Kevin Abbring má letos v plánu ještě jednu soutěž. Z dosavadních vystoupení má Holanďan dobrý pocit.
Na Korsice držel 26 letý jezdec v jeden okamžik dokonce druhou příčku. Ještě do předposlední zkoušky startoval s výhledem dokončení soutěže na pátém místě, ale pak mu jeho i20 WRC ujela a sklouzla mimo trať. Holanďan, který je také testovacím a vývojovým jezdcem korejského týmu, teď vynechá soutěž ve Španělsku a na závěr roku odstartuje do Rally Wales GB.
"Odjel jsem tři soutěže na sněhu, šotolině a asfaltu. Pak přišla Korsika, což byla moje druhá příležitost pro svezení se na asfaltu - mohl jsem využít zkušeností, které jsem nasbíral v Německu. Se svým zlepšením jsem byl spokojen - od Německa jsme udělali velký pokrok.
Hlavní zlepšení přišlo asi v oblasti rozpisu pro asfalt. Auto WRC může vypadat stejně jako auto R5, ale s oběma vozy se jede opravdu hodně jinak a ve WRC se stále učím." Jezdec má za to, že páteční průtrž mračen na Korsice mu pomohla v souboji s ostatními, více zkušenými, jezdci.
"Během rally panovaly podmínky, které WRC už dlouho nepamatuje. Nikdo nemohl spoléhat na zkušenosti v těchto podmínkách. Zkoušky byly také nové pro všechny, takže zkušenosti nehrály tak velkou roli." Abbring si mohl vyjet doposud nejlepší výsledek ve WRC, jenže pak přišla chyba po úpravě poznámek, kterou posádka provedla na poslední chvíli.
"Kontroloval jsem svoje poznámky ještě jednou v noci před nedělní etapou a z nějakého důvodu jsem se rozhodl pro změnu [v rozpisu]. Změnil jsem určitý symbol a dodal slovíčko 'rychlá'. Když jsme dojeli do té zatáčky, tak jsem poznal, že to nebylo dobře.
Zatočil jsem, šel jsem z plynu, jenomže na vlhkém místě se auto sklouzlo. Bylo dost rozbité. Auto nebylo moc poškozené, ale byli jsme zaseknutí tři metry od cesty. Jasně, je to pro nás velká škoda, ale stále si ze soutěže můžeme odnést hodně pozitiv."
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.