I příští rok dodá Citroën Racing do juniorského MS v rally identické Citroëny DS 3 R3-MAX. Na formátu šampionátu se nic nemění a vítěz se tak může těšit na sezonu 2017 ve WRC2.
V JWRC je letos již rozhodnuto, když si na Korsice předčasně titul zajistil Quentin Gilbert. Před posledním závodem sezony, soutěží ve Španělsku, odhalil karty také Citroën Racing, když oznámil, že jeho spolupráce se společností WRC Promoter GmbH bude i nadále pokračovat.
Jen bychom rádi připomenuli, že tento šampionát je velmi významný, vždyť jeho dřívějšími vítězy byli jezdci jako Sébastien Loeb, Dani Sordo, Sébastien Ogier, Martin Prokop, Elfyn Evans a šampionem za rok 2014 je Stéphane Lefebvre. "Cílem této formule je podpora a povzbuzení vzniku nových talentů," říká zákaznický manažer Citroën Racingu, Marek Nawarecki.
Junioři se tak mohou opět těšit na identické DS 3 R3-MAX a jako hlavní cena je i nadále 6 startů ve WRC2 v roce 2017. Vzhledem k tomu, že konečnou verzi kalendáře MS pro příští rok ještě neznáme, nemohl zákaznický manažer Citroën Racingu, Marek Nawarecki, ještě oznámit plány pro sezonu 2016.
"Budeme se ale hodně snažit, abychom v našem kalendáři pro příští rok měli co možná největší rozmanitost. Tyto náročné soutěže dávají šanci nejtalentovanějším mladíkům, aby ukázali, co v nich je a všem účastníkům nabízí možnost získání zkušeností. Mezinárodní dimenze FIA Junior WRC je dle nás důležitá. Během dvou let jsme měli jezdce ze 16 různých zemí tří kontinentů," zakončil Nawarecki.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.