Sébastien Ogier, staro-nový mistr světa v rally, věří, že bude těžké překonat jeho letošní výsledky ve FIA World Rally Championship.
Sébastien Ogier získal o uplynulém víkendu ve Walesu svoje již osmé vítězství sezony WRC roku 2015. Třetí titul mezi jezdci a navíc v řadě si zajistil už v září v Austrálii. Jen díky chybě na poslední zkoušce minulé soutěže ve Španělsku Ogier nevyhrál devět z třinácti letošních soutěží. Francouz ale teď připustil, že tento výkon bude v budoucnu těžké překonat.
"Skončili jsme, jak nejlépe jsme mohli. Byla to fantastická sezona s jen malou chybou ve Španělsku, jinak by to mohlo být devět vítězství. Úroveň naší výkonnosti byla velmi vysoká a bude těžké ji zlepšit," říká Sébastien Ogier.
"Stále jsem hladový po vítězstvích. Je to moje povaha, že vždycky, když se zúčastním nějaké soutěže, tak ze sebe chci vydat celou dobu to nejlepší. Nikdy nebudu ten, kdo to bude dělat polovičatě. Bude těžké dosáhnout lepšího [výsledku v počtu vyhraných soutěží], ale zůstat na stejném výkonnostním stupni by bylo perfektní."
Ogierovi se také letos povedla jedna věc - v srpnu dokázal vyhrát Rally Deutschland, tedy domácí soutěž Volkswagenu, poté, co se jemu ani Jarimu-Mattimu Latvalovi nebo Andreasi Mikkelsenovi nepodařilo v Německu vyhrát v letech 2013 ani 2014. "Vrcholem sezony je vždy titul, protože je cílem číslo jedna. Abyste toho dosáhli, tak potřebujete vítězství a samozřejmě, že jsou všechna příjemná, ale některá jsou lepší než jiná."
"Pro mě bylo tím nejlepším letos Německo. Chtěl jsem jej dosáhnout pro svůj tým, protože vše, co jsem dosáhl, je díky nim. Je to o týmové práci a vítězství na této [rally] mě hodně potěšilo, více za ně než za mě. Pak Monte Carlo. Je vždycky cool tam vyhrát, protože je to můj domácí podnik a je tím nejnáročnějším z celé sezony," pokračuje Ogier.
Francouz ale také pamatuje na svého spolujezdce, Juliena Ingrassiu. "Chtěl jsem odvést perfektní sezonu, což se mi také povedlo - až na tu chybu ve Španělsku," jen dodejme, že kromě osmi vítězství ze třinácti soutěží přidalo duo Ogier/Ingrassia ještě také dvě druhá místa. "Můj spolujezdec odvedl skvělou sezonu bez jediné chyby, dobrá práce Juliene!" zakončil Ogier.
To Julien Ingrassia měl na věc trochu jiný názor, samozřejmě v trochu nadneseném slova smyslu: "Upřímně řečeno to vlastně nebyla úplně perfektní sezona. Vzpomínáš si, Sebe, na seznamovací jízdy v Argentině? Bylo tam jedno takové odbočení doleva..." vzpomíná Ingrassia na špatné ohlášení cesty během jejího najíždění v Jižní Americe. "Mám-li být upřímný, tak musím říci, že jsem jednu chybu udělal. Cílem je nula chyb, takže se o to příští rok musím znova pokusit."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.