Hyundai chce, po porážce ze strany Citroënu ve Španělsku, ve Walesu zabojovat a získat druhou pozici mezi konstruktéry. Připomeňme, že Citroën si ve Španělsku připsal 22 bodů, Hyundai jen 19 bodů. Ve Walesu také za první tým Hyundai pojedou Hayden Paddon a Dani Sordo, Thierry Neuville se přesouvá do B-týmu.
Mezi konstruktéry dělí Hyundai a Citroën před posledním podnikem sezony pouze 4 body. Korejci tak mají reálnou šanci na zisk celkově druhého místa mezi konstrutkéry, o všem se rozhodne až na trati Wales Rally GB. Již dobře známou věcí je, že za A-tým pojede Hayden Paddon místo Thierryho Neuvilla, který se pro tuto soutěž přesouvá do B-týmu Hyundai Motorsport N. Belgičanovi se nedařilo ani ve Španělsku, a tak toto rozhodnutí dává smysl.
"Udělali jsme pár důležitých změn v jezdeckém složení. Díky tomu budou body pro tým sbírat Dani [Sordo] a Hayden [Paddon] a rozhodli jsme se, že Thierrymu dopřejeme 'volnou' soutěž, aby opět získal důvěru pro šampionát roku 2016," říká šéf týmu, Michel Nandan.
Dani Sordo bral ve Španělku po odpadnutí Ogiera na poslední RZ nakonec podium a je tak v dobré náladě. "Ve Španělsku jsme získali skvělý výsledek, takže doufám, že si tento pocit přenesu také do finálového závodu sezony ve Walesu." Pro tuto stálici rallyové scény budou výzvou především blátivé podmínky. "Nejdůležitější je, abych předvedl co možná nejlepší výsledek v našem boji o druhé místo."
A co před finálovou soutěží říká Novozélanďan Hayden Paddon? "Wales je pro mě skoro jako domácí rally. Vracíme se zpět do anglicky mluvící země, kde mám spoustu zkušeností. Ve Walesu jsem se zúčastnil svoji první soutěže WRC mimo Nový Zéland."
To jednička týmu, Thierry Neuville, je ráda, že z něj pro tuto soutěž spadne jindy všudypřítomný tlak. "Wales pro nás bude velmi užitečnou soutěží, abychom opět získali dobrý pocit z auta. Dostáváme možnost jet [soutěž] bez tlaku. Většinou se pojede za mlhy a vlhkých podmínek. Déšť může být docela silný, což etapy udělá hodně kluzké.
Tým ještě stále bojuje mezi konstruktéry a my jim přejeme co možná nejlepší závěr. Pro mě osobně by bylo hezké, kdybych se opět [soutěží] dokázal bavit tak, jak tomu normálně při rally bývalo."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.