Pre KM Racing Slovakia bolo tohtoročné podujatie BOSS Auto Show debutovým. Šiesty ročník voľnej súťaže na Slovakia Ringu si užívali spoločne s partnermi tímu.
Na štart poslednej slovenskej rally súťaže sa topoľčiansky KM Racing Slovakia postavil spoločne s jazdcom Silvestrom Mikulaštíkom a vozidlom Škoda Octavia WRC. Počas dvojdňovej súťaže sa v tímových boxoch vystriedalo množstvo partnerov slovenského rally tímu, ale aj priateľov, či kamarátov. „Sme radi, že sme sa podujatia BOSS Auto Show 2015 zúčastnili. Je to krásna bodka za slovenskou rally sezónou a my sme si ju poriadne užili,“ povedal úvodom Marek Krupica, manažér KM Racing Slovakia Teamu.
Súťaž si užíval aj jazdec Silvestr Mikulaštík, ktorý sa divákom predstavil v spolupráci so Škodou Octavia WRC. Aj keď, hneď v prvom teste zažil aj krušnejšie chvíle. Viac Silvestr Mikulaštík: „Pri nočnej rýchlostke sme mali trochu problém s intercomom a ja som namiesto prvá šesť počul pravá dva. V tom momente bol problém na svete a zvodidlá, ktoré sú okolo trate sa začali nebezpečne približovať. Všetko sme nakoniec ustáli, akurát som ostal zahrabaný v štrkovej zóne. Rýchlostku sme nakoniec dokončili, ale so strašnou stratou, pri takýchto podujatiach však nezvyknem pozerať na dosiahnuté časy, čiže to nikomu nevadilo. V sobotu už všetko fungovalo ako malo a mne sa podarilo povoziť nejakých partnerov tímu. Ako organizátor niektorých menších rally súťaží u nás na Morave, musím povedať, že podujatie BOSS Auto Show sa mi naozaj páčilo. Malo všetko, čo jazdci požadujú, bola tu dobrá nálada a množstvo divákov. Ďakujem KM Racing Slovakia Teamu, že ma požiadali o spoluprácu.“
Samozrejme spokojnosť prejavil aj druhý manažér tímu Ivan Mutňanský: „Je pravda, že sme na tomto podujatí boli prvýkrát, ale to je aj z dôvodu, že sme do rally vstúpili až v tejto sezóne. Podujatie splnilo moje očakávania, škoda len, že na Slovensku takýchto podujatí nie je viac. Už dnes vieme, že budúci rok sme tu opäť.“
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.