Meeke po Walesu: Moje vůbec nejlepší rally

Kris Meeke letos předvedl několik zajímavých výkonů
Kris Meeke letos předvedl několik zajímavých výkonů, foto: Citroën Racing
iM2 16. listopadu 2015 17:48
Sdílej:

Kris Meeke se svým víkendovým výkonem postaral o pojištění druhého místa mezi konstruktéry pro Citroën. Od dob Richarda Burnse se stal prvním Britem, který na domácí soutěži vystoupil na stupně vítězů.

Kris Meeke zakončil svoji zatím nejlepší sezonu v MS v rally druhým místem na domácí soutěži ve Velké Británii. Díky jeho výsledku a bodům za sedmé místo v podání Madse Ostberga se Citroën Racing může těšit z celkově druhého místa mezi značkami. Jestli ale uvidíme Meekea za volantem DS 3 WRC i příští rok, to zatím nevíme. Nejlepšími výsledky tohoto Severního Ira v sezoně bylo vítězství v Argentině, třetí místo v Austrálii a teď druhé místo ve Velké Británii. 

"To je tedy konec sezony 2015. Roku plného vrcholů a pádů, ale také nezapomenutelných momentů," říká Kris Meeke, který v celkovém hodnocení sezony skončil na pátém místě. "Hádám, že byste rádi slyšeli novinky ohledně roku 2016, ale musíme si ještě potkat. Ale po poslední zkoušce jsem vtipkoval, že moje zahrádka bude potřebovat nějakou pozornost, ale není to ten případ, že bych nechtěl nic říct. Momentálně ještě nejsou žádné novinky."

Výkony podobné tomu z Walesu by měly jeho místo zajistit. Během letošní sezony jsme ale v podání Meekea viděli také několik výpadků, jako například v Mexiku, na Sardinii, ve Finsku a v Německu. Jeho konstantnost tak nebyla úplně perfektní. "Myslím, že to byl jeden z mých nejlepších výkonů," řekl jezdec ve Walesu. "V Argentině měli jezdci Volkswagenu problémy, ale ve vztahu k mé výkonnosti a konstantnosti během víkendu byl Wales mým nejlepším výkonem."

"Jsem velmi šťastný, byl to silný víkend a tým si druhé místo mezi konstruktéry zasloužil. Pro tým je to hodně důležité. Chtěl bych také poděkovat všem divákům, nejen domácí fanoušci byli neuvěřitelní. To platí pro všechny, kteří tam venku stáli v dešti, také pro pořadatele. Déšť při této soutěži sice není nový, ale tentokrát nechtěl ustat.

DS 3 WRC fungovala hladce a dávala mi dobrou důvěru. Všechno šlo dobře. Za podium ve své domácí soutěži jsem hodně rád. Od Richarda Burnse jsem prvním, komu se to podařilo. Bylo mi také řečeno, že jsem byl vůbec poprvé druhý. Takže to jsem také zvládl," zakončil Meeke. A je to pravda, ve WRC byl až doposud vždy jen třetí a jednou první (letos v Argentině).

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.