Sébastien Ogier a Jari-Matti Latvala zajeli na desetinu shodný čas před Rally Wales GB. Zato jejich kolega, Andreas Mikkelsen, do shakedownu ani nenastoupil, protože je nemocný - zítra ale už bude fit a nastoupí na start soutěže.
Sébastien Ogier zajel svůj čas ve čtvrtém průjezdu, zatímco Jari-Matti Latvala už ve druhém. Zajímavá je statistika vítězů posledních let - v letech 2011 a 2012 se ve Walesu radoval Latvala, v letech 2013 a 2014 Ogier.
Pouhé 0,3 s na oba Volkswageny ztratil Kris Meeke a také Hyundai se prezentoval konkurenceschopnými časy - nejrychlejším jezdcem Korejců však byl ten, který pro tým o tomto víkendu neboduje. Trať měřila 3,32 km.
Výsledky shakedownu:01. Sébastien Ogier (Volkswagen) - 2:01,4 min01. Jari-Matti Latvala (Volkswagen) +0,0 s03. Kris Meeke (Citroën) +0,3 s04. Thierry Neuville (Hyundai) +0,5 s05. Hayden Paddon (Hyundai) +1,0 s06. Dani Sordo (Hyundai) +1,2 s07. Mads Östberg (Citroën) +1,3 s08. Elfyn Evans (Ford) +1,4 s09. Kevin Abbring (Hyundai) +2,0 s10. Stephane Lefebvre (Citroën) +2,2 s11. Robert Kubica (Ford) +2,8 s12. Lorenzo Bertelli (Ford) + 3,0 s13. Ott Tänak (Ford) +4,1 s14. Martin Prokop (Ford) +4,6 s
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?