Všestranný francouzský jezdec Sébastien Loeb, jenž v motoristickém sportu dosáhl úspěchy, jaké nemají obdoby, se v sezóně 2016 stane členem továrního týmu Peugeot Sport pro soutěže Cross-Country.
„Jsem nadšený, že se Sébastien Loeb přidá k naší divizi Peugeot Sport,“ říká ředitel značky Peugeot Maxime Picat. „Kombinace jeho jezdeckého talentu na všech druzích povrchu spolu se schopnostmi, kterými disponují týmy Peugeot Sport, jsou příslibem skvělých možností pro značku v rámci motoristického sportu. Kromě jízdních dovedností Sébastien ztělesňuje hodnoty, které jsou důležité pro motoristický sport i motoristické nadšence po celém světě. Jsem si jist, že se se svými příznivci podělí o nové zážitky získané za volantem Peugeotu.“
Sébastien Loeb se v barvách značky Peugeot objeví v lednu na Dakaru. Pak bude během roku 2016 hájit barvy týmu v rámci programu soutěží Cross-Country. Tato disciplína bude pro francouzského jezdce, který v roce 2013 zajel s Peugeotem vynikajícím způsobem závod do vrchu Pikes Peak v Coloradu v USA, novým náročným úkolem. Ze spojení Sébastiena s divizí Peugeot Sport bude skupina PSA Peugeot Citroën nadále profitovat, jak tomu bylo již mnohokrát v minulosti.
„Je to pro mě příležitost pokračovat v kariéře disciplínou, která je pro mě nová,“ říká Sébastien Loeb. „Budu potřebovat čas k učení, a tomu jsem se věnoval při nedávném testování a minulý měsíc při Marocké rallye. Jsem potěšen, že mohu stavět na svých zkušenostech se skupinou PSA, ať už se jedná o značku Citroën, se kterou jsem dosáhl devět titulů mistra světa v rallye WRC a několik vítězství v mistrovství světa cestovních vozů WTCC, nebo o Peugeot, se kterým jsem před dvěma lety v USA zahájil novou kapitolu své závodní kariéry. Čeká mě pořád mnoho vzrušujících nových dobrodružství a motivujících výzev…“
Lednový Dakar 2016 bude druhým startem Sébastiena Loeba v soutěži Cross-Country. V jihoamerické soutěži půjde do boje se svým věrným monackým spolujezdcem Danielem Elenou.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?