Letošní výsledky Thierryho Neuvillea neodpovídají jeho talentu. Kritiku za to sklidil i od svého týmu, který se jej rozhodl nahradit pro rally ve Walesu Haydonem Paddonem.
Dosavadní jednička týmu Hyundai soutěž ve Walesu odjede za druhý tým značky Hyundai. V tom bude jeho kolegou Kevin Abbring, který má též start ve Walesu v plánu. V hlavním týmu, který bojuje o post vice-mistra mezi značkami, pojedou Dani Sordo a Hayden Paddon.
Dnešní rozhodnutí přichází po sérii matných výkonů. Thierry Neuville je aktuálně v šampionátu na páté pozici se ziskem dvou podiových umístění. Před Německem zkritizoval svého jezdce i manažer korejského týmu, Alain Pénasse. Odpověď Belgičana se nesla v duchu, že nemá smysl riskovat, když Hyundai i20 WRC beztak na Volkswagen Polo R WRC nestačí.
Hyundai odůvodnil jezdeckou výměnu snahou se koncentrovat na sezonu 2016 a chutí o znovunabití sebevědomí, navíc tato změna může týmu pomoci v boji o druhou příčku mezi týmy. Hyundai je aktuálně třetí se ztrátou pouhého bodu na Citroën.
"Toto rozhodnutí přišlo po produktivním jednání, během kterého jsme si s týmem otevřeně promluvili. Hovořili jsme také o našich cílech pro konec sezony 2015 a začátek roku 2016," komentoval zprávu jezdec, který se těší, že se bude moci soustředit vyhradně na jízdu samotnou.
Thierry Neuville pokračuje: "Je důležité, abych získal zpět svoji sebejistotu před sezonou 2016. Příští sezona bude pro nás všechny hodně důležitá. Tato změna mi dovolí vrátit se do mého rytmu a začít zimu za dobrých podmínek."
Alain Pénasse potvrdil, že bylo toto rozhodnutí přijato kolektivně s cílem pomoci jezdci i týmu: "Získat z poslední soutěže roku co možná nejvíc bodů je pro tým moc důležité. Forma našich pilotů je důležitá pro to, abychom vytěžili z vozů všechen potenciál. Během rozhovorů s Thierrym jsme se pokusili najít způsob, jak mu vrátit jeho důvěru. Myslím, že z něj spadne jistý tlak, což mu pomůže vydat se správnou cestou do roku 2016."
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.