Kris Meeke se svým víkendovým výkonem postaral o pojištění druhého místa mezi konstruktéry pro Citroën. Od dob Richarda Burnse se stal prvním Britem, který na domácí soutěži vystoupil na stupně vítězů.
Kris Meeke zakončil svoji zatím nejlepší sezonu v MS v rally druhým místem na domácí soutěži ve Velké Británii. Díky jeho výsledku a bodům za sedmé místo v podání Madse Ostberga se Citroën Racing může těšit z celkově druhého místa mezi značkami. Jestli ale uvidíme Meekea za volantem DS 3 WRC i příští rok, to zatím nevíme. Nejlepšími výsledky tohoto Severního Ira v sezoně bylo vítězství v Argentině, třetí místo v Austrálii a teď druhé místo ve Velké Británii.
"To je tedy konec sezony 2015. Roku plného vrcholů a pádů, ale také nezapomenutelných momentů," říká Kris Meeke, který v celkovém hodnocení sezony skončil na pátém místě. "Hádám, že byste rádi slyšeli novinky ohledně roku 2016, ale musíme si ještě potkat. Ale po poslední zkoušce jsem vtipkoval, že moje zahrádka bude potřebovat nějakou pozornost, ale není to ten případ, že bych nechtěl nic říct. Momentálně ještě nejsou žádné novinky."
Výkony podobné tomu z Walesu by měly jeho místo zajistit. Během letošní sezony jsme ale v podání Meekea viděli také několik výpadků, jako například v Mexiku, na Sardinii, ve Finsku a v Německu. Jeho konstantnost tak nebyla úplně perfektní. "Myslím, že to byl jeden z mých nejlepších výkonů," řekl jezdec ve Walesu. "V Argentině měli jezdci Volkswagenu problémy, ale ve vztahu k mé výkonnosti a konstantnosti během víkendu byl Wales mým nejlepším výkonem."
"Jsem velmi šťastný, byl to silný víkend a tým si druhé místo mezi konstruktéry zasloužil. Pro tým je to hodně důležité. Chtěl bych také poděkovat všem divákům, nejen domácí fanoušci byli neuvěřitelní. To platí pro všechny, kteří tam venku stáli v dešti, také pro pořadatele. Déšť při této soutěži sice není nový, ale tentokrát nechtěl ustat.
DS 3 WRC fungovala hladce a dávala mi dobrou důvěru. Všechno šlo dobře. Za podium ve své domácí soutěži jsem hodně rád. Od Richarda Burnse jsem prvním, komu se to podařilo. Bylo mi také řečeno, že jsem byl vůbec poprvé druhý. Takže to jsem také zvládl," zakončil Meeke. A je to pravda, ve WRC byl až doposud vždy jen třetí a jednou první (letos v Argentině).
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.