Kris Meeke se svým víkendovým výkonem postaral o pojištění druhého místa mezi konstruktéry pro Citroën. Od dob Richarda Burnse se stal prvním Britem, který na domácí soutěži vystoupil na stupně vítězů.
Kris Meeke zakončil svoji zatím nejlepší sezonu v MS v rally druhým místem na domácí soutěži ve Velké Británii. Díky jeho výsledku a bodům za sedmé místo v podání Madse Ostberga se Citroën Racing může těšit z celkově druhého místa mezi značkami. Jestli ale uvidíme Meekea za volantem DS 3 WRC i příští rok, to zatím nevíme. Nejlepšími výsledky tohoto Severního Ira v sezoně bylo vítězství v Argentině, třetí místo v Austrálii a teď druhé místo ve Velké Británii.
"To je tedy konec sezony 2015. Roku plného vrcholů a pádů, ale také nezapomenutelných momentů," říká Kris Meeke, který v celkovém hodnocení sezony skončil na pátém místě. "Hádám, že byste rádi slyšeli novinky ohledně roku 2016, ale musíme si ještě potkat. Ale po poslední zkoušce jsem vtipkoval, že moje zahrádka bude potřebovat nějakou pozornost, ale není to ten případ, že bych nechtěl nic říct. Momentálně ještě nejsou žádné novinky."
Výkony podobné tomu z Walesu by měly jeho místo zajistit. Během letošní sezony jsme ale v podání Meekea viděli také několik výpadků, jako například v Mexiku, na Sardinii, ve Finsku a v Německu. Jeho konstantnost tak nebyla úplně perfektní. "Myslím, že to byl jeden z mých nejlepších výkonů," řekl jezdec ve Walesu. "V Argentině měli jezdci Volkswagenu problémy, ale ve vztahu k mé výkonnosti a konstantnosti během víkendu byl Wales mým nejlepším výkonem."
"Jsem velmi šťastný, byl to silný víkend a tým si druhé místo mezi konstruktéry zasloužil. Pro tým je to hodně důležité. Chtěl bych také poděkovat všem divákům, nejen domácí fanoušci byli neuvěřitelní. To platí pro všechny, kteří tam venku stáli v dešti, také pro pořadatele. Déšť při této soutěži sice není nový, ale tentokrát nechtěl ustat.
DS 3 WRC fungovala hladce a dávala mi dobrou důvěru. Všechno šlo dobře. Za podium ve své domácí soutěži jsem hodně rád. Od Richarda Burnse jsem prvním, komu se to podařilo. Bylo mi také řečeno, že jsem byl vůbec poprvé druhý. Takže to jsem také zvládl," zakončil Meeke. A je to pravda, ve WRC byl až doposud vždy jen třetí a jednou první (letos v Argentině).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.