Citroën Racing dnes oznámil svoje budoucí plány. Pro nás je asi nejzajímavější novinkou, že tovární tým Citroënu ve World Rally Championship uvidíme opět od roku 2017. S největší pravděpodobností také dojde ke změně prezentovaného modelu, který bude vybrán dle nových regulí. Cílem Citroën Racingu je dát do vývoje nového auta co možná nejvíce finančních prostředků, a tak pozastavuje účast továrního týmu ve WRC v roce 2016. Příští rok ale bude obhajovat svůj letošní titul ve FIA WTCC se dvěma továrními Citroëny C-Elysée WTCC, které budou pilotovat José María López a Yvan Muller.
Během posledních 22 let Citroën Racing vyhrál neuvěřitelných 15 titlů ve WRC. Mezi lety 1993 a 2015 triumfoval pětkrát v Cross Country Rally World Cupu, osmkrát ve WRC a dvakrát ve WTCC. Tyto sportovní úspěchy přispěly k růstu značky a její lepší reputaci.
Citroën ve Francii nastínil svoje budocí plány. Dle nové strategie, kterou definoval samotný Carlos Tavares, předseda představenstva PSA Peugeot Citroën, se značka bude nadále prezentovat v jedné globální sportovní disciplíně. Citroën tak po dlouhém zvažování zůstává věrný FIA World Rally Championship. WRC se vzhledem k minulým úspěchům značky v této kategorii jeví jako logická varianta.
"S osmi tituly mistrů světa a rekordními 94 vítězstvími si Citroën užil bezkonkurenční úspěch ve WRC," říká Linda Jackson, výkonná ředitelka Citroënu. "Rally je fascinujícím sportem, který testuje výkonnost, spolehlivost a odolnost aut a jezdců v nádherném prostředí. Se vzrůstajícím rozšířením živého televizního pokrytí a příchodem Číny do kalendáře od roku 2016 se kategorie znovu zvedá.
V roce 2017 přichází nová generace aut, která mají za cíl být velmi atraktivní, což se shoduje s naším znovu se zapojením. Všechno tak pro nás bude na svém místě, abychom začali psát novou kapitolu v naší historii. Když vezmeme bohaté dědictví značky, tak tato výzva musí být ambiciózní. V našem přístupu ale budeme skromní, postupně budeme postupovat nahoru v našich cílech až k vrcholu."
Nová auta kategorie WRC mají být širší, výkonnější a mají působit lepším dojmem. Také aerodynamika nových aut se má dočkat změn, nicméně by se dále mělo pokračovat v myšlence, která začala v roce 2011. Citroën tak využije rok 2016 k ideální přípravě. "Nikdy jsme neskrývali náš zájem o pravidla WRC na rok 2017 a celý tým je extrémně motivovaný touto novou výzvou," říká Yves Matton, šéf týmu Citroën Racing.
"Líbí se nám garantovaná volnost k udělání atraktivnějších aut, ale také možnost využití vývojových prací udělaných na motoru pro Citroën C-Elysée WTCC. Vzhledem k tomu, že chceme zvládat efektivně naše zdroje, jsme se rozhodli soustředit veškeré úsilí na návrh a vývoj našeho nového World Rally Car. Z tohoto důvodu nebude Citroën v roce 2016 soutěži ve World Rally Championship jako tovární tým. Samozřejmě budeme WRC bedlivě sledovat a to jak z pohledu organizace FIA Junior WRC a pak také z pohledu programu ve WRC2 Quentina Gilberta, letošního šampiona JWRC," zakončil Matton.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?