Sébastien Ogier přijímá plnou odpovědnost za nehodu ve včerejší závěrečné etapě Rally Catalunya. Francouz přiznal, že tvrdě tlačil na pilu i v závěrečné zkoušce, aby se bavil závoděním.
Jednička továrního týmu Volkswagen vstupovala do závěrečné rychlostní zkoušky soutěže s pohodlným 50 vteřinovým náskokem. Test měřil 12 kilometrů, Ogier havaroval 4 kilometry před cílem.
"V dlouhé pravé zatáčce jsem byl až moc rychlý a na výjezdu jsem byl moc široký. Dotkli jsme se svodidel, ta se prohla a tím se urazilo kolo o sloupek, který drží svodidla. Sloupek vlastně vytrhl kolo - a to byl konec. Z bezpečnostních důvodů jsme byli ještě odeslání do nemocnice na kontrolu," líčí svoji nehodu na Power Stage trojnásobný mistr světa.
"Jsem rád, že je vše v pořádku. Jsem jen trošku otřesený. Bohůžel jsme se naší chybou připravili o vítězství. Ale jsem rád za Andrease a Olu - jejich první vítězství ve WRC si plně zasloužili."
"Nemusel jsem nic dokazovat, nebyl pro to už důvod - ale jsem závodník a vždy do toho chci dát vše. Z nějakého důvodu to nebyla nejzajímavější rally, už od sobotního poledne, když jsem měl dobrý náskok, jsem stáhl svoje tempo a závod jen kontroloval. Pak jsem se ale chtěl pobavit a tlačit na to do konce závodu."
"Během prvního průjezdu jsem opravoval svůj rozpis, protože výjezd z té zatáčky byl rychlejší, než jsem si myslel. Takže jsem změnil rozpis tak, abych jel rychleji. Problémem ale bylo, že rychlejší byl pouze výjezd, ne nájezd do té zatáčky. Vjel jsem do zatáčky až moc rychle - možná, že jsem byl o 10 cm širší. To byl konec."
"Hrál jsem si a nevyšlo to - asi tak bych to popsal. Teď musím přijmout důsledky. Je jasné, že to byla hloupá chyba. Ale není to konec světa. Jsme v pořádku a nás ani tým to moc nestálo. Omlouvám se, ale stále jsme získali double díky mým kolegům," uzavřel Ogier.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?