Soutěž v Řecku musela být kvůli extrémně špatným podmínkám předčasně ukončena. Po velmi silných deštích pořadatelé zrušili poslední tři zkoušky, což přineslo titul Poláku Kajetanowiczovi.
Do soutěže nastupoval Kajetan Kajetanowicz (Ford Fiesta R5) v roli lídra šampionátu, který se vyznačoval kromě rychlosti i velkou spolehlivostí. Na jeho postavení útočil Craig Breen (Peugeot 208 T16), kterého v průběhu sezony stála spoustu bodů stávkující technika.
Nejrychleji začal jezdec z Polska, ve druhé sobotní etapě ale všem doslova vytřel zrak domácí Athanassoulas se Škodou Fabia R5. Díky tomu byl přespal na čele soutěže Řek.
V sobotu přišel útok Craiga Breena, který na extrémně kluzkých tratích poskočil do čela a začal konkurenci ujíždět. Loňský vítěz této soutěže ale neměl štěstí, když se mu v průběhu RZ6 otevřela kapota motoru, která rozbila přední okno. Tento incident srazil jezdce Peugeotu zpět na druhé místo.
Následovat měla ještě odpolední sekce, ve které chtěl jezdec 208 T16 znovu získat zpět vedení, jenže pořadatelé se rozhodli z důvodu povětrnostních podmínek zbylé zkoušku zrušit. Breen to hodnotil slovy: "Hloupé rozhodnutí."
Vítězem se tedy stal Kajetanowicz, což mu zajistilo titul mistra Evropy pro rok 2015. Je teprve třetím Polákem, kterému se to povedlo - před ním uspěli Sobiesław Zasada (1966, 1967, 1971) a Krzysztof Hołowczyc (1997). Jeho spolujezdec, Jarek Baran, už má titul vice-mistra Evropy z roku 2002, kdy navigoval již zesnulého Janusze Kuliga.
Výsledky Rally Acropolis:1. Kajetanowicz / Baran, Ford Fiesta R5, 1:32:11.1 hod.2. Breen / Martin, Peugeot 208 T16, +10.0 s3. Athanassoulas / Zakcheos, Škoda Fabia R5, +15.3 s4. Tarabus / Trunkát, Škoda Fabia S2000, +3:12.5 s5. Botka / Szeles, Mitsubishi Lancer Evo IX, +3:54.5 s6. Jeets / Toom, Ford Fiesta R5, +4:30.9 s7. Butvilas / Heller, Subaru Impreza STI, +4:40.6 s8. Tlusťák / Kučera, Škoda Fabia S2000, +8:48.2 s9. Panteli / Constantinou, Mitsubishi Lancer Evo X, +11:44.0 s10. Serderidis / Miclotte, Citroën DS3 R5, +11:45.8 s
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.