Thierry Neuville bude v prvních dvou soutěžích nové sezony WRC určitě bodovat pro tovární týmu Hyundai, řekl to manažer továrního týmu korejské značky, Alain Penasse. Nicméně o zbytku roku ještě nebylo rozhodnuto.
V právě probíhající soutěži ve Velké Británii zažívá Thierry Neuville jednu premiéru - poprvé u Hyundai jede soutěž, aniž by bodoval pro tým. Belgičan u týmu neprožil povedenou druhou půlku sezony, a tak mu chce dát Hyundai možnost zkusit si soutěž bez většího tlaku na jeho osobu a možnost získat tak zpět ztracenou důvěru.
Hlavním cílem stáje samozřejmě nadále zůstává zisk titulu více-mistrů světa mezi konstruktéry. Body pro tým tak bude získávat Dani Sordo a Hayden Paddon, který naopak prožil poměrně pozitivní sezonu. Ve Walesu také uvidíme naposledy aktuální model i20 WRC, Hyundai už nějakou dobu poměrně intenzivně testuje novou i20 WRC. Korejci budou jedinými, kdo pro rok 2017 představí kompletně nové auto. Citroën, M-Sport i Volkswagen zůstávají u stávajících modelů.
Ačkoliv od Hyundai nevíme o výkonnosti nového auta zatím vůbec nic, tak se má za to, že by nová i20 WRC měla být o hodně rychlejší než stávající model. "Jak rychlá, to je naše tajemství. Fanoušci a všichni ostatní si musí počkat až na Monte," říká týmový manařer, Alain Penasse. "Ještě není rozhodnuto, jestli budeme moci nový speciál přichystat na start pro všechny piloty."
A jak hodnotí Penasse odsun Neuvilla do B-týmu? "Nejdůležitější je, aby zase našel svoji formu, kterou od něj známe, v příštím roce. Ve Walesu na něj nebude žádný tlak a měl by tak jednoduše opět najít správný rytmus a vybudovat si důvěru."
Neuville v minulosti řekl, že ztratil motivaci, protože aktuální auto není dostatečně konkurenceschopné, tomu ale Penasse nerozumí: "Každý věděl, že nebudeme mít TOP motor. Také Thierry to moc dobře věděl. Ale nevěřím tomu, že by naše auto bylo tak špatné, když se díváte na výkony Haydena [Paddon] a Daniho [Sorda]."
Zatímco Paddon, Neuville i Sordo mají svoji budoucnost pro příští rok u Hyundai jistou, tak zatím nic nevíme o Kevinovi Abbringovi. "Jeho program jsme ještě nestanovili. Jasné je, že zůstává testovačem, protože jeho dvouletá smlouva je stále platná. Viděli jsme od něj několik silných akcí, především ve Švédsku a na Korsice. Až na Austrálii si mohl prohlédnout všechny tratě MS, což mu dává další zkušenosti. Teď se musíme podívat na to, jaké jsou možnosti, abychom mu mohli nabídnout co možná nejatraktivnější program."
Závěrem se Penasse ještě vrátil k Neuvillovi: "Pokud bychom museli obětovat jeho výsledek za titul vice-mistrů, tak je tu možnost týmového příkazu. Neuvilla ale chceme zpět v TOP formě na úvodní soutěži na Monte Carlu. Zcela určitě bude společně s Danim Sordem nominován na body pro tým. Ve Švédsku bude také bodovat pro tým na základě jeho letošního výkonu." V letošním Švédsku dojel Neuville druhý. Po zbytek roku ale existuje možnost, že se bude nominace jezdců na body pro tým měnit. "Musíme se podívat na to, co v této oblasti říkají pravidla, ale pokud to bude nutné, tak budeme rotovat mezi našimi třemi jezdci," zakončil manažer týmu.
Thierry Neuville se krátce vyjádřil pochvalně na adresu nové i20 WRC: "Pracujeme na vývoji. Po testu odolnosti se teď začínáme soustředit na vylaďování auta. Nová i20 je zcela jistě rychlejší než ta aktuální."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?