Jonas Andersson je novým spolujezdcem úřadujícího mistra Asie a Pacifiku, Pontuse Tidemanda. Švéd jezdil doposud v MS po boku Madse Ostberga. Na sedadle navigátora Tidemanda nahrazuje svého krajana, Emila Axelssona.
Jezdec továrního týmu Škoda Motorsport zahájí novou sezonu s novým spolujezdcem. Jonas Andersson je prominentním spolujezdcem na scéně MS. "Jonas je skvělou posilou pro tým Škoda Motorsport. Takto zkušený spolujezdec může být pro vývoj Pontuse, který má za sebou úspěšnou sezonu, jenom přínosem," říká šéf továrního týmu, Michal Hrabánek.
Švéd ve své úvodní sezoně v týmu Škoda Motorsport dojel z 11 soutěží 10 krát na podium. Ve WRC2 stanul Pontus čtyřikrát na podium, vrcholem bylo vítězství ve Španělsku. Zároveň jezdec suverénně ovládl Asijsko-Pacifický šampionát. Po sezoně se ale Axelsson rozhodl hledat novou výzvu.
"Emil [Axelsson] a já jsme zažili skvělý rok. Jeho schopnosti a vlastnosti byly důležité na naší cestě za úspěchem. Proto je škoda, že naše spolupráce končí. Emilovi přeji všechno nejlepší do budoucna. Na druhou stranu jsem moc rád, že Jonas jako jeho nástupce přináší tolik zkušeností. Na vzájemnou spolupráci se již těším," řekl Pontus Tidemand.
Andersson je v MS známé jméno - začínal jako navigátor P.-G. Anderssona, od sezony 2009 pak usedal po boku Madse Ostberga. V MS získal 14 podiových umístění a jedno vítězství: "Hledal jsem novou výzvu. Proto pro mě bylo samozřejmě skvělou příležitostí, když se uvolnilo místo vedle Pontuse.
Už se nemohu dočkat, až usednu do Fabie R5 a začnu pracovat. Pontuse již znám spoustu let, což je velkou výhodou při začátku spolupráce. Naším cílem je zcela jednoznačně špice."
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.