Kris Meeke se svým víkendovým výkonem postaral o pojištění druhého místa mezi konstruktéry pro Citroën. Od dob Richarda Burnse se stal prvním Britem, který na domácí soutěži vystoupil na stupně vítězů.
Kris Meeke zakončil svoji zatím nejlepší sezonu v MS v rally druhým místem na domácí soutěži ve Velké Británii. Díky jeho výsledku a bodům za sedmé místo v podání Madse Ostberga se Citroën Racing může těšit z celkově druhého místa mezi značkami. Jestli ale uvidíme Meekea za volantem DS 3 WRC i příští rok, to zatím nevíme. Nejlepšími výsledky tohoto Severního Ira v sezoně bylo vítězství v Argentině, třetí místo v Austrálii a teď druhé místo ve Velké Británii.
"To je tedy konec sezony 2015. Roku plného vrcholů a pádů, ale také nezapomenutelných momentů," říká Kris Meeke, který v celkovém hodnocení sezony skončil na pátém místě. "Hádám, že byste rádi slyšeli novinky ohledně roku 2016, ale musíme si ještě potkat. Ale po poslední zkoušce jsem vtipkoval, že moje zahrádka bude potřebovat nějakou pozornost, ale není to ten případ, že bych nechtěl nic říct. Momentálně ještě nejsou žádné novinky."
Výkony podobné tomu z Walesu by měly jeho místo zajistit. Během letošní sezony jsme ale v podání Meekea viděli také několik výpadků, jako například v Mexiku, na Sardinii, ve Finsku a v Německu. Jeho konstantnost tak nebyla úplně perfektní. "Myslím, že to byl jeden z mých nejlepších výkonů," řekl jezdec ve Walesu. "V Argentině měli jezdci Volkswagenu problémy, ale ve vztahu k mé výkonnosti a konstantnosti během víkendu byl Wales mým nejlepším výkonem."
"Jsem velmi šťastný, byl to silný víkend a tým si druhé místo mezi konstruktéry zasloužil. Pro tým je to hodně důležité. Chtěl bych také poděkovat všem divákům, nejen domácí fanoušci byli neuvěřitelní. To platí pro všechny, kteří tam venku stáli v dešti, také pro pořadatele. Déšť při této soutěži sice není nový, ale tentokrát nechtěl ustat.
DS 3 WRC fungovala hladce a dávala mi dobrou důvěru. Všechno šlo dobře. Za podium ve své domácí soutěži jsem hodně rád. Od Richarda Burnse jsem prvním, komu se to podařilo. Bylo mi také řečeno, že jsem byl vůbec poprvé druhý. Takže to jsem také zvládl," zakončil Meeke. A je to pravda, ve WRC byl až doposud vždy jen třetí a jednou první (letos v Argentině).
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.