Sébastien Ogier, staro-nový mistr světa v rally, věří, že bude těžké překonat jeho letošní výsledky ve FIA World Rally Championship.
Sébastien Ogier získal o uplynulém víkendu ve Walesu svoje již osmé vítězství sezony WRC roku 2015. Třetí titul mezi jezdci a navíc v řadě si zajistil už v září v Austrálii. Jen díky chybě na poslední zkoušce minulé soutěže ve Španělsku Ogier nevyhrál devět z třinácti letošních soutěží. Francouz ale teď připustil, že tento výkon bude v budoucnu těžké překonat.
"Skončili jsme, jak nejlépe jsme mohli. Byla to fantastická sezona s jen malou chybou ve Španělsku, jinak by to mohlo být devět vítězství. Úroveň naší výkonnosti byla velmi vysoká a bude těžké ji zlepšit," říká Sébastien Ogier.
"Stále jsem hladový po vítězstvích. Je to moje povaha, že vždycky, když se zúčastním nějaké soutěže, tak ze sebe chci vydat celou dobu to nejlepší. Nikdy nebudu ten, kdo to bude dělat polovičatě. Bude těžké dosáhnout lepšího [výsledku v počtu vyhraných soutěží], ale zůstat na stejném výkonnostním stupni by bylo perfektní."
Ogierovi se také letos povedla jedna věc - v srpnu dokázal vyhrát Rally Deutschland, tedy domácí soutěž Volkswagenu, poté, co se jemu ani Jarimu-Mattimu Latvalovi nebo Andreasi Mikkelsenovi nepodařilo v Německu vyhrát v letech 2013 ani 2014. "Vrcholem sezony je vždy titul, protože je cílem číslo jedna. Abyste toho dosáhli, tak potřebujete vítězství a samozřejmě, že jsou všechna příjemná, ale některá jsou lepší než jiná."
"Pro mě bylo tím nejlepším letos Německo. Chtěl jsem jej dosáhnout pro svůj tým, protože vše, co jsem dosáhl, je díky nim. Je to o týmové práci a vítězství na této [rally] mě hodně potěšilo, více za ně než za mě. Pak Monte Carlo. Je vždycky cool tam vyhrát, protože je to můj domácí podnik a je tím nejnáročnějším z celé sezony," pokračuje Ogier.
Francouz ale také pamatuje na svého spolujezdce, Juliena Ingrassiu. "Chtěl jsem odvést perfektní sezonu, což se mi také povedlo - až na tu chybu ve Španělsku," jen dodejme, že kromě osmi vítězství ze třinácti soutěží přidalo duo Ogier/Ingrassia ještě také dvě druhá místa. "Můj spolujezdec odvedl skvělou sezonu bez jediné chyby, dobrá práce Juliene!" zakončil Ogier.
To Julien Ingrassia měl na věc trochu jiný názor, samozřejmě v trochu nadneseném slova smyslu: "Upřímně řečeno to vlastně nebyla úplně perfektní sezona. Vzpomínáš si, Sebe, na seznamovací jízdy v Argentině? Bylo tam jedno takové odbočení doleva..." vzpomíná Ingrassia na špatné ohlášení cesty během jejího najíždění v Jižní Americe. "Mám-li být upřímný, tak musím říci, že jsem jednu chybu udělal. Cílem je nula chyb, takže se o to příští rok musím znova pokusit."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?