Thierry Neuville bude v prvních dvou soutěžích nové sezony WRC určitě bodovat pro tovární týmu Hyundai, řekl to manažer továrního týmu korejské značky, Alain Penasse. Nicméně o zbytku roku ještě nebylo rozhodnuto.
V právě probíhající soutěži ve Velké Británii zažívá Thierry Neuville jednu premiéru - poprvé u Hyundai jede soutěž, aniž by bodoval pro tým. Belgičan u týmu neprožil povedenou druhou půlku sezony, a tak mu chce dát Hyundai možnost zkusit si soutěž bez většího tlaku na jeho osobu a možnost získat tak zpět ztracenou důvěru.
Hlavním cílem stáje samozřejmě nadále zůstává zisk titulu více-mistrů světa mezi konstruktéry. Body pro tým tak bude získávat Dani Sordo a Hayden Paddon, který naopak prožil poměrně pozitivní sezonu. Ve Walesu také uvidíme naposledy aktuální model i20 WRC, Hyundai už nějakou dobu poměrně intenzivně testuje novou i20 WRC. Korejci budou jedinými, kdo pro rok 2017 představí kompletně nové auto. Citroën, M-Sport i Volkswagen zůstávají u stávajících modelů.
Ačkoliv od Hyundai nevíme o výkonnosti nového auta zatím vůbec nic, tak se má za to, že by nová i20 WRC měla být o hodně rychlejší než stávající model. "Jak rychlá, to je naše tajemství. Fanoušci a všichni ostatní si musí počkat až na Monte," říká týmový manařer, Alain Penasse. "Ještě není rozhodnuto, jestli budeme moci nový speciál přichystat na start pro všechny piloty."
A jak hodnotí Penasse odsun Neuvilla do B-týmu? "Nejdůležitější je, aby zase našel svoji formu, kterou od něj známe, v příštím roce. Ve Walesu na něj nebude žádný tlak a měl by tak jednoduše opět najít správný rytmus a vybudovat si důvěru."
Neuville v minulosti řekl, že ztratil motivaci, protože aktuální auto není dostatečně konkurenceschopné, tomu ale Penasse nerozumí: "Každý věděl, že nebudeme mít TOP motor. Také Thierry to moc dobře věděl. Ale nevěřím tomu, že by naše auto bylo tak špatné, když se díváte na výkony Haydena [Paddon] a Daniho [Sorda]."
Zatímco Paddon, Neuville i Sordo mají svoji budoucnost pro příští rok u Hyundai jistou, tak zatím nic nevíme o Kevinovi Abbringovi. "Jeho program jsme ještě nestanovili. Jasné je, že zůstává testovačem, protože jeho dvouletá smlouva je stále platná. Viděli jsme od něj několik silných akcí, především ve Švédsku a na Korsice. Až na Austrálii si mohl prohlédnout všechny tratě MS, což mu dává další zkušenosti. Teď se musíme podívat na to, jaké jsou možnosti, abychom mu mohli nabídnout co možná nejatraktivnější program."
Závěrem se Penasse ještě vrátil k Neuvillovi: "Pokud bychom museli obětovat jeho výsledek za titul vice-mistrů, tak je tu možnost týmového příkazu. Neuvilla ale chceme zpět v TOP formě na úvodní soutěži na Monte Carlu. Zcela určitě bude společně s Danim Sordem nominován na body pro tým. Ve Švédsku bude také bodovat pro tým na základě jeho letošního výkonu." V letošním Švédsku dojel Neuville druhý. Po zbytek roku ale existuje možnost, že se bude nominace jezdců na body pro tým měnit. "Musíme se podívat na to, co v této oblasti říkají pravidla, ale pokud to bude nutné, tak budeme rotovat mezi našimi třemi jezdci," zakončil manažer týmu.
Thierry Neuville se krátce vyjádřil pochvalně na adresu nové i20 WRC: "Pracujeme na vývoji. Po testu odolnosti se teď začínáme soustředit na vylaďování auta. Nová i20 je zcela jistě rychlejší než ta aktuální."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.