Ogier komentuje nehodu: Hrál jsem si a nevyšlo to

Ogier doplatil na svoji snahu závodit až do konce
Ogier doplatil na svoji snahu závodit až do konce, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 26. října 2015 12:12
Sdílej:

Sébastien Ogier přijímá plnou odpovědnost za nehodu ve včerejší závěrečné etapě Rally Catalunya. Francouz přiznal, že tvrdě tlačil na pilu i v závěrečné zkoušce, aby se bavil závoděním.

Jednička továrního týmu Volkswagen vstupovala do závěrečné rychlostní zkoušky soutěže s pohodlným 50 vteřinovým náskokem. Test měřil 12 kilometrů, Ogier havaroval 4 kilometry před cílem. 

"V dlouhé pravé zatáčce jsem byl až moc rychlý a na výjezdu jsem byl moc široký. Dotkli jsme se svodidel, ta se prohla a tím se urazilo kolo o sloupek, který drží svodidla. Sloupek vlastně vytrhl kolo - a to byl konec. Z bezpečnostních důvodů jsme byli ještě odeslání do nemocnice na kontrolu," líčí svoji nehodu na Power Stage trojnásobný mistr světa.

"Jsem rád, že je vše v pořádku. Jsem jen trošku otřesený. Bohůžel jsme se naší chybou připravili o vítězství. Ale jsem rád za Andrease a Olu - jejich první vítězství ve WRC si plně zasloužili."

"Nemusel jsem nic dokazovat, nebyl pro to už důvod - ale jsem závodník a vždy do toho chci dát vše. Z nějakého důvodu to nebyla nejzajímavější rally, už od sobotního poledne, když jsem měl dobrý náskok, jsem stáhl svoje tempo a závod jen kontroloval. Pak jsem se ale chtěl pobavit a tlačit na to do konce závodu."

"Během prvního průjezdu jsem opravoval svůj rozpis, protože výjezd z té zatáčky byl rychlejší, než jsem si myslel. Takže jsem změnil rozpis tak, abych jel rychleji. Problémem ale bylo, že rychlejší byl pouze výjezd, ne nájezd do té zatáčky. Vjel jsem do zatáčky až moc rychle - možná, že jsem byl o 10 cm širší. To byl konec."

"Hrál jsem si a nevyšlo to - asi tak bych to popsal. Teď musím přijmout důsledky. Je jasné, že to byla hloupá chyba. Ale není to konec světa. Jsme v pořádku a nás ani tým to moc nestálo. Omlouvám se, ale stále jsme získali double díky mým kolegům," uzavřel Ogier.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.