Překvapení Korsiky: Evans věděl, že Latvalu za zády neudrží

Evans, Elfyn - Barritt, Daniel
Evans, Elfyn - Barritt, Daniel, foto: M-Sport/McKlein
iM2 6. října 2015 21:27
Sdílej:

Elfyn Evans přiznal, že mu výsledek z Korsiky dodal velké sebevědomí do zbytku sezony po sérii nepovedených soutěží.

Welšan se svým spolujezdcem Danielem Barrittem a vozem Ford Fiesta RS WRC byli největším překvapením právě odjeté Tour de Corse. Dvojice z týmu M-Sport nakonec dojela na druhém místě, avšak po první etapě s přehledem vedla. Elfyn Evans jel na Korsice poprvé, druhé místo je jeho druhým podiem v sezoně a pro tým jde o nejlepší výsledek roku.

Druhé místo přišlo pět měsíců pro prémiovém podiu v Argentině (3. místo), ale také tři týdny po zpackané Rally Australia. Dle jezdce nemohl takový výsledek přijít v lepší chvíli: "Potřebovali jsme to, protože od Německa nám to opravdu nešlo.

Nepovedlo se nám zajet v tomto komplikovaném období jediný pořádný výsledek. Je proto velkou úlevou získat takovýto výsledek," přiznal jezdec pro 'wrc.com'. Velký respekt si získal svoji jízdou na RZ3, kde doslova rozdrtil časy ostatních jezdců.

V sobotu se před něj ale dostal Jari-Matti Latvala a v neděli odolával útokům Andrease Mikkelsena. "Bylo těžké to odhadnout. Věděli jsme, že nebudeme mít žádnou šanci udržet za sebou Jariho-Mattiho, ale Andrease bylo potřeba hlídat. Opravdu mě překvapilo, kolik času jsme ztratili, když jsme jen trošku ubrali, abychom dojeli do cíle.

Power Stage byla napínavá. Ale na předchozím testu jsme udělali dost pro to, abychom si naše místo udrželi." Návrat do dobrých kolejí, dalo by se tedy říci. Elfyn teď chce získat podobně dobrý výsledek také ve Španělsku, které se jede na konci měsíce.

"Budeme usilovat o podium. Podmínky se nebudou tak měnit jako na Korsice, to je jasné, ale i tak chceme vyjet dobré umístění. To, co mě zajímá, jsou dobré časy. Tento pocit chci ve Španělsku znovu zažít," uzavírá jezdec Fordu, který nemá místo pro příští sezonu vůbec jisné, naopak po Austrálii musel Malcolm Wilson ujišťovat, že vůbec dojezdí sezonu.

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.