Abbring: Děláme dobré pokroky, WRC je jiný svět oproti R5

Abbring, Kevin - Marshall, Sebastian
Abbring, Kevin - Marshall, Sebastian, foto: Hyundai Motorsport/McKlein
iM2 18. října 2015 21:37
Sdílej:

Kevin Abbring má letos v plánu ještě jednu soutěž. Z dosavadních vystoupení má Holanďan dobrý pocit.

Na Korsice držel 26 letý jezdec v jeden okamžik dokonce druhou příčku. Ještě do předposlední zkoušky startoval s výhledem dokončení soutěže na pátém místě, ale pak mu jeho i20 WRC ujela a sklouzla mimo trať. Holanďan, který je také testovacím a vývojovým jezdcem korejského týmu, teď vynechá soutěž ve Španělsku a na závěr roku odstartuje do Rally Wales GB.

"Odjel jsem tři soutěže na sněhu, šotolině a asfaltu. Pak přišla Korsika, což byla moje druhá příležitost pro svezení se na asfaltu - mohl jsem využít zkušeností, které jsem nasbíral v Německu. Se svým zlepšením jsem byl spokojen - od Německa jsme udělali velký pokrok. 

Hlavní zlepšení přišlo asi v oblasti rozpisu pro asfalt. Auto WRC může vypadat stejně jako auto R5, ale s oběma vozy se jede opravdu hodně jinak a ve WRC se stále učím." Jezdec má za to, že páteční průtrž mračen na Korsice mu pomohla v souboji s ostatními, více zkušenými, jezdci.

"Během rally panovaly podmínky, které WRC už dlouho nepamatuje. Nikdo nemohl spoléhat na zkušenosti v těchto podmínkách. Zkoušky byly také nové pro všechny, takže zkušenosti nehrály tak velkou roli." Abbring si mohl vyjet doposud nejlepší výsledek ve WRC, jenže pak přišla chyba po úpravě poznámek, kterou posádka provedla na poslední chvíli.

"Kontroloval jsem svoje poznámky ještě jednou v noci před nedělní etapou a z nějakého důvodu jsem se rozhodl pro změnu [v rozpisu]. Změnil jsem určitý symbol a dodal slovíčko 'rychlá'. Když jsme dojeli do té zatáčky, tak jsem poznal, že to nebylo dobře.

Zatočil jsem, šel jsem z plynu, jenomže na vlhkém místě se auto sklouzlo. Bylo dost rozbité. Auto nebylo moc poškozené, ale byli jsme zaseknutí tři metry od cesty. Jasně, je to pro nás velká škoda, ale stále si ze soutěže můžeme odnést hodně pozitiv."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.