Mikkelsen po zisku prvního vítězství: Z mých ramen teď spadla velká zátěž

Andreas Mikkelsen dosáhl prvního vítězství
Andreas Mikkelsen dosáhl prvního vítězství, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 25. října 2015 19:30
Sdílej:

O všem dnes ve Španělsku rozhodla až závěrečná Power Stage. Sébastien Ogier ji jel naplno a chtěl si připsat ke 25 bodům za vítězství ještě nějaký ten bodík navrch. Pak ale chyboval, trefil svodidlo a urazil o něj kolo. Vítězství si tak připsal Andreas Mikkelsen, svoje první ve WRC.

Po dojetí do cíle Power Stage Andreas věděl, že zvládl uhájit svoje místo v týmovém souboji s Jarim-Mattim Latvalou, a byl rád. Pak ale najednou během rozhovoru ve stopce nervozně začal otáčet hlavu ke svému spolujezdci, Olemu Floene. "Opravdu stojí na RZ?" Řeč byla samozřejmě o Sébastienu Ogierovi. Tuto informaci pak dostal také člověk ve stopce, který s jezdci dělá vždy rozhovory. Když Norovi řekl, že Ogier je mimo hru, že ulomil kolo, tak Mikkelsen dlouho nemohl uvěřit. Pak se ale podíval na Floeneho, který už měl slzy v očích a bylo vše jasné. 

"Nevím, co říci, je to neuvěřitelné. Nemůžu tomu uvěřit. Není to způsob, kterým bych chtěl získat svoje první vítězství ve WRC. Ale pěkně jsme bojovali. Na šotolině jsme měli trochu problémy, ale na asfaltu jsme byli dobří. Ogier udělal chybu a my jsme zvítězili," říkal hned v cíli Power Stage šťastný Andreas Mikkelsen. 

Později pak dodal: "Bylo to absurdní, protože Ogier nikdy nedělá chyby, takže když mi to řekli, tak jsem tomu nevěřil. Bylo to velké překvapení a ačkoliv to není způsob, jakým bych chtěl vyhrát soutěž, tak už jsme byli tolikrát tak blízko, že cítím, že si to zasloužíme."

Mikkelsen tak ve svém 64. startu ve WRC získal svoje první vítězství. Ogier mu jej tak trochu "daroval", když havaroval pouhé 4 kilometry před cílem zkoušky a celé rally. "Ještě jsem to úplně nepochopil, mojí strategií bylo zajistit si zde třetí místo v šampionátu a pak ve Walesu možná zaútočit. Věřím, že jsem dnes vstal tou správnou nohou. Cílil jsem se dobře, ale myslel jsem jen na souboj s Jarim. Když jsem pak nakonec přes týmové radio slyšel, že Ogier zůstal stát na zkoušce a já vyhrál, nemohl jsem uvěřit."

Jeho cesta za tímto úspěchem ale byla dlouhá. Po první páteční RZ začínal až z 9. místa, postupně se ale dostával stále výše až na druhé místo. V sobotu na předposlední zkoušce jej ale předstihl Latvala, a tak šel Mikkelsen do dnešní etapy z třetí pozice. Dnes se oba dva přetahovali o nejrychlejší časy. Andreas byl nejrychlejší čtyřikrát a Latvala dvakrát. Zdálo se, že rozhodla RZ21, Latvala na ní udělal defekt na Mikkelsena ztratil 9 vteřin, celkově se propadl za něj o 8 vteřin. "Hned na další zkoušce jsem udělal velké hodiny, byla to vlastně událost hned z první zatáčky. Díky tomu to bylo před finále hodně těsné," říká Mikkelsen. A má pravdu, před Power Stage je dělilo jen 1,4 s. 

Bylo tak jasné, že musí dobře zvládnout Power Stage. "Věděl jsem, že Jari má tuto zkoušku rád, ale já tuto perfektní RZ zvládl. Je to pro nás fantastický výsledek a je úžasné, že se nám teď podařilo získat toto první vítězství. Byla to dlouhá, opravdu dlouhá cesta a teď je tu konečně první vítězství. Z mých ramen teď spadla velká zátěž. Teď se mi to podařilo a zopakovat to bude jednodušší."

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.