Po drtivém nástupu Škody Fabia R5 se ostatní vozy kategorie R5 dostaly pod tlak. M-Sport před víkendem oznámil, že připraví inovovanou verzi Fordu Fiesta R5. Dnes se přidává Peugoet a Citroën.
Obchod s modely kategorie R5 šlape jako hodinky. M-Sport i přes poměrně nepříznivý směnný kurz mezi GBP a EUR už stihl prodat na 130 Fiest R5. U Škody jsme si na příchod speciálu R5 sice nějakou dobu počkali, ale o to se jeví jako lepší auto. Koncern PSA měl zkraje prodejů speciálů Citroën R5 a Peugeot 208 T16 problémy, ale vše je, zdá se, vyřešeno.
Aby šly prodeje dobře i v následujících letech, tak plánuje Peugeot Sport (který projekt vozů R5 u koncernu PSA vede) pro příští rok na vozech několik vylepšení. Kromě změn na motoru by se mělo vylepšit také pohonné ústrojí.
"Použijeme některé žolíky a do jara představíme rozhodující vylepšení v rozdílných oblastech vozu. Homologace změn je avizována na 1. března 2016," řekl šéf Peugeot Sportu, Bruno Famin. Ten je přesvědčen, že jeho zákazníci budou schopni v příštím roce držet krok s vozy z dílen M-Sportu a Škodovky.
Detaily evoluce obou sesterských modelů, které mají na svém kontě dohromady zatím něco přes 80 prodaných kusů, nechtěl ale Famin vyzdradit: "Další vývoj výrazně zvýší jak výkonnost tak i odolnost." Je třeba mít také na paměti, že i korejský Hyundai připravuje první testovací jízdy s i20 R5. Ten by se měl na soutěžních tratích představit během následujících 12 měsíců.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.