Škoda Motorsport měla nasadit do závěrečné soutěže šampionátu MS dva vozy Škoda Fabia R5. Za volant měli usednout podle startovní listiny Jan Kopecký a Pontus Tidemand. Nakonec však ze startu sejde.
Velká Británie sice představuje významný trh pro značku Škoda, avšak rozhodnutý boj o šampionát zřejmě přiměl vedení týmu z Mladé Boleslavi, aby odřeklo start ve Walesu.
V rámci RACC Rally Catalunya s Pavlem Hortkem ze Škody Motorsport promluvili redaktoři periodika 'Motorsport Monday'. Řeč přišla i na sezonu 2016: "Letošní zkušenosti bychom rádi využili při opětovné účasti ve WRC2. Definitivně zatím naše plány schváleny nebyly."
Je také velmi pravděpodobné, že i v příštím roce bude značka změstnávat trojici jezdců. Ke změně v jezdecké sestavě však zřejmě nedojde, protože: "všichni tři jezdci mají platnou smlouvu minimálně na další jeden rok."
Řeč také přišla na nový vůz, Škodu Fabia R5. Pavel Hortek ještě předtím zavzpomínal na Fabii S2000: "Ne každý si tehdy [2009] myslel, že bychom mohli být s naším novým autem tak úspěšní. O tom, že S2000 bude úspěšný vůz jsme museli přesvědčit nejen vedení značky Škoda, ale i fanoušky."
U Fabie R5 "se situace změnila o 180°. Ne všichni čekali, že by mohla být Fabia R5 tak úspěšná jako Fabia S2000. Spolehlivost Fabie R5 nás skutečně těší. Možná je ještě spolehlivější, než jsme čekali. "
AKTUALIZACE:Zajímavá zpráva ohledně Škody Motorsport se objevila v rámci Rally Wales GB. Italský tým Motorsport Italia, který si můžete pamatovat například z dob, kdy do MS nasazoval jako "tovární tým" vozy Mini s Armindem Araujem nebo Chrisem Atkinsonem za volantem, objednal 10 (!) Fabii R5. Tím jen potvrdil velký zájem, který o vůz z Mladé Boleslavi na trhu je.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.