Stéphane Lefebvre ještě nikdy nevyhrál žádnou soutěž. 23 letý jezdec ze severní Francie to chce tento týden změnit na Rallye du Condroz, která představuje zakončení sezony v Belgii.
Stéphane Lefebvre má zajímavý týden - v úterý testoval DS3 R5, se kterou pojede v Belgii, ve středu měl sponzorské povinnosti, ve čtvrtek má v plánu test s DS3 WRC před Walesem a v pátek v noci a sobotu už pojede Rally du Condroz.
"Je jasné, že jsem tu [v Belgii] proto, abych vyhrál. Ale nebude to jednoduché," říká Francouz, který už v roce 2013 tuto soutěž jel. "Pokud zůstane sucho, tak budeme mít v R5 velkou nevýhodu oproti vozům WRC. A pak je tu spousta jezdců. Počítám především s Cédricem Cherainem, který to tu dobře zná.
Každý ví, že je rychlý a navíc pojede s DS3 WRC. Nemáme tedy k dispozici stejné zbraně. Na suché trati je rozdíl mezi R5 a WRC prakticky 2 vteřiny na kilometr." Navíc musí jezdec neustále přesedat mezi R5 a WRC: "Jde o dvě zcela odlišná auta. Každopádně už znám obě docela dobře - jel jsem již 7 soutěží s R5 a 5 s WRC. To mi pomáhá."
Se svými výkony zatím není jezdec moc spokojený: "První soutěže s WRC byly docela působivé. V Německu a Austrálii jsem ztrácel na čelo půl vteřiny [na kilometr]. Korsika pak byla docela obtížná. Neseděly mi tamější podmínky a musel jsem ubrat, protože jsem chtěl dojet. Španělsko, hlavně pak první den na šotolině, bylo také těžké," říká pro německý 'rallye-magazin.de'.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.