Škoda Motorsport měla nasadit do závěrečné soutěže šampionátu MS dva vozy Škoda Fabia R5. Za volant měli usednout podle startovní listiny Jan Kopecký a Pontus Tidemand. Nakonec však ze startu sejde.
Velká Británie sice představuje významný trh pro značku Škoda, avšak rozhodnutý boj o šampionát zřejmě přiměl vedení týmu z Mladé Boleslavi, aby odřeklo start ve Walesu.
V rámci RACC Rally Catalunya s Pavlem Hortkem ze Škody Motorsport promluvili redaktoři periodika 'Motorsport Monday'. Řeč přišla i na sezonu 2016: "Letošní zkušenosti bychom rádi využili při opětovné účasti ve WRC2. Definitivně zatím naše plány schváleny nebyly."
Je také velmi pravděpodobné, že i v příštím roce bude značka změstnávat trojici jezdců. Ke změně v jezdecké sestavě však zřejmě nedojde, protože: "všichni tři jezdci mají platnou smlouvu minimálně na další jeden rok."
Řeč také přišla na nový vůz, Škodu Fabia R5. Pavel Hortek ještě předtím zavzpomínal na Fabii S2000: "Ne každý si tehdy [2009] myslel, že bychom mohli být s naším novým autem tak úspěšní. O tom, že S2000 bude úspěšný vůz jsme museli přesvědčit nejen vedení značky Škoda, ale i fanoušky."
U Fabie R5 "se situace změnila o 180°. Ne všichni čekali, že by mohla být Fabia R5 tak úspěšná jako Fabia S2000. Spolehlivost Fabie R5 nás skutečně těší. Možná je ještě spolehlivější, než jsme čekali. "
AKTUALIZACE:Zajímavá zpráva ohledně Škody Motorsport se objevila v rámci Rally Wales GB. Italský tým Motorsport Italia, který si můžete pamatovat například z dob, kdy do MS nasazoval jako "tovární tým" vozy Mini s Armindem Araujem nebo Chrisem Atkinsonem za volantem, objednal 10 (!) Fabii R5. Tím jen potvrdil velký zájem, který o vůz z Mladé Boleslavi na trhu je.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?