Volkswagen přiznal, že je jeho cílem ve WRC dominovat takovým způsobem, jako vládne jeho sesterská značka Audi v Le Mans. Cílem je také zastínit dřívější úspěchy Citroënu.
Pod vedením hvězdného Sébastiena Ogiera se Volkswagenu již podařilo získat tři tituly v řadě za sebou. Jost Capito, šéf továrního týmu, teď odhaluje, že tři tituly stačit nebudou k uspokojení jeho apetitu, případně předsedy představenstva koncernu Volkswagen, profesora Martina Winterkorna.
"Tým může být hrdý na to, co už třetím rokem po sobě dosáhl. Ale když jsme vyhráli před dvěma lety první titul, tak jsme měli interní vánoční večeři a před námi na stole ležela mistrovská trofej. Profesor Winterkorn seděl vedle mne a viděl dlouhou řadu titulů Citroënu.
Řekl mi: 'Podívej se na to. Pro Volkswagen chci ještě delší řadu. Nejde o to vyhrát tuto věc jen jednou nebo dvakrát. Jde o to vyhrávat ji pravidelně. To mi dodalo dobrý pocit. Každý ví, že když tam budete tři nebo čtyři roky po sobě, tak nezůstane v paměti lidí.
Vyhrát tři roky po sobě je OK, ale lidé na to po pěti letech zapomenou. Pokud se Vám to povede 10 krát po sobě, tak si to lide opravdu zapamatují." Audi se účastní závodů sportoních vozů od konce 90. let. V Le Mans vyhrálo 13 krát za 15 let (2000-2014).
"Winterkorn je zodpovědný za Audi a sleduje její úspěchy v Le Mans. Nemyslím, že je kulturou značky Volkswagen někam přijít a pak zase hned odejít. Koncern Volkswagen zamíří do nějaké discipliny, kde setrvá a neustále dokazuje, že na to má. Je to stejné jako v businessu - Volkswagen nechce být největším výrobcem aut v jednom roce a pak už ho tato meta nezajímá."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.