Kris Meeke navštívil základnu továrního týmu Hyundai v německém Frankfurtu během minulého měsíce, jak jsme Vás informovali. Ihned se tedy začalo spekulovat o tom, že by si pro sezonu 2016 mohl vyměnit své místo s Thierrym Neuvillem.
Smlouva Krise Meekea s Citroënem vyprší na konci tohoto roku, Hyundai má dle smlouvy nárok na služby Thierryho Neuvillea i pro příští sezonu. Jenže Korejci tento týden uzavřeli dlouhodobou smlouvu s Haydenem Paddonem, čímž dali jasně najevo, na koho hodlají v budoucnu sázet.
Belgičan se v továrním týmu Hyundai, snad kromě Švédska, letos trápí. Jezdec i tým vyjádřili vzájemnou nespokojenost, a tak se v servisní zoně začíná mluvit o tom, že by nemusela být stávající platná smlouva dodržena.
Tyto spekulace ještě přiživily prohlášení šéfů továrních týmů Citroën a M-Sport, Yvese Mattona a Malcolma Wilsona, kteří se nechali slyšet, že kdyby byl Neuville volný, tak by o něj měli zájem. Britský Autosport se Meekea na návštěvu u Hyundai zeptal: "Nemám nic, co bych k tomuto tématu mohl říct."
"Vše, o co usiluji, je zajistit si místo ve WRC i pro příští rok." Největší šance má Brit asi u Citroënu, jenže Yves Matton nechce s ním ani Madsem Ostbergem jednat dříve než po skončení Rally Wales GB. "Jak už jsem několikrát říkal, jsem moc vděčný Yvesovi a Citroënu za to, co pro mě udělali," pokračuje jezdec.
"Znovu nakopli moji kariéru. Cítím, že jsme se naučili velmi, opravdu velmi dobře spolupracovat. Letos na nás byl velký tlak, ale vítězství v Argentině ukázalo, čeho jsme schopni."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.