Kajetan Kajetanowicz o uplynulém víkendu získal titul mistra Evropy, zařadil se tak mezi největší rally legendy své země.
Kajetan Kajetanowicz o víkendu vyhrál ERC 2015. Po vítězství na Rally Acropolis si předčasně zajistil zajistil titul mistra Evropy. Po Sobieslawu Zasadovi (1966, 1967 a 1971) a Krzysztofu Holowczycovi (1997) se tak stává teprve třetím mistrem Evropy s Polskou národností.
Jezdec je na tento fakt náležitě hrdý. "Jsou to moji hrdinové. Jsem hodně rád za to, že se k nim mohu zařadit," řekl Kajetan Kajetanowicz na tiskové konferenci po soutěži. Pak přidal ještě jeden vtípek: "Ještě jednou opakuji: Moje angličtina není zrovna dobrá, protože mě toho Craig nechtěl moc nenaučit," žertoval na úkor svého hlavního rivala v boji o titul, Craiga Breena.
Matematické šance tohoto Ira díky vítězství Poláka v Řecku poklesly na nulu, a tak už před poslední soutěží ME ve Švýcarsku víme, kdo je letošním mistrem Evropy. Kajetanowicz tak přebírá toto ocenění od Esapekky Lappiho. "Budu potřeboval ještě nějaký čas, abych pochopil, co se stalo. Je to skvělý pocit a skvělý den. Každý ví, že být mistrem Evropy je velkou věcí a já jím jsem."
V Řecku to ale díky velkým dešťům a rozbláceným tratím nebyla lehká cesta za vítězstvím. "Bylo hodně lehké udělat chybu. Také my jsme jich několik udělali, jednu velkou. Roztočili jsme se v jednom hodně úzkém místě, ve kterém byl na obou stranách potok. To bylo štěstí," říká pilot Fordu.
Pilot Peugeotu, který byl po zisku tří vítězství z prvních tří soutěží roku jasným favoritem na titul první poloviny sezony, šampionát ale de facto ztratil už před Acropolí. Ve druhé polovině sezony měl dost smůlu. "Ypres bylo, když se to tak vezme, začátkem sestupné spirály. Štěstí nebylo na naší stran," řekl Craig Breen.
"Na Ypres jsme ztratili šanci na vítězství a také v Estonsku jsme měli problém." Je to pravda, vždyť v Belgii i Estonsku Breena vyřadily technické potíže. "Na Barum, OK, tam jsme udělali chybu a udělali defekt. Pak jsem už věděl, že naše šance jsou opravdu špatné." Se sezonou je ale Breen i tak spokojen. "Ukázali jsme naše tempo a třikát vyhráli. Nemusíme věšet hlavu."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?