Loeb se zítra rozhodne o startu na Dakaru s Peugeotem 2008 DKR

Peterhansel, Stéphane - Cottret, Jean Paul
Peterhansel, Stéphane - Cottret, Jean Paul, foto: Red Bull
iM2 15. září 2015 11:48
Sdílej:

Zítra otestuje Sébastien Loeb přepracovaný vůz Peugeot 2008 DKR v Maroku. Poté se devítinásobný mistr světa v automobilových soutěžích rozhodne, jestli pojede s týmem i Rally Dakar 2016.

Peugeot oslavil minulý týden v Číně první vítězství vozu 2008 DKR. Ze China Silk Road Rally dovezl tovární tým dokonce dvojité vítězství - trať dlouhou 1 963 kilometrů projel nejrychleji Stéphane Peterhansel a druhé místo obsadil jeho kolega, Cyril Despres. Francouz se dostal do vedení po 2. etapě a ve vedení už setrval. Kolega Despres vyhrál 11. a 13. etapu (jeho první vítězství v etapě na čtyřech kolech).

Přepracovaný vůz budí pozornost - ihned se začalo spekulovat o nasazení Sébastiena Loeba. Jeho premiérový start by mohl přijít již na Rally Maroko (3. - 9. října). Po jeho boku by měl sedět jeho dlouholetý spolujezdec Daniel Elena. Tým Peugeotu zatím jen potvrdil, že se Loeb bude účastnit tento týden testu v Maroku.

Testu se účastní s Loebem také Carlos Sainz, nový vůz má výrazně modifikované šasi. Auto narostlo do délky a do šířky o zhruba 20 centimetrů. Přitom dle týmu je vůz o 100 kilogramů lehčí. Auto má také novou geometrii náprav a stroj byl osazen silnějším motorem. Pohon pouze zadní nápravy zůstal.

V Maroku nejde jenom o testování nového vozu, ale zítra přicestuje také Sébastien Loeb. Francouz si zde vytvoří obrázek o vývoji vozu. Poté by mělo padnout konečné rozhodnutí o účasti na Dakaru 2016. Peugeot už oznámil, že je připraven odcestovat do Jižní Ameriky se čtyřmi vozy (posádky Depres, Sainz, Péterhansel a Loeb).

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.