Citroën Racing dnes oznámil svoje budoucí plány. Pro nás je asi nejzajímavější novinkou, že tovární tým Citroënu ve World Rally Championship uvidíme opět od roku 2017. S největší pravděpodobností také dojde ke změně prezentovaného modelu, který bude vybrán dle nových regulí. Cílem Citroën Racingu je dát do vývoje nového auta co možná nejvíce finančních prostředků, a tak pozastavuje účast továrního týmu ve WRC v roce 2016. Příští rok ale bude obhajovat svůj letošní titul ve FIA WTCC se dvěma továrními Citroëny C-Elysée WTCC, které budou pilotovat José María López a Yvan Muller.
Během posledních 22 let Citroën Racing vyhrál neuvěřitelných 15 titlů ve WRC. Mezi lety 1993 a 2015 triumfoval pětkrát v Cross Country Rally World Cupu, osmkrát ve WRC a dvakrát ve WTCC. Tyto sportovní úspěchy přispěly k růstu značky a její lepší reputaci.
Citroën ve Francii nastínil svoje budocí plány. Dle nové strategie, kterou definoval samotný Carlos Tavares, předseda představenstva PSA Peugeot Citroën, se značka bude nadále prezentovat v jedné globální sportovní disciplíně. Citroën tak po dlouhém zvažování zůstává věrný FIA World Rally Championship. WRC se vzhledem k minulým úspěchům značky v této kategorii jeví jako logická varianta.
"S osmi tituly mistrů světa a rekordními 94 vítězstvími si Citroën užil bezkonkurenční úspěch ve WRC," říká Linda Jackson, výkonná ředitelka Citroënu. "Rally je fascinujícím sportem, který testuje výkonnost, spolehlivost a odolnost aut a jezdců v nádherném prostředí. Se vzrůstajícím rozšířením živého televizního pokrytí a příchodem Číny do kalendáře od roku 2016 se kategorie znovu zvedá.
V roce 2017 přichází nová generace aut, která mají za cíl být velmi atraktivní, což se shoduje s naším znovu se zapojením. Všechno tak pro nás bude na svém místě, abychom začali psát novou kapitolu v naší historii. Když vezmeme bohaté dědictví značky, tak tato výzva musí být ambiciózní. V našem přístupu ale budeme skromní, postupně budeme postupovat nahoru v našich cílech až k vrcholu."
Nová auta kategorie WRC mají být širší, výkonnější a mají působit lepším dojmem. Také aerodynamika nových aut se má dočkat změn, nicméně by se dále mělo pokračovat v myšlence, která začala v roce 2011. Citroën tak využije rok 2016 k ideální přípravě. "Nikdy jsme neskrývali náš zájem o pravidla WRC na rok 2017 a celý tým je extrémně motivovaný touto novou výzvou," říká Yves Matton, šéf týmu Citroën Racing.
"Líbí se nám garantovaná volnost k udělání atraktivnějších aut, ale také možnost využití vývojových prací udělaných na motoru pro Citroën C-Elysée WTCC. Vzhledem k tomu, že chceme zvládat efektivně naše zdroje, jsme se rozhodli soustředit veškeré úsilí na návrh a vývoj našeho nového World Rally Car. Z tohoto důvodu nebude Citroën v roce 2016 soutěži ve World Rally Championship jako tovární tým. Samozřejmě budeme WRC bedlivě sledovat a to jak z pohledu organizace FIA Junior WRC a pak také z pohledu programu ve WRC2 Quentina Gilberta, letošního šampiona JWRC," zakončil Matton.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.