Vzhledem k tomu, že vozy ve JWRC byly na Korsice vybaveny nehomologovanou vodní pumpou, musel dodavatel vozů pro juniory, kterým je Citroën Racing, zaplatit dodatečně pokutu ve výši 30 000 EUR.
Korsická soutěž měla ještě pro Citroën Racing nepříjemnou dohru. Vzhledem k tomu, že při technické kontrole po soutěži bylo zjištěno, že vozy DS 3 R3T z pole JWRC nebyly vybaveny elektrickou vodní pumpou ze sériového modelu, ale používaly nehomologovaný díl, byl tento případ předán oficialitám Španělské Rally.
Tam proběhlo slyšení a zodpovědní lidé z Citroën Racing vysvětlili, že novou vodní pumpu chtěli homologovat k 1. říjnu, ale nedopatřením nebyla tato žádost předána na FIA. Zástupci Citroënu také řekli, že nedostatek okamžitě napraví a za hrubou chybu se omlouvají. I oni ale museli přiznat, že vozy DS 3 z JWRC byly vybaveny nehomologovaným dílem.
Není to přitom poprvé, co se Citroën Racing nějak provinil proti homologaci daného speciálu, naposledy jsme podobný případ mohli vidět ve Francii 2014. Tomu odpovídala také pokuta. Předseda komise, Němec Waltraud Wünsch, týmu vyměřil peněžní pokutu ve výši 30 000 EUR. Navíc byl Citroën důrazně varován, že jejich vozy účastnící se Španělské a všech dalších soutěží musí odpovídat homologaci.
Na výsledcích Rally Korsiky se ale nic nemění. Vzhledem k tomu, že problém byl na všech autech, tak dodatečnou 60 minutovou penalizaci nedostal jen vítěz z Korsiky, Quentin Gilbert, jehož auto bylo komisaři prověřováno, ale i ostatních 5 účastníků soutěže v této kategorii. Sice se tak propadli na konec výsledkové listiny, ale body jim zůstali, a tak Gilbertovi zůstává i titul.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.