Sébastien Ogier přijímá plnou odpovědnost za nehodu ve včerejší závěrečné etapě Rally Catalunya. Francouz přiznal, že tvrdě tlačil na pilu i v závěrečné zkoušce, aby se bavil závoděním.
Jednička továrního týmu Volkswagen vstupovala do závěrečné rychlostní zkoušky soutěže s pohodlným 50 vteřinovým náskokem. Test měřil 12 kilometrů, Ogier havaroval 4 kilometry před cílem.
"V dlouhé pravé zatáčce jsem byl až moc rychlý a na výjezdu jsem byl moc široký. Dotkli jsme se svodidel, ta se prohla a tím se urazilo kolo o sloupek, který drží svodidla. Sloupek vlastně vytrhl kolo - a to byl konec. Z bezpečnostních důvodů jsme byli ještě odeslání do nemocnice na kontrolu," líčí svoji nehodu na Power Stage trojnásobný mistr světa.
"Jsem rád, že je vše v pořádku. Jsem jen trošku otřesený. Bohůžel jsme se naší chybou připravili o vítězství. Ale jsem rád za Andrease a Olu - jejich první vítězství ve WRC si plně zasloužili."
"Nemusel jsem nic dokazovat, nebyl pro to už důvod - ale jsem závodník a vždy do toho chci dát vše. Z nějakého důvodu to nebyla nejzajímavější rally, už od sobotního poledne, když jsem měl dobrý náskok, jsem stáhl svoje tempo a závod jen kontroloval. Pak jsem se ale chtěl pobavit a tlačit na to do konce závodu."
"Během prvního průjezdu jsem opravoval svůj rozpis, protože výjezd z té zatáčky byl rychlejší, než jsem si myslel. Takže jsem změnil rozpis tak, abych jel rychleji. Problémem ale bylo, že rychlejší byl pouze výjezd, ne nájezd do té zatáčky. Vjel jsem do zatáčky až moc rychle - možná, že jsem byl o 10 cm širší. To byl konec."
"Hrál jsem si a nevyšlo to - asi tak bych to popsal. Teď musím přijmout důsledky. Je jasné, že to byla hloupá chyba. Ale není to konec světa. Jsme v pořádku a nás ani tým to moc nestálo. Omlouvám se, ale stále jsme získali double díky mým kolegům," uzavřel Ogier.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.