Soutěž v Řecku musela být kvůli extrémně špatným podmínkám předčasně ukončena. Po velmi silných deštích pořadatelé zrušili poslední tři zkoušky, což přineslo titul Poláku Kajetanowiczovi.
Do soutěže nastupoval Kajetan Kajetanowicz (Ford Fiesta R5) v roli lídra šampionátu, který se vyznačoval kromě rychlosti i velkou spolehlivostí. Na jeho postavení útočil Craig Breen (Peugeot 208 T16), kterého v průběhu sezony stála spoustu bodů stávkující technika.
Nejrychleji začal jezdec z Polska, ve druhé sobotní etapě ale všem doslova vytřel zrak domácí Athanassoulas se Škodou Fabia R5. Díky tomu byl přespal na čele soutěže Řek.
V sobotu přišel útok Craiga Breena, který na extrémně kluzkých tratích poskočil do čela a začal konkurenci ujíždět. Loňský vítěz této soutěže ale neměl štěstí, když se mu v průběhu RZ6 otevřela kapota motoru, která rozbila přední okno. Tento incident srazil jezdce Peugeotu zpět na druhé místo.
Následovat měla ještě odpolední sekce, ve které chtěl jezdec 208 T16 znovu získat zpět vedení, jenže pořadatelé se rozhodli z důvodu povětrnostních podmínek zbylé zkoušku zrušit. Breen to hodnotil slovy: "Hloupé rozhodnutí."
Vítězem se tedy stal Kajetanowicz, což mu zajistilo titul mistra Evropy pro rok 2015. Je teprve třetím Polákem, kterému se to povedlo - před ním uspěli Sobiesław Zasada (1966, 1967, 1971) a Krzysztof Hołowczyc (1997). Jeho spolujezdec, Jarek Baran, už má titul vice-mistra Evropy z roku 2002, kdy navigoval již zesnulého Janusze Kuliga.
Výsledky Rally Acropolis:1. Kajetanowicz / Baran, Ford Fiesta R5, 1:32:11.1 hod.2. Breen / Martin, Peugeot 208 T16, +10.0 s3. Athanassoulas / Zakcheos, Škoda Fabia R5, +15.3 s4. Tarabus / Trunkát, Škoda Fabia S2000, +3:12.5 s5. Botka / Szeles, Mitsubishi Lancer Evo IX, +3:54.5 s6. Jeets / Toom, Ford Fiesta R5, +4:30.9 s7. Butvilas / Heller, Subaru Impreza STI, +4:40.6 s8. Tlusťák / Kučera, Škoda Fabia S2000, +8:48.2 s9. Panteli / Constantinou, Mitsubishi Lancer Evo X, +11:44.0 s10. Serderidis / Miclotte, Citroën DS3 R5, +11:45.8 s
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.