Lefebvre přijel do Belgie konečně vyhrát, jaký je rozdíl mezi DS3 WRC a DS3 R5?

Lefebvre, Stéphane - Prévot, Stéphane
Lefebvre, Stéphane - Prévot, Stéphane, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 5. listopadu 2015 18:09
Sdílej:

Stéphane Lefebvre ještě nikdy nevyhrál žádnou soutěž. 23 letý jezdec ze severní Francie to chce tento týden změnit na Rallye du Condroz, která představuje zakončení sezony v Belgii.

Stéphane Lefebvre má zajímavý týden - v úterý testoval DS3 R5, se kterou pojede v Belgii, ve středu měl sponzorské povinnosti, ve čtvrtek má v plánu test s DS3 WRC před Walesem a v pátek v noci a sobotu už pojede Rally du Condroz.

"Je jasné, že jsem tu [v Belgii] proto, abych vyhrál. Ale nebude to jednoduché," říká Francouz, který už v roce 2013 tuto soutěž jel. "Pokud zůstane sucho, tak budeme mít v R5 velkou nevýhodu oproti vozům WRC. A pak je tu spousta jezdců. Počítám především s Cédricem Cherainem, který to tu dobře zná. 

Každý ví, že je rychlý a navíc pojede s DS3 WRC. Nemáme tedy k dispozici stejné zbraně. Na suché trati je rozdíl mezi R5 a WRC prakticky 2 vteřiny na kilometr." Navíc musí jezdec neustále přesedat mezi R5 a WRC: "Jde o dvě zcela odlišná auta. Každopádně už znám obě docela dobře - jel jsem již 7 soutěží s R5 a 5 s WRC. To mi pomáhá."

Se svými výkony zatím není jezdec moc spokojený: "První soutěže s WRC byly docela působivé. V Německu a Austrálii jsem ztrácel na čelo půl vteřiny [na kilometr]. Korsika pak byla docela obtížná. Neseděly mi tamější podmínky a musel jsem ubrat, protože jsem chtěl dojet. Španělsko, hlavně pak první den na šotolině, bylo také těžké," říká pro německý 'rallye-magazin.de'.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?