O všem dnes ve Španělsku rozhodla až závěrečná Power Stage. Sébastien Ogier ji jel naplno a chtěl si připsat ke 25 bodům za vítězství ještě nějaký ten bodík navrch. Pak ale chyboval, trefil svodidlo a urazil o něj kolo. Vítězství si tak připsal Andreas Mikkelsen, svoje první ve WRC.
Po dojetí do cíle Power Stage Andreas věděl, že zvládl uhájit svoje místo v týmovém souboji s Jarim-Mattim Latvalou, a byl rád. Pak ale najednou během rozhovoru ve stopce nervozně začal otáčet hlavu ke svému spolujezdci, Olemu Floene. "Opravdu stojí na RZ?" Řeč byla samozřejmě o Sébastienu Ogierovi. Tuto informaci pak dostal také člověk ve stopce, který s jezdci dělá vždy rozhovory. Když Norovi řekl, že Ogier je mimo hru, že ulomil kolo, tak Mikkelsen dlouho nemohl uvěřit. Pak se ale podíval na Floeneho, který už měl slzy v očích a bylo vše jasné.
"Nevím, co říci, je to neuvěřitelné. Nemůžu tomu uvěřit. Není to způsob, kterým bych chtěl získat svoje první vítězství ve WRC. Ale pěkně jsme bojovali. Na šotolině jsme měli trochu problémy, ale na asfaltu jsme byli dobří. Ogier udělal chybu a my jsme zvítězili," říkal hned v cíli Power Stage šťastný Andreas Mikkelsen.
Později pak dodal: "Bylo to absurdní, protože Ogier nikdy nedělá chyby, takže když mi to řekli, tak jsem tomu nevěřil. Bylo to velké překvapení a ačkoliv to není způsob, jakým bych chtěl vyhrát soutěž, tak už jsme byli tolikrát tak blízko, že cítím, že si to zasloužíme."
Mikkelsen tak ve svém 64. startu ve WRC získal svoje první vítězství. Ogier mu jej tak trochu "daroval", když havaroval pouhé 4 kilometry před cílem zkoušky a celé rally. "Ještě jsem to úplně nepochopil, mojí strategií bylo zajistit si zde třetí místo v šampionátu a pak ve Walesu možná zaútočit. Věřím, že jsem dnes vstal tou správnou nohou. Cílil jsem se dobře, ale myslel jsem jen na souboj s Jarim. Když jsem pak nakonec přes týmové radio slyšel, že Ogier zůstal stát na zkoušce a já vyhrál, nemohl jsem uvěřit."
Jeho cesta za tímto úspěchem ale byla dlouhá. Po první páteční RZ začínal až z 9. místa, postupně se ale dostával stále výše až na druhé místo. V sobotu na předposlední zkoušce jej ale předstihl Latvala, a tak šel Mikkelsen do dnešní etapy z třetí pozice. Dnes se oba dva přetahovali o nejrychlejší časy. Andreas byl nejrychlejší čtyřikrát a Latvala dvakrát. Zdálo se, že rozhodla RZ21, Latvala na ní udělal defekt na Mikkelsena ztratil 9 vteřin, celkově se propadl za něj o 8 vteřin. "Hned na další zkoušce jsem udělal velké hodiny, byla to vlastně událost hned z první zatáčky. Díky tomu to bylo před finále hodně těsné," říká Mikkelsen. A má pravdu, před Power Stage je dělilo jen 1,4 s.
Bylo tak jasné, že musí dobře zvládnout Power Stage. "Věděl jsem, že Jari má tuto zkoušku rád, ale já tuto perfektní RZ zvládl. Je to pro nás fantastický výsledek a je úžasné, že se nám teď podařilo získat toto první vítězství. Byla to dlouhá, opravdu dlouhá cesta a teď je tu konečně první vítězství. Z mých ramen teď spadla velká zátěž. Teď se mi to podařilo a zopakovat to bude jednodušší."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?