Sébastien Ogier, staro-nový mistr světa v rally, věří, že bude těžké překonat jeho letošní výsledky ve FIA World Rally Championship.
Sébastien Ogier získal o uplynulém víkendu ve Walesu svoje již osmé vítězství sezony WRC roku 2015. Třetí titul mezi jezdci a navíc v řadě si zajistil už v září v Austrálii. Jen díky chybě na poslední zkoušce minulé soutěže ve Španělsku Ogier nevyhrál devět z třinácti letošních soutěží. Francouz ale teď připustil, že tento výkon bude v budoucnu těžké překonat.
"Skončili jsme, jak nejlépe jsme mohli. Byla to fantastická sezona s jen malou chybou ve Španělsku, jinak by to mohlo být devět vítězství. Úroveň naší výkonnosti byla velmi vysoká a bude těžké ji zlepšit," říká Sébastien Ogier.
"Stále jsem hladový po vítězstvích. Je to moje povaha, že vždycky, když se zúčastním nějaké soutěže, tak ze sebe chci vydat celou dobu to nejlepší. Nikdy nebudu ten, kdo to bude dělat polovičatě. Bude těžké dosáhnout lepšího [výsledku v počtu vyhraných soutěží], ale zůstat na stejném výkonnostním stupni by bylo perfektní."
Ogierovi se také letos povedla jedna věc - v srpnu dokázal vyhrát Rally Deutschland, tedy domácí soutěž Volkswagenu, poté, co se jemu ani Jarimu-Mattimu Latvalovi nebo Andreasi Mikkelsenovi nepodařilo v Německu vyhrát v letech 2013 ani 2014. "Vrcholem sezony je vždy titul, protože je cílem číslo jedna. Abyste toho dosáhli, tak potřebujete vítězství a samozřejmě, že jsou všechna příjemná, ale některá jsou lepší než jiná."
"Pro mě bylo tím nejlepším letos Německo. Chtěl jsem jej dosáhnout pro svůj tým, protože vše, co jsem dosáhl, je díky nim. Je to o týmové práci a vítězství na této [rally] mě hodně potěšilo, více za ně než za mě. Pak Monte Carlo. Je vždycky cool tam vyhrát, protože je to můj domácí podnik a je tím nejnáročnějším z celé sezony," pokračuje Ogier.
Francouz ale také pamatuje na svého spolujezdce, Juliena Ingrassiu. "Chtěl jsem odvést perfektní sezonu, což se mi také povedlo - až na tu chybu ve Španělsku," jen dodejme, že kromě osmi vítězství ze třinácti soutěží přidalo duo Ogier/Ingrassia ještě také dvě druhá místa. "Můj spolujezdec odvedl skvělou sezonu bez jediné chyby, dobrá práce Juliene!" zakončil Ogier.
To Julien Ingrassia měl na věc trochu jiný názor, samozřejmě v trochu nadneseném slova smyslu: "Upřímně řečeno to vlastně nebyla úplně perfektní sezona. Vzpomínáš si, Sebe, na seznamovací jízdy v Argentině? Bylo tam jedno takové odbočení doleva..." vzpomíná Ingrassia na špatné ohlášení cesty během jejího najíždění v Jižní Americe. "Mám-li být upřímný, tak musím říci, že jsem jednu chybu udělal. Cílem je nula chyb, takže se o to příští rok musím znova pokusit."
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?