Mikkelsen po zisku prvního vítězství: Z mých ramen teď spadla velká zátěž

Andreas Mikkelsen dosáhl prvního vítězství
Andreas Mikkelsen dosáhl prvního vítězství, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 25. října 2015 19:30
Sdílej:

O všem dnes ve Španělsku rozhodla až závěrečná Power Stage. Sébastien Ogier ji jel naplno a chtěl si připsat ke 25 bodům za vítězství ještě nějaký ten bodík navrch. Pak ale chyboval, trefil svodidlo a urazil o něj kolo. Vítězství si tak připsal Andreas Mikkelsen, svoje první ve WRC.

Po dojetí do cíle Power Stage Andreas věděl, že zvládl uhájit svoje místo v týmovém souboji s Jarim-Mattim Latvalou, a byl rád. Pak ale najednou během rozhovoru ve stopce nervozně začal otáčet hlavu ke svému spolujezdci, Olemu Floene. "Opravdu stojí na RZ?" Řeč byla samozřejmě o Sébastienu Ogierovi. Tuto informaci pak dostal také člověk ve stopce, který s jezdci dělá vždy rozhovory. Když Norovi řekl, že Ogier je mimo hru, že ulomil kolo, tak Mikkelsen dlouho nemohl uvěřit. Pak se ale podíval na Floeneho, který už měl slzy v očích a bylo vše jasné. 

"Nevím, co říci, je to neuvěřitelné. Nemůžu tomu uvěřit. Není to způsob, kterým bych chtěl získat svoje první vítězství ve WRC. Ale pěkně jsme bojovali. Na šotolině jsme měli trochu problémy, ale na asfaltu jsme byli dobří. Ogier udělal chybu a my jsme zvítězili," říkal hned v cíli Power Stage šťastný Andreas Mikkelsen. 

Později pak dodal: "Bylo to absurdní, protože Ogier nikdy nedělá chyby, takže když mi to řekli, tak jsem tomu nevěřil. Bylo to velké překvapení a ačkoliv to není způsob, jakým bych chtěl vyhrát soutěž, tak už jsme byli tolikrát tak blízko, že cítím, že si to zasloužíme."

Mikkelsen tak ve svém 64. startu ve WRC získal svoje první vítězství. Ogier mu jej tak trochu "daroval", když havaroval pouhé 4 kilometry před cílem zkoušky a celé rally. "Ještě jsem to úplně nepochopil, mojí strategií bylo zajistit si zde třetí místo v šampionátu a pak ve Walesu možná zaútočit. Věřím, že jsem dnes vstal tou správnou nohou. Cílil jsem se dobře, ale myslel jsem jen na souboj s Jarim. Když jsem pak nakonec přes týmové radio slyšel, že Ogier zůstal stát na zkoušce a já vyhrál, nemohl jsem uvěřit."

Jeho cesta za tímto úspěchem ale byla dlouhá. Po první páteční RZ začínal až z 9. místa, postupně se ale dostával stále výše až na druhé místo. V sobotu na předposlední zkoušce jej ale předstihl Latvala, a tak šel Mikkelsen do dnešní etapy z třetí pozice. Dnes se oba dva přetahovali o nejrychlejší časy. Andreas byl nejrychlejší čtyřikrát a Latvala dvakrát. Zdálo se, že rozhodla RZ21, Latvala na ní udělal defekt na Mikkelsena ztratil 9 vteřin, celkově se propadl za něj o 8 vteřin. "Hned na další zkoušce jsem udělal velké hodiny, byla to vlastně událost hned z první zatáčky. Díky tomu to bylo před finále hodně těsné," říká Mikkelsen. A má pravdu, před Power Stage je dělilo jen 1,4 s. 

Bylo tak jasné, že musí dobře zvládnout Power Stage. "Věděl jsem, že Jari má tuto zkoušku rád, ale já tuto perfektní RZ zvládl. Je to pro nás fantastický výsledek a je úžasné, že se nám teď podařilo získat toto první vítězství. Byla to dlouhá, opravdu dlouhá cesta a teď je tu konečně první vítězství. Z mých ramen teď spadla velká zátěž. Teď se mi to podařilo a zopakovat to bude jednodušší."

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?