Hyundai chce, po porážce ze strany Citroënu ve Španělsku, ve Walesu zabojovat a získat druhou pozici mezi konstruktéry. Připomeňme, že Citroën si ve Španělsku připsal 22 bodů, Hyundai jen 19 bodů. Ve Walesu také za první tým Hyundai pojedou Hayden Paddon a Dani Sordo, Thierry Neuville se přesouvá do B-týmu.
Mezi konstruktéry dělí Hyundai a Citroën před posledním podnikem sezony pouze 4 body. Korejci tak mají reálnou šanci na zisk celkově druhého místa mezi konstrutkéry, o všem se rozhodne až na trati Wales Rally GB. Již dobře známou věcí je, že za A-tým pojede Hayden Paddon místo Thierryho Neuvilla, který se pro tuto soutěž přesouvá do B-týmu Hyundai Motorsport N. Belgičanovi se nedařilo ani ve Španělsku, a tak toto rozhodnutí dává smysl.
"Udělali jsme pár důležitých změn v jezdeckém složení. Díky tomu budou body pro tým sbírat Dani [Sordo] a Hayden [Paddon] a rozhodli jsme se, že Thierrymu dopřejeme 'volnou' soutěž, aby opět získal důvěru pro šampionát roku 2016," říká šéf týmu, Michel Nandan.
Dani Sordo bral ve Španělku po odpadnutí Ogiera na poslední RZ nakonec podium a je tak v dobré náladě. "Ve Španělsku jsme získali skvělý výsledek, takže doufám, že si tento pocit přenesu také do finálového závodu sezony ve Walesu." Pro tuto stálici rallyové scény budou výzvou především blátivé podmínky. "Nejdůležitější je, abych předvedl co možná nejlepší výsledek v našem boji o druhé místo."
A co před finálovou soutěží říká Novozélanďan Hayden Paddon? "Wales je pro mě skoro jako domácí rally. Vracíme se zpět do anglicky mluvící země, kde mám spoustu zkušeností. Ve Walesu jsem se zúčastnil svoji první soutěže WRC mimo Nový Zéland."
To jednička týmu, Thierry Neuville, je ráda, že z něj pro tuto soutěž spadne jindy všudypřítomný tlak. "Wales pro nás bude velmi užitečnou soutěží, abychom opět získali dobrý pocit z auta. Dostáváme možnost jet [soutěž] bez tlaku. Většinou se pojede za mlhy a vlhkých podmínek. Déšť může být docela silný, což etapy udělá hodně kluzké.
Tým ještě stále bojuje mezi konstruktéry a my jim přejeme co možná nejlepší závěr. Pro mě osobně by bylo hezké, kdybych se opět [soutěží] dokázal bavit tak, jak tomu normálně při rally bývalo."
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.