Kajetan Kajetanowicz o uplynulém víkendu získal titul mistra Evropy, zařadil se tak mezi největší rally legendy své země.
Kajetan Kajetanowicz o víkendu vyhrál ERC 2015. Po vítězství na Rally Acropolis si předčasně zajistil zajistil titul mistra Evropy. Po Sobieslawu Zasadovi (1966, 1967 a 1971) a Krzysztofu Holowczycovi (1997) se tak stává teprve třetím mistrem Evropy s Polskou národností.
Jezdec je na tento fakt náležitě hrdý. "Jsou to moji hrdinové. Jsem hodně rád za to, že se k nim mohu zařadit," řekl Kajetan Kajetanowicz na tiskové konferenci po soutěži. Pak přidal ještě jeden vtípek: "Ještě jednou opakuji: Moje angličtina není zrovna dobrá, protože mě toho Craig nechtěl moc nenaučit," žertoval na úkor svého hlavního rivala v boji o titul, Craiga Breena.
Matematické šance tohoto Ira díky vítězství Poláka v Řecku poklesly na nulu, a tak už před poslední soutěží ME ve Švýcarsku víme, kdo je letošním mistrem Evropy. Kajetanowicz tak přebírá toto ocenění od Esapekky Lappiho. "Budu potřeboval ještě nějaký čas, abych pochopil, co se stalo. Je to skvělý pocit a skvělý den. Každý ví, že být mistrem Evropy je velkou věcí a já jím jsem."
V Řecku to ale díky velkým dešťům a rozbláceným tratím nebyla lehká cesta za vítězstvím. "Bylo hodně lehké udělat chybu. Také my jsme jich několik udělali, jednu velkou. Roztočili jsme se v jednom hodně úzkém místě, ve kterém byl na obou stranách potok. To bylo štěstí," říká pilot Fordu.
Pilot Peugeotu, který byl po zisku tří vítězství z prvních tří soutěží roku jasným favoritem na titul první poloviny sezony, šampionát ale de facto ztratil už před Acropolí. Ve druhé polovině sezony měl dost smůlu. "Ypres bylo, když se to tak vezme, začátkem sestupné spirály. Štěstí nebylo na naší stran," řekl Craig Breen.
"Na Ypres jsme ztratili šanci na vítězství a také v Estonsku jsme měli problém." Je to pravda, vždyť v Belgii i Estonsku Breena vyřadily technické potíže. "Na Barum, OK, tam jsme udělali chybu a udělali defekt. Pak jsem už věděl, že naše šance jsou opravdu špatné." Se sezonou je ale Breen i tak spokojen. "Ukázali jsme naše tempo a třikát vyhráli. Nemusíme věšet hlavu."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?