Elfyn Evans a Ott Tänak pojedou ve Walesu o svoji budoucnost ve WRC u týmu M-Sport. Oba mladíci odstoupili ve Španělsku během druhé etapy, poté přiznal Malcolm Wilson, že jejich budoucnost visí na vlásku.
"Nebudu nic garantovat. Oběma jezdcům jsem řekl, že si o jejich budoucnosti v týmu promluvíme po další soutěži. Je zde potenciál, že na trh přijdou jiní, noví jezdci a pro mě by nedávalo smysl podepisovat s někým smlouvu na příští rok dříve, než bude třeba," řekl Malcolm Wilson.
Znamená to tedy, že oba jezdci jedou ve Walesu o svoji budoucnost: "Ano, je to tvrdá realita, ale je to tak." Elfyn Evans k tomu podotkl: "Pod tlakem už jsem nějakou dobu, takže větší tlak už prakticky nejde. Vím, že jsme ve Španělsku udělali krok v důvěře ve vůz, ale tato kombinace stále není na šotolině dost dobrá.
Je jasné, že auto na to má, teď to musím prokázat. Před Walesem jsme testovali dva dny. Musím najít důvěru v auto, jsou nějaké věci, které se dají vyzkoušet. Je jasné, že chci zůstat. Cítím, že jsem ukázal záblesky toho, čeho jsem schopen. Pokud se mi povede dát všechno dohromady, může to být dobrá rally."
Ott Tänak před Walesem říká: "Ve Walesu už jsem s vozem WRC jel několikrát. Mám rad tuto soutěž, je rychlá. Na šotolině máme dobrou rychlost, takže musíme dojet do Walesu a předvést ji. Nevím, proč bychom nemohli bojovat o podium."
Wilson připouští, že jen občasné záblesky rychlosti jeho jezdců jsou důvodem k frustraci: "Musí najít způsob, jak se dostat z těchto potíží, jak se do toho více zakousnout. Měli už hodně příležitostí, ale zatím nevím, jestli se zvládnou poučit a pokročit. Potřebují hodit všechny problémy za hlavu a odvést svoji práci."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.