Kevin Abbring má letos v plánu ještě jednu soutěž. Z dosavadních vystoupení má Holanďan dobrý pocit.
Na Korsice držel 26 letý jezdec v jeden okamžik dokonce druhou příčku. Ještě do předposlední zkoušky startoval s výhledem dokončení soutěže na pátém místě, ale pak mu jeho i20 WRC ujela a sklouzla mimo trať. Holanďan, který je také testovacím a vývojovým jezdcem korejského týmu, teď vynechá soutěž ve Španělsku a na závěr roku odstartuje do Rally Wales GB.
"Odjel jsem tři soutěže na sněhu, šotolině a asfaltu. Pak přišla Korsika, což byla moje druhá příležitost pro svezení se na asfaltu - mohl jsem využít zkušeností, které jsem nasbíral v Německu. Se svým zlepšením jsem byl spokojen - od Německa jsme udělali velký pokrok.
Hlavní zlepšení přišlo asi v oblasti rozpisu pro asfalt. Auto WRC může vypadat stejně jako auto R5, ale s oběma vozy se jede opravdu hodně jinak a ve WRC se stále učím." Jezdec má za to, že páteční průtrž mračen na Korsice mu pomohla v souboji s ostatními, více zkušenými, jezdci.
"Během rally panovaly podmínky, které WRC už dlouho nepamatuje. Nikdo nemohl spoléhat na zkušenosti v těchto podmínkách. Zkoušky byly také nové pro všechny, takže zkušenosti nehrály tak velkou roli." Abbring si mohl vyjet doposud nejlepší výsledek ve WRC, jenže pak přišla chyba po úpravě poznámek, kterou posádka provedla na poslední chvíli.
"Kontroloval jsem svoje poznámky ještě jednou v noci před nedělní etapou a z nějakého důvodu jsem se rozhodl pro změnu [v rozpisu]. Změnil jsem určitý symbol a dodal slovíčko 'rychlá'. Když jsme dojeli do té zatáčky, tak jsem poznal, že to nebylo dobře.
Zatočil jsem, šel jsem z plynu, jenomže na vlhkém místě se auto sklouzlo. Bylo dost rozbité. Auto nebylo moc poškozené, ale byli jsme zaseknutí tři metry od cesty. Jasně, je to pro nás velká škoda, ale stále si ze soutěže můžeme odnést hodně pozitiv."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?