Petter Solberg se po svém odchodu z WRC stal už podruhé v řadě mistrem světa v rallycrossu.
Petter Solberg se stal na finálovém závodu mistrovství světa v rallycrossu podruhé v řadě mistrem světa v rallycrossu. V posledním závodu roku mu stačilo třetí místo za Robinem Larssonem a hvězdou DTM, Mattiasem Ekströmem k zisku korunky. Nor letos vyhrál hned 20 rozjížděk a připsal si tři celková vítězství - na Hockenheimu, v Lydden Hill a Barceloně. Na devíti ze třinácti závodů sezony se Petter dostal až do velkého finále a v něm stál pokaždé na stupních vítězů.
Solberg je tak už trojnásobným FIA mistrem světa. V roce 2003 vyhrál dnes už 41 letý jezdec MS v rally a v letech 2014 a 2015 triumfoval v sérii World RX. "Je to fantastické, můj tým stál vždycky za mnou. Vím, že jsem toho od nich požadoval hodně, ale sdílíme stejnou vášeň a touhu po vítězstvích. Nebylo to ale lehké, a tak jsem byl před posledním víkendem nervózní," dodal radostný Petter Solberg.
V celkovém hodnocení šampionátu měl Solberg 26 bodový náskok na Timmyho Hansena jezdícího s Peugeotem. "Není jednoduché podruhé vyhrát titul. V rallycrossu nemáte nic garantováno. Je tu hodně talentovaných jezdců a můj tým musel tvrdě bojovat." Příští rok byl ale chtěl být opět na startu. "Teď na mě čeká spousta jednání s výrobci, musíme si počkat. Důležité je, že mě podporuje fantastický tým a moje rodina. V roce 2016 budu určitě na startu!"
V argentinském Rosariu se z vítězství radoval nakonec Švéd Larsson, druhý byl o půl sekundy další Švéd, Mattias Ekström. Tento jezdec je továrním pilotem Audi v německém DTM. Druhé místo bral jako dobrý výsledek. "Bláznivý víkend v mnoha ohledech. Ještě jsem nikdy neviděl tolik prachu. Díky dobrému startu a rychlosti opouštíme Argentinu s trofejí. Gratuluji Petterovi, zaslouží si titul mistra světa. Jsme hrdí na to, že jsme jej zde porazili," řekl Mattias Ekström, který se díky termínovým kolizím s DTM nemohl zúčastnit všech závodů. Nakonec ale zmeškal jen dva ze třinácti závodů. Jeho prvním vrcholem bylo druhé místo z Lydden Hill, pak se mu podařilo zopakovat svoje loňské domácí víztězství v Höljes. V celkovém hodnocení byl Švéd šestý.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.