Soutěž v Řecku musela být kvůli extrémně špatným podmínkám předčasně ukončena. Po velmi silných deštích pořadatelé zrušili poslední tři zkoušky, což přineslo titul Poláku Kajetanowiczovi.
Do soutěže nastupoval Kajetan Kajetanowicz (Ford Fiesta R5) v roli lídra šampionátu, který se vyznačoval kromě rychlosti i velkou spolehlivostí. Na jeho postavení útočil Craig Breen (Peugeot 208 T16), kterého v průběhu sezony stála spoustu bodů stávkující technika.
Nejrychleji začal jezdec z Polska, ve druhé sobotní etapě ale všem doslova vytřel zrak domácí Athanassoulas se Škodou Fabia R5. Díky tomu byl přespal na čele soutěže Řek.
V sobotu přišel útok Craiga Breena, který na extrémně kluzkých tratích poskočil do čela a začal konkurenci ujíždět. Loňský vítěz této soutěže ale neměl štěstí, když se mu v průběhu RZ6 otevřela kapota motoru, která rozbila přední okno. Tento incident srazil jezdce Peugeotu zpět na druhé místo.
Následovat měla ještě odpolední sekce, ve které chtěl jezdec 208 T16 znovu získat zpět vedení, jenže pořadatelé se rozhodli z důvodu povětrnostních podmínek zbylé zkoušku zrušit. Breen to hodnotil slovy: "Hloupé rozhodnutí."
Vítězem se tedy stal Kajetanowicz, což mu zajistilo titul mistra Evropy pro rok 2015. Je teprve třetím Polákem, kterému se to povedlo - před ním uspěli Sobiesław Zasada (1966, 1967, 1971) a Krzysztof Hołowczyc (1997). Jeho spolujezdec, Jarek Baran, už má titul vice-mistra Evropy z roku 2002, kdy navigoval již zesnulého Janusze Kuliga.
Výsledky Rally Acropolis:1. Kajetanowicz / Baran, Ford Fiesta R5, 1:32:11.1 hod.2. Breen / Martin, Peugeot 208 T16, +10.0 s3. Athanassoulas / Zakcheos, Škoda Fabia R5, +15.3 s4. Tarabus / Trunkát, Škoda Fabia S2000, +3:12.5 s5. Botka / Szeles, Mitsubishi Lancer Evo IX, +3:54.5 s6. Jeets / Toom, Ford Fiesta R5, +4:30.9 s7. Butvilas / Heller, Subaru Impreza STI, +4:40.6 s8. Tlusťák / Kučera, Škoda Fabia S2000, +8:48.2 s9. Panteli / Constantinou, Mitsubishi Lancer Evo X, +11:44.0 s10. Serderidis / Miclotte, Citroën DS3 R5, +11:45.8 s
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.