Petter Solberg se po svém odchodu z WRC stal už podruhé v řadě mistrem světa v rallycrossu.
Petter Solberg se stal na finálovém závodu mistrovství světa v rallycrossu podruhé v řadě mistrem světa v rallycrossu. V posledním závodu roku mu stačilo třetí místo za Robinem Larssonem a hvězdou DTM, Mattiasem Ekströmem k zisku korunky. Nor letos vyhrál hned 20 rozjížděk a připsal si tři celková vítězství - na Hockenheimu, v Lydden Hill a Barceloně. Na devíti ze třinácti závodů sezony se Petter dostal až do velkého finále a v něm stál pokaždé na stupních vítězů.
Solberg je tak už trojnásobným FIA mistrem světa. V roce 2003 vyhrál dnes už 41 letý jezdec MS v rally a v letech 2014 a 2015 triumfoval v sérii World RX. "Je to fantastické, můj tým stál vždycky za mnou. Vím, že jsem toho od nich požadoval hodně, ale sdílíme stejnou vášeň a touhu po vítězstvích. Nebylo to ale lehké, a tak jsem byl před posledním víkendem nervózní," dodal radostný Petter Solberg.
V celkovém hodnocení šampionátu měl Solberg 26 bodový náskok na Timmyho Hansena jezdícího s Peugeotem. "Není jednoduché podruhé vyhrát titul. V rallycrossu nemáte nic garantováno. Je tu hodně talentovaných jezdců a můj tým musel tvrdě bojovat." Příští rok byl ale chtěl být opět na startu. "Teď na mě čeká spousta jednání s výrobci, musíme si počkat. Důležité je, že mě podporuje fantastický tým a moje rodina. V roce 2016 budu určitě na startu!"
V argentinském Rosariu se z vítězství radoval nakonec Švéd Larsson, druhý byl o půl sekundy další Švéd, Mattias Ekström. Tento jezdec je továrním pilotem Audi v německém DTM. Druhé místo bral jako dobrý výsledek. "Bláznivý víkend v mnoha ohledech. Ještě jsem nikdy neviděl tolik prachu. Díky dobrému startu a rychlosti opouštíme Argentinu s trofejí. Gratuluji Petterovi, zaslouží si titul mistra světa. Jsme hrdí na to, že jsme jej zde porazili," řekl Mattias Ekström, který se díky termínovým kolizím s DTM nemohl zúčastnit všech závodů. Nakonec ale zmeškal jen dva ze třinácti závodů. Jeho prvním vrcholem bylo druhé místo z Lydden Hill, pak se mu podařilo zopakovat svoje loňské domácí víztězství v Höljes. V celkovém hodnocení byl Švéd šestý.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?