Petter Solberg se po svém odchodu z WRC stal už podruhé v řadě mistrem světa v rallycrossu.
Petter Solberg se stal na finálovém závodu mistrovství světa v rallycrossu podruhé v řadě mistrem světa v rallycrossu. V posledním závodu roku mu stačilo třetí místo za Robinem Larssonem a hvězdou DTM, Mattiasem Ekströmem k zisku korunky. Nor letos vyhrál hned 20 rozjížděk a připsal si tři celková vítězství - na Hockenheimu, v Lydden Hill a Barceloně. Na devíti ze třinácti závodů sezony se Petter dostal až do velkého finále a v něm stál pokaždé na stupních vítězů.
Solberg je tak už trojnásobným FIA mistrem světa. V roce 2003 vyhrál dnes už 41 letý jezdec MS v rally a v letech 2014 a 2015 triumfoval v sérii World RX. "Je to fantastické, můj tým stál vždycky za mnou. Vím, že jsem toho od nich požadoval hodně, ale sdílíme stejnou vášeň a touhu po vítězstvích. Nebylo to ale lehké, a tak jsem byl před posledním víkendem nervózní," dodal radostný Petter Solberg.
V celkovém hodnocení šampionátu měl Solberg 26 bodový náskok na Timmyho Hansena jezdícího s Peugeotem. "Není jednoduché podruhé vyhrát titul. V rallycrossu nemáte nic garantováno. Je tu hodně talentovaných jezdců a můj tým musel tvrdě bojovat." Příští rok byl ale chtěl být opět na startu. "Teď na mě čeká spousta jednání s výrobci, musíme si počkat. Důležité je, že mě podporuje fantastický tým a moje rodina. V roce 2016 budu určitě na startu!"
V argentinském Rosariu se z vítězství radoval nakonec Švéd Larsson, druhý byl o půl sekundy další Švéd, Mattias Ekström. Tento jezdec je továrním pilotem Audi v německém DTM. Druhé místo bral jako dobrý výsledek. "Bláznivý víkend v mnoha ohledech. Ještě jsem nikdy neviděl tolik prachu. Díky dobrému startu a rychlosti opouštíme Argentinu s trofejí. Gratuluji Petterovi, zaslouží si titul mistra světa. Jsme hrdí na to, že jsme jej zde porazili," řekl Mattias Ekström, který se díky termínovým kolizím s DTM nemohl zúčastnit všech závodů. Nakonec ale zmeškal jen dva ze třinácti závodů. Jeho prvním vrcholem bylo druhé místo z Lydden Hill, pak se mu podařilo zopakovat svoje loňské domácí víztězství v Höljes. V celkovém hodnocení byl Švéd šestý.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.