Citroën Racing dostal dodatečně za Korsiku 30 000 EUR pokutu

Citroën je aktuálně monopolním dodavatelem techniky v JWRC
Citroën je aktuálně monopolním dodavatelem techniky v JWRC, foto: Citroën Sport
iM2 28. října 2015 18:39
Sdílej:

Vzhledem k tomu, že vozy ve JWRC byly na Korsice vybaveny nehomologovanou vodní pumpou, musel dodavatel vozů pro juniory, kterým je Citroën Racing, zaplatit dodatečně pokutu ve výši 30 000 EUR.

Korsická soutěž měla ještě pro Citroën Racing nepříjemnou dohru. Vzhledem k tomu, že při technické kontrole po soutěži bylo zjištěno, že vozy DS 3 R3T z pole JWRC nebyly vybaveny elektrickou vodní pumpou ze sériového modelu, ale používaly nehomologovaný díl, byl tento případ předán oficialitám Španělské Rally. 

Tam proběhlo slyšení a zodpovědní lidé z Citroën Racing vysvětlili, že novou vodní pumpu chtěli homologovat k 1. říjnu, ale nedopatřením nebyla tato žádost předána na FIA. Zástupci Citroënu také řekli, že nedostatek okamžitě napraví a za hrubou chybu se omlouvají. I oni ale museli přiznat, že vozy DS 3 z JWRC byly vybaveny nehomologovaným dílem.

Není to přitom poprvé, co se Citroën Racing nějak provinil proti homologaci daného speciálu, naposledy jsme podobný případ mohli vidět ve Francii 2014. Tomu odpovídala také pokuta. Předseda komise, Němec Waltraud Wünsch, týmu vyměřil peněžní pokutu ve výši 30 000 EUR. Navíc byl Citroën důrazně varován, že jejich vozy účastnící se Španělské a všech dalších soutěží musí odpovídat homologaci. 

Na výsledcích Rally Korsiky se ale nic nemění. Vzhledem k tomu, že problém byl na všech autech, tak dodatečnou 60 minutovou penalizaci nedostal jen vítěz z Korsiky, Quentin Gilbert, jehož auto bylo komisaři prověřováno, ale i ostatních 5 účastníků soutěže v této kategorii. Sice se tak propadli na konec výsledkové listiny, ale body jim zůstali, a tak Gilbertovi zůstává i titul.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.