Citroën Racing dnes oznámil svoje budoucí plány. Pro nás je asi nejzajímavější novinkou, že tovární tým Citroënu ve World Rally Championship uvidíme opět od roku 2017. S největší pravděpodobností také dojde ke změně prezentovaného modelu, který bude vybrán dle nových regulí. Cílem Citroën Racingu je dát do vývoje nového auta co možná nejvíce finančních prostředků, a tak pozastavuje účast továrního týmu ve WRC v roce 2016. Příští rok ale bude obhajovat svůj letošní titul ve FIA WTCC se dvěma továrními Citroëny C-Elysée WTCC, které budou pilotovat José María López a Yvan Muller.
Během posledních 22 let Citroën Racing vyhrál neuvěřitelných 15 titlů ve WRC. Mezi lety 1993 a 2015 triumfoval pětkrát v Cross Country Rally World Cupu, osmkrát ve WRC a dvakrát ve WTCC. Tyto sportovní úspěchy přispěly k růstu značky a její lepší reputaci.
Citroën ve Francii nastínil svoje budocí plány. Dle nové strategie, kterou definoval samotný Carlos Tavares, předseda představenstva PSA Peugeot Citroën, se značka bude nadále prezentovat v jedné globální sportovní disciplíně. Citroën tak po dlouhém zvažování zůstává věrný FIA World Rally Championship. WRC se vzhledem k minulým úspěchům značky v této kategorii jeví jako logická varianta.
"S osmi tituly mistrů světa a rekordními 94 vítězstvími si Citroën užil bezkonkurenční úspěch ve WRC," říká Linda Jackson, výkonná ředitelka Citroënu. "Rally je fascinujícím sportem, který testuje výkonnost, spolehlivost a odolnost aut a jezdců v nádherném prostředí. Se vzrůstajícím rozšířením živého televizního pokrytí a příchodem Číny do kalendáře od roku 2016 se kategorie znovu zvedá.
V roce 2017 přichází nová generace aut, která mají za cíl být velmi atraktivní, což se shoduje s naším znovu se zapojením. Všechno tak pro nás bude na svém místě, abychom začali psát novou kapitolu v naší historii. Když vezmeme bohaté dědictví značky, tak tato výzva musí být ambiciózní. V našem přístupu ale budeme skromní, postupně budeme postupovat nahoru v našich cílech až k vrcholu."
Nová auta kategorie WRC mají být širší, výkonnější a mají působit lepším dojmem. Také aerodynamika nových aut se má dočkat změn, nicméně by se dále mělo pokračovat v myšlence, která začala v roce 2011. Citroën tak využije rok 2016 k ideální přípravě. "Nikdy jsme neskrývali náš zájem o pravidla WRC na rok 2017 a celý tým je extrémně motivovaný touto novou výzvou," říká Yves Matton, šéf týmu Citroën Racing.
"Líbí se nám garantovaná volnost k udělání atraktivnějších aut, ale také možnost využití vývojových prací udělaných na motoru pro Citroën C-Elysée WTCC. Vzhledem k tomu, že chceme zvládat efektivně naše zdroje, jsme se rozhodli soustředit veškeré úsilí na návrh a vývoj našeho nového World Rally Car. Z tohoto důvodu nebude Citroën v roce 2016 soutěži ve World Rally Championship jako tovární tým. Samozřejmě budeme WRC bedlivě sledovat a to jak z pohledu organizace FIA Junior WRC a pak také z pohledu programu ve WRC2 Quentina Gilberta, letošního šampiona JWRC," zakončil Matton.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.