořil Camilli svoje angažmá dalším velmi povedeným výkonem - i když o vítězství přišel na poslední zkoušce: "Důvodem byl ale technický problém. Pro mě byl Eric vítězem této soutěže, předtím ji nikdy nejel a navíc letos byla obvzlášť náročná."

Camilli nemusí za místo platitWilson byl tedy přesvědčen o talentu Francouze a pak vsadil vše na to, aby ho zlákal: "Prvně musel být propuštěn ze smlouvy z TMG. Našli jsme pro to ale řešení - když jsme mu nabídli dvouletou smlouvu s dalším rokem jako opci." Malcolm také popírá, že by si za svoje místo musel platit: "Na tom není vůbec nic pravdy. My jsme ho kontaktovali a ne naopak."

U M-Sportu jsou o talentu Camilliho natolik přesvědčeni, že ho už teď považují za nástupce Sébastiena Loeba a Sébastiena Ogiera. "Jsem si jistý, že pokud bude jeho vývoj i nadále pokračovat tak, jak probíhal doposud, tak z něj bude jednou mistr světa."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.