Valentino Rossi hodil za hlavu nepodařený konec sezony v MotoGP a o víkendku vyhrál Monza Rallyshow. Ital zde vyhrál už počtvrté, letos se mu přitom postavil i tovární jezdec Hyundai, Thierry Neuville.
Ital vyměnil tovární Movistar Yamahu za Ford Fiesta RS WRC od M-Sportu a pohodlně vyhrál v Monze. Porazil přitom mimo jiné i továrního jezdce Hyundai, Thierryho Neuvillea s Hyundai i20 WRC.
"Monza je vždycky skvělá a je to výborný způsob, jak ukončit sezonu. Už na tento podnik jezdím opravdu dlouhou dobu, protože ho mám moc rád. Letos jsem moc rád, že jsem vyhrál. Závod si člověk musí užít, je zde mnohem menší tlak než při MotoGP. Je to příležitost svést se s fantastickým vozem," říká Valentino Rossi, který měl k dispozici Ford Fiesta RS WRC od M-Sportu.
Thierry Neuville přiznává, že si závodění proti Rossimu užíval. Belgičan zvolil špatné pneumatiky, proto neměl šanci (ztratil 52,3 vteřiny) na vítězství: "Je zřejmé, že jsme zvolili špatné pneumatiky. Ale příští rok budeme zpět se správnými gumami, abychom Valemu dali co proto."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?