Juniorský mistr Evropy, Emil Bergkivst, si ve Švýcarsku při Rally du Valais poprvé vyzkouší vůz kategorie R5. Doposud působil jako jezdec Opelu, ve Švýcarsku pojede s vozem Peugeot.
Emil Bergkvist dostane ve Švýcarsku odměnu za svoje letošní výkony. 21 letý Švéd pojede se spolujezdcem Joakimem Sjöbergem poprvé ve voze R5. Protože Opel nenabízí auto této kategorie, pojede v týmu Sainteloc, tedy s Peugeotem 208 T16.
"Je jasné, že bychom naší tovární posádku, Emila a Joakima, raději viděli v Opelu R5. Jenže tento projekt byl odsunut a oni si odměnu zaslouží. Proto jsme je rádi uvolnili pro start ve Švýcarsku. Držíme jim palce a jsme přesvědčeni, že si povedou stejně tak skvěle, jako jim to šlo v Opelu Adam R2," řekl Jörg Schrott, šéf Opelu pro motorsport.
"Tato velká šance mě moc těší. Jet ve Švýcarsku ve voze R5 bude velká výzva. Ale určitě si to také užiji. Moc děkuji Opelu za to, že mi start umožnili. Je to odměna za to, čeho jsme společně v juniorském týmu dosáhli. Beru to jako znak vděčnosti a důvěry," řekl jezdec.
Bergkvist letos vyhrál tři soutěže v JERC, v Estonsku navíc přidal jedno druhé místo a suverénně tak opanoval tabulku sezony. Podle mnohých expertů je hvězdou budoucnosti rallysportu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?