Soutěž v Řecku musela být kvůli extrémně špatným podmínkám předčasně ukončena. Po velmi silných deštích pořadatelé zrušili poslední tři zkoušky, což přineslo titul Poláku Kajetanowiczovi.
Do soutěže nastupoval Kajetan Kajetanowicz (Ford Fiesta R5) v roli lídra šampionátu, který se vyznačoval kromě rychlosti i velkou spolehlivostí. Na jeho postavení útočil Craig Breen (Peugeot 208 T16), kterého v průběhu sezony stála spoustu bodů stávkující technika.
Nejrychleji začal jezdec z Polska, ve druhé sobotní etapě ale všem doslova vytřel zrak domácí Athanassoulas se Škodou Fabia R5. Díky tomu byl přespal na čele soutěže Řek.
V sobotu přišel útok Craiga Breena, který na extrémně kluzkých tratích poskočil do čela a začal konkurenci ujíždět. Loňský vítěz této soutěže ale neměl štěstí, když se mu v průběhu RZ6 otevřela kapota motoru, která rozbila přední okno. Tento incident srazil jezdce Peugeotu zpět na druhé místo.
Následovat měla ještě odpolední sekce, ve které chtěl jezdec 208 T16 znovu získat zpět vedení, jenže pořadatelé se rozhodli z důvodu povětrnostních podmínek zbylé zkoušku zrušit. Breen to hodnotil slovy: "Hloupé rozhodnutí."
Vítězem se tedy stal Kajetanowicz, což mu zajistilo titul mistra Evropy pro rok 2015. Je teprve třetím Polákem, kterému se to povedlo - před ním uspěli Sobiesław Zasada (1966, 1967, 1971) a Krzysztof Hołowczyc (1997). Jeho spolujezdec, Jarek Baran, už má titul vice-mistra Evropy z roku 2002, kdy navigoval již zesnulého Janusze Kuliga.
Výsledky Rally Acropolis:1. Kajetanowicz / Baran, Ford Fiesta R5, 1:32:11.1 hod.2. Breen / Martin, Peugeot 208 T16, +10.0 s3. Athanassoulas / Zakcheos, Škoda Fabia R5, +15.3 s4. Tarabus / Trunkát, Škoda Fabia S2000, +3:12.5 s5. Botka / Szeles, Mitsubishi Lancer Evo IX, +3:54.5 s6. Jeets / Toom, Ford Fiesta R5, +4:30.9 s7. Butvilas / Heller, Subaru Impreza STI, +4:40.6 s8. Tlusťák / Kučera, Škoda Fabia S2000, +8:48.2 s9. Panteli / Constantinou, Mitsubishi Lancer Evo X, +11:44.0 s10. Serderidis / Miclotte, Citroën DS3 R5, +11:45.8 s
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?