Kris Meeke se svým víkendovým výkonem postaral o pojištění druhého místa mezi konstruktéry pro Citroën. Od dob Richarda Burnse se stal prvním Britem, který na domácí soutěži vystoupil na stupně vítězů.
Kris Meeke zakončil svoji zatím nejlepší sezonu v MS v rally druhým místem na domácí soutěži ve Velké Británii. Díky jeho výsledku a bodům za sedmé místo v podání Madse Ostberga se Citroën Racing může těšit z celkově druhého místa mezi značkami. Jestli ale uvidíme Meekea za volantem DS 3 WRC i příští rok, to zatím nevíme. Nejlepšími výsledky tohoto Severního Ira v sezoně bylo vítězství v Argentině, třetí místo v Austrálii a teď druhé místo ve Velké Británii.
"To je tedy konec sezony 2015. Roku plného vrcholů a pádů, ale také nezapomenutelných momentů," říká Kris Meeke, který v celkovém hodnocení sezony skončil na pátém místě. "Hádám, že byste rádi slyšeli novinky ohledně roku 2016, ale musíme si ještě potkat. Ale po poslední zkoušce jsem vtipkoval, že moje zahrádka bude potřebovat nějakou pozornost, ale není to ten případ, že bych nechtěl nic říct. Momentálně ještě nejsou žádné novinky."
Výkony podobné tomu z Walesu by měly jeho místo zajistit. Během letošní sezony jsme ale v podání Meekea viděli také několik výpadků, jako například v Mexiku, na Sardinii, ve Finsku a v Německu. Jeho konstantnost tak nebyla úplně perfektní. "Myslím, že to byl jeden z mých nejlepších výkonů," řekl jezdec ve Walesu. "V Argentině měli jezdci Volkswagenu problémy, ale ve vztahu k mé výkonnosti a konstantnosti během víkendu byl Wales mým nejlepším výkonem."
"Jsem velmi šťastný, byl to silný víkend a tým si druhé místo mezi konstruktéry zasloužil. Pro tým je to hodně důležité. Chtěl bych také poděkovat všem divákům, nejen domácí fanoušci byli neuvěřitelní. To platí pro všechny, kteří tam venku stáli v dešti, také pro pořadatele. Déšť při této soutěži sice není nový, ale tentokrát nechtěl ustat.
DS 3 WRC fungovala hladce a dávala mi dobrou důvěru. Všechno šlo dobře. Za podium ve své domácí soutěži jsem hodně rád. Od Richarda Burnse jsem prvním, komu se to podařilo. Bylo mi také řečeno, že jsem byl vůbec poprvé druhý. Takže to jsem také zvládl," zakončil Meeke. A je to pravda, ve WRC byl až doposud vždy jen třetí a jednou první (letos v Argentině).
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?