Kajetan Kajetanowicz o uplynulém víkendu získal titul mistra Evropy, zařadil se tak mezi největší rally legendy své země.
Kajetan Kajetanowicz o víkendu vyhrál ERC 2015. Po vítězství na Rally Acropolis si předčasně zajistil zajistil titul mistra Evropy. Po Sobieslawu Zasadovi (1966, 1967 a 1971) a Krzysztofu Holowczycovi (1997) se tak stává teprve třetím mistrem Evropy s Polskou národností.
Jezdec je na tento fakt náležitě hrdý. "Jsou to moji hrdinové. Jsem hodně rád za to, že se k nim mohu zařadit," řekl Kajetan Kajetanowicz na tiskové konferenci po soutěži. Pak přidal ještě jeden vtípek: "Ještě jednou opakuji: Moje angličtina není zrovna dobrá, protože mě toho Craig nechtěl moc nenaučit," žertoval na úkor svého hlavního rivala v boji o titul, Craiga Breena.
Matematické šance tohoto Ira díky vítězství Poláka v Řecku poklesly na nulu, a tak už před poslední soutěží ME ve Švýcarsku víme, kdo je letošním mistrem Evropy. Kajetanowicz tak přebírá toto ocenění od Esapekky Lappiho. "Budu potřeboval ještě nějaký čas, abych pochopil, co se stalo. Je to skvělý pocit a skvělý den. Každý ví, že být mistrem Evropy je velkou věcí a já jím jsem."
V Řecku to ale díky velkým dešťům a rozbláceným tratím nebyla lehká cesta za vítězstvím. "Bylo hodně lehké udělat chybu. Také my jsme jich několik udělali, jednu velkou. Roztočili jsme se v jednom hodně úzkém místě, ve kterém byl na obou stranách potok. To bylo štěstí," říká pilot Fordu.
Pilot Peugeotu, který byl po zisku tří vítězství z prvních tří soutěží roku jasným favoritem na titul první poloviny sezony, šampionát ale de facto ztratil už před Acropolí. Ve druhé polovině sezony měl dost smůlu. "Ypres bylo, když se to tak vezme, začátkem sestupné spirály. Štěstí nebylo na naší stran," řekl Craig Breen.
"Na Ypres jsme ztratili šanci na vítězství a také v Estonsku jsme měli problém." Je to pravda, vždyť v Belgii i Estonsku Breena vyřadily technické potíže. "Na Barum, OK, tam jsme udělali chybu a udělali defekt. Pak jsem už věděl, že naše šance jsou opravdu špatné." Se sezonou je ale Breen i tak spokojen. "Ukázali jsme naše tempo a třikát vyhráli. Nemusíme věšet hlavu."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.