O všem dnes ve Španělsku rozhodla až závěrečná Power Stage. Sébastien Ogier ji jel naplno a chtěl si připsat ke 25 bodům za vítězství ještě nějaký ten bodík navrch. Pak ale chyboval, trefil svodidlo a urazil o něj kolo. Vítězství si tak připsal Andreas Mikkelsen, svoje první ve WRC.
Po dojetí do cíle Power Stage Andreas věděl, že zvládl uhájit svoje místo v týmovém souboji s Jarim-Mattim Latvalou, a byl rád. Pak ale najednou během rozhovoru ve stopce nervozně začal otáčet hlavu ke svému spolujezdci, Olemu Floene. "Opravdu stojí na RZ?" Řeč byla samozřejmě o Sébastienu Ogierovi. Tuto informaci pak dostal také člověk ve stopce, který s jezdci dělá vždy rozhovory. Když Norovi řekl, že Ogier je mimo hru, že ulomil kolo, tak Mikkelsen dlouho nemohl uvěřit. Pak se ale podíval na Floeneho, který už měl slzy v očích a bylo vše jasné.
"Nevím, co říci, je to neuvěřitelné. Nemůžu tomu uvěřit. Není to způsob, kterým bych chtěl získat svoje první vítězství ve WRC. Ale pěkně jsme bojovali. Na šotolině jsme měli trochu problémy, ale na asfaltu jsme byli dobří. Ogier udělal chybu a my jsme zvítězili," říkal hned v cíli Power Stage šťastný Andreas Mikkelsen.
Později pak dodal: "Bylo to absurdní, protože Ogier nikdy nedělá chyby, takže když mi to řekli, tak jsem tomu nevěřil. Bylo to velké překvapení a ačkoliv to není způsob, jakým bych chtěl vyhrát soutěž, tak už jsme byli tolikrát tak blízko, že cítím, že si to zasloužíme."
Mikkelsen tak ve svém 64. startu ve WRC získal svoje první vítězství. Ogier mu jej tak trochu "daroval", když havaroval pouhé 4 kilometry před cílem zkoušky a celé rally. "Ještě jsem to úplně nepochopil, mojí strategií bylo zajistit si zde třetí místo v šampionátu a pak ve Walesu možná zaútočit. Věřím, že jsem dnes vstal tou správnou nohou. Cílil jsem se dobře, ale myslel jsem jen na souboj s Jarim. Když jsem pak nakonec přes týmové radio slyšel, že Ogier zůstal stát na zkoušce a já vyhrál, nemohl jsem uvěřit."
Jeho cesta za tímto úspěchem ale byla dlouhá. Po první páteční RZ začínal až z 9. místa, postupně se ale dostával stále výše až na druhé místo. V sobotu na předposlední zkoušce jej ale předstihl Latvala, a tak šel Mikkelsen do dnešní etapy z třetí pozice. Dnes se oba dva přetahovali o nejrychlejší časy. Andreas byl nejrychlejší čtyřikrát a Latvala dvakrát. Zdálo se, že rozhodla RZ21, Latvala na ní udělal defekt na Mikkelsena ztratil 9 vteřin, celkově se propadl za něj o 8 vteřin. "Hned na další zkoušce jsem udělal velké hodiny, byla to vlastně událost hned z první zatáčky. Díky tomu to bylo před finále hodně těsné," říká Mikkelsen. A má pravdu, před Power Stage je dělilo jen 1,4 s.
Bylo tak jasné, že musí dobře zvládnout Power Stage. "Věděl jsem, že Jari má tuto zkoušku rád, ale já tuto perfektní RZ zvládl. Je to pro nás fantastický výsledek a je úžasné, že se nám teď podařilo získat toto první vítězství. Byla to dlouhá, opravdu dlouhá cesta a teď je tu konečně první vítězství. Z mých ramen teď spadla velká zátěž. Teď se mi to podařilo a zopakovat to bude jednodušší."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.