Juniorský mistr Evropy, Emil Bergkivst, si ve Švýcarsku při Rally du Valais poprvé vyzkouší vůz kategorie R5. Doposud působil jako jezdec Opelu, ve Švýcarsku pojede s vozem Peugeot.
Emil Bergkvist dostane ve Švýcarsku odměnu za svoje letošní výkony. 21 letý Švéd pojede se spolujezdcem Joakimem Sjöbergem poprvé ve voze R5. Protože Opel nenabízí auto této kategorie, pojede v týmu Sainteloc, tedy s Peugeotem 208 T16.
"Je jasné, že bychom naší tovární posádku, Emila a Joakima, raději viděli v Opelu R5. Jenže tento projekt byl odsunut a oni si odměnu zaslouží. Proto jsme je rádi uvolnili pro start ve Švýcarsku. Držíme jim palce a jsme přesvědčeni, že si povedou stejně tak skvěle, jako jim to šlo v Opelu Adam R2," řekl Jörg Schrott, šéf Opelu pro motorsport.
"Tato velká šance mě moc těší. Jet ve Švýcarsku ve voze R5 bude velká výzva. Ale určitě si to také užiji. Moc děkuji Opelu za to, že mi start umožnili. Je to odměna za to, čeho jsme společně v juniorském týmu dosáhli. Beru to jako znak vděčnosti a důvěry," řekl jezdec.
Bergkvist letos vyhrál tři soutěže v JERC, v Estonsku navíc přidal jedno druhé místo a suverénně tak opanoval tabulku sezony. Podle mnohých expertů je hvězdou budoucnosti rallysportu.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?