Po drtivém nástupu Škody Fabia R5 se ostatní vozy kategorie R5 dostaly pod tlak. M-Sport před víkendem oznámil, že připraví inovovanou verzi Fordu Fiesta R5. Dnes se přidává Peugoet a Citroën.
Obchod s modely kategorie R5 šlape jako hodinky. M-Sport i přes poměrně nepříznivý směnný kurz mezi GBP a EUR už stihl prodat na 130 Fiest R5. U Škody jsme si na příchod speciálu R5 sice nějakou dobu počkali, ale o to se jeví jako lepší auto. Koncern PSA měl zkraje prodejů speciálů Citroën R5 a Peugeot 208 T16 problémy, ale vše je, zdá se, vyřešeno.
Aby šly prodeje dobře i v následujících letech, tak plánuje Peugeot Sport (který projekt vozů R5 u koncernu PSA vede) pro příští rok na vozech několik vylepšení. Kromě změn na motoru by se mělo vylepšit také pohonné ústrojí.
"Použijeme některé žolíky a do jara představíme rozhodující vylepšení v rozdílných oblastech vozu. Homologace změn je avizována na 1. března 2016," řekl šéf Peugeot Sportu, Bruno Famin. Ten je přesvědčen, že jeho zákazníci budou schopni v příštím roce držet krok s vozy z dílen M-Sportu a Škodovky.
Detaily evoluce obou sesterských modelů, které mají na svém kontě dohromady zatím něco přes 80 prodaných kusů, nechtěl ale Famin vyzdradit: "Další vývoj výrazně zvýší jak výkonnost tak i odolnost." Je třeba mít také na paměti, že i korejský Hyundai připravuje první testovací jízdy s i20 R5. Ten by se měl na soutěžních tratích představit během následujících 12 měsíců.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?