Hyundai chce, po porážce ze strany Citroënu ve Španělsku, ve Walesu zabojovat a získat druhou pozici mezi konstruktéry. Připomeňme, že Citroën si ve Španělsku připsal 22 bodů, Hyundai jen 19 bodů. Ve Walesu také za první tým Hyundai pojedou Hayden Paddon a Dani Sordo, Thierry Neuville se přesouvá do B-týmu.
Mezi konstruktéry dělí Hyundai a Citroën před posledním podnikem sezony pouze 4 body. Korejci tak mají reálnou šanci na zisk celkově druhého místa mezi konstrutkéry, o všem se rozhodne až na trati Wales Rally GB. Již dobře známou věcí je, že za A-tým pojede Hayden Paddon místo Thierryho Neuvilla, který se pro tuto soutěž přesouvá do B-týmu Hyundai Motorsport N. Belgičanovi se nedařilo ani ve Španělsku, a tak toto rozhodnutí dává smysl.
"Udělali jsme pár důležitých změn v jezdeckém složení. Díky tomu budou body pro tým sbírat Dani [Sordo] a Hayden [Paddon] a rozhodli jsme se, že Thierrymu dopřejeme 'volnou' soutěž, aby opět získal důvěru pro šampionát roku 2016," říká šéf týmu, Michel Nandan.
Dani Sordo bral ve Španělku po odpadnutí Ogiera na poslední RZ nakonec podium a je tak v dobré náladě. "Ve Španělsku jsme získali skvělý výsledek, takže doufám, že si tento pocit přenesu také do finálového závodu sezony ve Walesu." Pro tuto stálici rallyové scény budou výzvou především blátivé podmínky. "Nejdůležitější je, abych předvedl co možná nejlepší výsledek v našem boji o druhé místo."
A co před finálovou soutěží říká Novozélanďan Hayden Paddon? "Wales je pro mě skoro jako domácí rally. Vracíme se zpět do anglicky mluvící země, kde mám spoustu zkušeností. Ve Walesu jsem se zúčastnil svoji první soutěže WRC mimo Nový Zéland."
To jednička týmu, Thierry Neuville, je ráda, že z něj pro tuto soutěž spadne jindy všudypřítomný tlak. "Wales pro nás bude velmi užitečnou soutěží, abychom opět získali dobrý pocit z auta. Dostáváme možnost jet [soutěž] bez tlaku. Většinou se pojede za mlhy a vlhkých podmínek. Déšť může být docela silný, což etapy udělá hodně kluzké.
Tým ještě stále bojuje mezi konstruktéry a my jim přejeme co možná nejlepší závěr. Pro mě osobně by bylo hezké, kdybych se opět [soutěží] dokázal bavit tak, jak tomu normálně při rally bývalo."
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.