Petter Solberg se po svém odchodu z WRC stal už podruhé v řadě mistrem světa v rallycrossu.
Petter Solberg se stal na finálovém závodu mistrovství světa v rallycrossu podruhé v řadě mistrem světa v rallycrossu. V posledním závodu roku mu stačilo třetí místo za Robinem Larssonem a hvězdou DTM, Mattiasem Ekströmem k zisku korunky. Nor letos vyhrál hned 20 rozjížděk a připsal si tři celková vítězství - na Hockenheimu, v Lydden Hill a Barceloně. Na devíti ze třinácti závodů sezony se Petter dostal až do velkého finále a v něm stál pokaždé na stupních vítězů.
Solberg je tak už trojnásobným FIA mistrem světa. V roce 2003 vyhrál dnes už 41 letý jezdec MS v rally a v letech 2014 a 2015 triumfoval v sérii World RX. "Je to fantastické, můj tým stál vždycky za mnou. Vím, že jsem toho od nich požadoval hodně, ale sdílíme stejnou vášeň a touhu po vítězstvích. Nebylo to ale lehké, a tak jsem byl před posledním víkendem nervózní," dodal radostný Petter Solberg.
V celkovém hodnocení šampionátu měl Solberg 26 bodový náskok na Timmyho Hansena jezdícího s Peugeotem. "Není jednoduché podruhé vyhrát titul. V rallycrossu nemáte nic garantováno. Je tu hodně talentovaných jezdců a můj tým musel tvrdě bojovat." Příští rok byl ale chtěl být opět na startu. "Teď na mě čeká spousta jednání s výrobci, musíme si počkat. Důležité je, že mě podporuje fantastický tým a moje rodina. V roce 2016 budu určitě na startu!"
V argentinském Rosariu se z vítězství radoval nakonec Švéd Larsson, druhý byl o půl sekundy další Švéd, Mattias Ekström. Tento jezdec je továrním pilotem Audi v německém DTM. Druhé místo bral jako dobrý výsledek. "Bláznivý víkend v mnoha ohledech. Ještě jsem nikdy neviděl tolik prachu. Díky dobrému startu a rychlosti opouštíme Argentinu s trofejí. Gratuluji Petterovi, zaslouží si titul mistra světa. Jsme hrdí na to, že jsme jej zde porazili," řekl Mattias Ekström, který se díky termínovým kolizím s DTM nemohl zúčastnit všech závodů. Nakonec ale zmeškal jen dva ze třinácti závodů. Jeho prvním vrcholem bylo druhé místo z Lydden Hill, pak se mu podařilo zopakovat svoje loňské domácí víztězství v Höljes. V celkovém hodnocení byl Švéd šestý.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.