Hyundai chce ve Walesu získat druhé místo mezi konstruktéry

Získá Hyundai ve své druhé sezoně ve WRC druhé místo mezi konstruktéry?
Získá Hyundai ve své druhé sezoně ve WRC druhé místo mezi konstruktéry?, foto: Hyundai Motorsport/McKlein
iM2 11. listopadu 2015 17:20
Sdílej:

Hyundai chce, po porážce ze strany Citroënu ve Španělsku, ve Walesu zabojovat a získat druhou pozici mezi konstruktéry. Připomeňme, že Citroën si ve Španělsku připsal 22 bodů, Hyundai jen 19 bodů. Ve Walesu také za první tým Hyundai pojedou Hayden Paddon a Dani Sordo, Thierry Neuville se přesouvá do B-týmu.

Mezi konstruktéry dělí Hyundai a Citroën před posledním podnikem sezony pouze 4 body. Korejci tak mají reálnou šanci na zisk celkově druhého místa mezi konstrutkéry, o všem se rozhodne až na trati Wales Rally GB. Již dobře známou věcí je, že za A-tým pojede Hayden Paddon místo Thierryho Neuvilla, který se pro tuto soutěž přesouvá do B-týmu Hyundai Motorsport N. Belgičanovi se nedařilo ani ve Španělsku, a tak toto rozhodnutí dává smysl. 

"Udělali jsme pár důležitých změn v jezdeckém složení. Díky tomu budou body pro tým sbírat Dani [Sordo] a Hayden [Paddon] a rozhodli jsme se, že Thierrymu dopřejeme 'volnou' soutěž, aby opět získal důvěru pro šampionát roku 2016," říká šéf týmu, Michel Nandan.

Dani Sordo bral ve Španělku po odpadnutí Ogiera na poslední RZ nakonec podium a je tak v dobré náladě. "Ve Španělsku jsme získali skvělý výsledek, takže doufám, že si tento pocit přenesu také do finálového závodu sezony ve Walesu." Pro tuto stálici rallyové scény budou výzvou především blátivé podmínky. "Nejdůležitější je, abych předvedl co možná nejlepší výsledek v našem boji o druhé místo."

A co před finálovou soutěží říká Novozélanďan Hayden Paddon? "Wales je pro mě skoro jako domácí rally. Vracíme se zpět do anglicky mluvící země, kde mám spoustu zkušeností. Ve Walesu jsem se zúčastnil svoji první soutěže WRC mimo Nový Zéland."

To jednička týmu, Thierry Neuville, je ráda, že z něj pro tuto soutěž spadne jindy všudypřítomný tlak. "Wales pro nás bude velmi užitečnou soutěží, abychom opět získali dobrý pocit z auta. Dostáváme možnost jet [soutěž] bez tlaku. Většinou se pojede za mlhy a vlhkých podmínek. Déšť může být docela silný, což etapy udělá hodně kluzké.

Tým ještě stále bojuje mezi konstruktéry a my jim přejeme co možná nejlepší závěr. Pro mě osobně by bylo hezké, kdybych se opět [soutěží] dokázal bavit tak, jak tomu normálně při rally bývalo."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.