Thierry Neuville bude v prvních dvou soutěžích nové sezony WRC určitě bodovat pro tovární týmu Hyundai, řekl to manažer továrního týmu korejské značky, Alain Penasse. Nicméně o zbytku roku ještě nebylo rozhodnuto.
V právě probíhající soutěži ve Velké Británii zažívá Thierry Neuville jednu premiéru - poprvé u Hyundai jede soutěž, aniž by bodoval pro tým. Belgičan u týmu neprožil povedenou druhou půlku sezony, a tak mu chce dát Hyundai možnost zkusit si soutěž bez většího tlaku na jeho osobu a možnost získat tak zpět ztracenou důvěru.
Hlavním cílem stáje samozřejmě nadále zůstává zisk titulu více-mistrů světa mezi konstruktéry. Body pro tým tak bude získávat Dani Sordo a Hayden Paddon, který naopak prožil poměrně pozitivní sezonu. Ve Walesu také uvidíme naposledy aktuální model i20 WRC, Hyundai už nějakou dobu poměrně intenzivně testuje novou i20 WRC. Korejci budou jedinými, kdo pro rok 2017 představí kompletně nové auto. Citroën, M-Sport i Volkswagen zůstávají u stávajících modelů.
Ačkoliv od Hyundai nevíme o výkonnosti nového auta zatím vůbec nic, tak se má za to, že by nová i20 WRC měla být o hodně rychlejší než stávající model. "Jak rychlá, to je naše tajemství. Fanoušci a všichni ostatní si musí počkat až na Monte," říká týmový manařer, Alain Penasse. "Ještě není rozhodnuto, jestli budeme moci nový speciál přichystat na start pro všechny piloty."
A jak hodnotí Penasse odsun Neuvilla do B-týmu? "Nejdůležitější je, aby zase našel svoji formu, kterou od něj známe, v příštím roce. Ve Walesu na něj nebude žádný tlak a měl by tak jednoduše opět najít správný rytmus a vybudovat si důvěru."
Neuville v minulosti řekl, že ztratil motivaci, protože aktuální auto není dostatečně konkurenceschopné, tomu ale Penasse nerozumí: "Každý věděl, že nebudeme mít TOP motor. Také Thierry to moc dobře věděl. Ale nevěřím tomu, že by naše auto bylo tak špatné, když se díváte na výkony Haydena [Paddon] a Daniho [Sorda]."
Zatímco Paddon, Neuville i Sordo mají svoji budoucnost pro příští rok u Hyundai jistou, tak zatím nic nevíme o Kevinovi Abbringovi. "Jeho program jsme ještě nestanovili. Jasné je, že zůstává testovačem, protože jeho dvouletá smlouva je stále platná. Viděli jsme od něj několik silných akcí, především ve Švédsku a na Korsice. Až na Austrálii si mohl prohlédnout všechny tratě MS, což mu dává další zkušenosti. Teď se musíme podívat na to, jaké jsou možnosti, abychom mu mohli nabídnout co možná nejatraktivnější program."
Závěrem se Penasse ještě vrátil k Neuvillovi: "Pokud bychom museli obětovat jeho výsledek za titul vice-mistrů, tak je tu možnost týmového příkazu. Neuvilla ale chceme zpět v TOP formě na úvodní soutěži na Monte Carlu. Zcela určitě bude společně s Danim Sordem nominován na body pro tým. Ve Švédsku bude také bodovat pro tým na základě jeho letošního výkonu." V letošním Švédsku dojel Neuville druhý. Po zbytek roku ale existuje možnost, že se bude nominace jezdců na body pro tým měnit. "Musíme se podívat na to, co v této oblasti říkají pravidla, ale pokud to bude nutné, tak budeme rotovat mezi našimi třemi jezdci," zakončil manažer týmu.
Thierry Neuville se krátce vyjádřil pochvalně na adresu nové i20 WRC: "Pracujeme na vývoji. Po testu odolnosti se teď začínáme soustředit na vylaďování auta. Nová i20 je zcela jistě rychlejší než ta aktuální."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.