Zítra otestuje Sébastien Loeb přepracovaný vůz Peugeot 2008 DKR v Maroku. Poté se devítinásobný mistr světa v automobilových soutěžích rozhodne, jestli pojede s týmem i Rally Dakar 2016.
Peugeot oslavil minulý týden v Číně první vítězství vozu 2008 DKR. Ze China Silk Road Rally dovezl tovární tým dokonce dvojité vítězství - trať dlouhou 1 963 kilometrů projel nejrychleji Stéphane Peterhansel a druhé místo obsadil jeho kolega, Cyril Despres. Francouz se dostal do vedení po 2. etapě a ve vedení už setrval. Kolega Despres vyhrál 11. a 13. etapu (jeho první vítězství v etapě na čtyřech kolech).
Přepracovaný vůz budí pozornost - ihned se začalo spekulovat o nasazení Sébastiena Loeba. Jeho premiérový start by mohl přijít již na Rally Maroko (3. - 9. října). Po jeho boku by měl sedět jeho dlouholetý spolujezdec Daniel Elena. Tým Peugeotu zatím jen potvrdil, že se Loeb bude účastnit tento týden testu v Maroku.
Testu se účastní s Loebem také Carlos Sainz, nový vůz má výrazně modifikované šasi. Auto narostlo do délky a do šířky o zhruba 20 centimetrů. Přitom dle týmu je vůz o 100 kilogramů lehčí. Auto má také novou geometrii náprav a stroj byl osazen silnějším motorem. Pohon pouze zadní nápravy zůstal.
V Maroku nejde jenom o testování nového vozu, ale zítra přicestuje také Sébastien Loeb. Francouz si zde vytvoří obrázek o vývoji vozu. Poté by mělo padnout konečné rozhodnutí o účasti na Dakaru 2016. Peugeot už oznámil, že je připraven odcestovat do Jižní Ameriky se čtyřmi vozy (posádky Depres, Sainz, Péterhansel a Loeb).
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?