Juniorský mistr Evropy, Emil Bergkivst, si ve Švýcarsku při Rally du Valais poprvé vyzkouší vůz kategorie R5. Doposud působil jako jezdec Opelu, ve Švýcarsku pojede s vozem Peugeot.
Emil Bergkvist dostane ve Švýcarsku odměnu za svoje letošní výkony. 21 letý Švéd pojede se spolujezdcem Joakimem Sjöbergem poprvé ve voze R5. Protože Opel nenabízí auto této kategorie, pojede v týmu Sainteloc, tedy s Peugeotem 208 T16.
"Je jasné, že bychom naší tovární posádku, Emila a Joakima, raději viděli v Opelu R5. Jenže tento projekt byl odsunut a oni si odměnu zaslouží. Proto jsme je rádi uvolnili pro start ve Švýcarsku. Držíme jim palce a jsme přesvědčeni, že si povedou stejně tak skvěle, jako jim to šlo v Opelu Adam R2," řekl Jörg Schrott, šéf Opelu pro motorsport.
"Tato velká šance mě moc těší. Jet ve Švýcarsku ve voze R5 bude velká výzva. Ale určitě si to také užiji. Moc děkuji Opelu za to, že mi start umožnili. Je to odměna za to, čeho jsme společně v juniorském týmu dosáhli. Beru to jako znak vděčnosti a důvěry," řekl jezdec.
Bergkvist letos vyhrál tři soutěže v JERC, v Estonsku navíc přidal jedno druhé místo a suverénně tak opanoval tabulku sezony. Podle mnohých expertů je hvězdou budoucnosti rallysportu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.