Návštěva Jeana Todta na Korsice a naléhavé varování Sébastiena Ogiera ohledně bezpečnosti za mokrých podmínek, zdá se, měly dopad. FIA totiž opět povoluje dořezávání pneumatik - informuje o tom německé server "rallye-magazin.de".
Sébastien Ogier využil na Korsice příležitost - došlo tam totiž ke společnému focení jezdců pro účely akce FIA "Bezpečnější provoz na silnicích". Francouz přitom promluvil se šéfem FIA, Jeanem Todtem. Položil mu přímou otázku: "Kdy vlastně mluvíme o bezpečnosti?"
Právě za nepříznivých podmínek, které panovaly na Korsice, totiž jezdci dost hořekovali nad omezenou volbou pneumatik, kterou mají k dispozici. Zároveň jim pravidla neumožňovala dořezávání pneumatik.
Současná pravidla dovolují pouze jeden profil pro závodění na asfaltu - ten musí fungovat za mokra i sucha, odlišnosti jsou pouze na běhounu gumy. Todt se nenechal dlouho pobízet a ihned uplatnil informace získané na místě.
Po jeho zásahu je dovoleno to, co se Michele Mouton nedařilo prosadit měsíce - dodatečné dořezávání pneumatik. První soutěží, od které vstoupila tato změna v platnost, je Španělská rally. Dořezávání je ale povolené jenom v případě hodně vydatných srážek. Svolení k tomu musí dát navíc oficiální činovníci.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.