Thierry Neuville bude v prvních dvou soutěžích nové sezony WRC určitě bodovat pro tovární týmu Hyundai, řekl to manažer továrního týmu korejské značky, Alain Penasse. Nicméně o zbytku roku ještě nebylo rozhodnuto.
V právě probíhající soutěži ve Velké Británii zažívá Thierry Neuville jednu premiéru - poprvé u Hyundai jede soutěž, aniž by bodoval pro tým. Belgičan u týmu neprožil povedenou druhou půlku sezony, a tak mu chce dát Hyundai možnost zkusit si soutěž bez většího tlaku na jeho osobu a možnost získat tak zpět ztracenou důvěru.
Hlavním cílem stáje samozřejmě nadále zůstává zisk titulu více-mistrů světa mezi konstruktéry. Body pro tým tak bude získávat Dani Sordo a Hayden Paddon, který naopak prožil poměrně pozitivní sezonu. Ve Walesu také uvidíme naposledy aktuální model i20 WRC, Hyundai už nějakou dobu poměrně intenzivně testuje novou i20 WRC. Korejci budou jedinými, kdo pro rok 2017 představí kompletně nové auto. Citroën, M-Sport i Volkswagen zůstávají u stávajících modelů.
Ačkoliv od Hyundai nevíme o výkonnosti nového auta zatím vůbec nic, tak se má za to, že by nová i20 WRC měla být o hodně rychlejší než stávající model. "Jak rychlá, to je naše tajemství. Fanoušci a všichni ostatní si musí počkat až na Monte," říká týmový manařer, Alain Penasse. "Ještě není rozhodnuto, jestli budeme moci nový speciál přichystat na start pro všechny piloty."
A jak hodnotí Penasse odsun Neuvilla do B-týmu? "Nejdůležitější je, aby zase našel svoji formu, kterou od něj známe, v příštím roce. Ve Walesu na něj nebude žádný tlak a měl by tak jednoduše opět najít správný rytmus a vybudovat si důvěru."
Neuville v minulosti řekl, že ztratil motivaci, protože aktuální auto není dostatečně konkurenceschopné, tomu ale Penasse nerozumí: "Každý věděl, že nebudeme mít TOP motor. Také Thierry to moc dobře věděl. Ale nevěřím tomu, že by naše auto bylo tak špatné, když se díváte na výkony Haydena [Paddon] a Daniho [Sorda]."
Zatímco Paddon, Neuville i Sordo mají svoji budoucnost pro příští rok u Hyundai jistou, tak zatím nic nevíme o Kevinovi Abbringovi. "Jeho program jsme ještě nestanovili. Jasné je, že zůstává testovačem, protože jeho dvouletá smlouva je stále platná. Viděli jsme od něj několik silných akcí, především ve Švédsku a na Korsice. Až na Austrálii si mohl prohlédnout všechny tratě MS, což mu dává další zkušenosti. Teď se musíme podívat na to, jaké jsou možnosti, abychom mu mohli nabídnout co možná nejatraktivnější program."
Závěrem se Penasse ještě vrátil k Neuvillovi: "Pokud bychom museli obětovat jeho výsledek za titul vice-mistrů, tak je tu možnost týmového příkazu. Neuvilla ale chceme zpět v TOP formě na úvodní soutěži na Monte Carlu. Zcela určitě bude společně s Danim Sordem nominován na body pro tým. Ve Švédsku bude také bodovat pro tým na základě jeho letošního výkonu." V letošním Švédsku dojel Neuville druhý. Po zbytek roku ale existuje možnost, že se bude nominace jezdců na body pro tým měnit. "Musíme se podívat na to, co v této oblasti říkají pravidla, ale pokud to bude nutné, tak budeme rotovat mezi našimi třemi jezdci," zakončil manažer týmu.
Thierry Neuville se krátce vyjádřil pochvalně na adresu nové i20 WRC: "Pracujeme na vývoji. Po testu odolnosti se teď začínáme soustředit na vylaďování auta. Nová i20 je zcela jistě rychlejší než ta aktuální."
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.