Momentálně je Sébastien Ogier jediným trojnásobným mistrem světa v rally. Francouz to ale bude chtít bezpochyby rychle změnit a přidat další titul co možná nejdříve - ideálně už příští rok. Pokud by se mu to podařilo, tak by vyrovnal v historických tabulkách Juhu Kankkunena a Tommiho Mäkinena.
Během 709 dnů dokázal Seb Ogier společně s Julienem Ingrassiou získat tři tituly mistrů světa a vyhrát 18 soutěží WRC. Tím překonal takové rallyové legendy, jakými jsou Hannu Mikkola, Miki Biasion, Björn Waldegard, Walter Röhrl, Stig Blomqvist a Ari Vatanen.
Je tedy jasné, že si Francouz vydobil svoje místo v historických statistikách MS v rally. Sébastien už vyhrál svoji 31 soutěž, čímž se posunul na druhé místo v historických tabulkách, když za svá záda odsunul Marcuse Grönholma.
Momentálně je jediným, kdo má na kontě tři tituly mistra světa, protože borci jako Miki Biasion, Marcus Grönholm, Walter Röhrl anebo Carlos Sainz mají na kontě tituly "jen" dva. Naopak o titul více než Ogier mají Juha Kankkunen a Tommi Mäkinen.
Ogier je ale stále ještě velmi mladý, vždyť je mu jen 31 let a na svém kontě má méně než 100 světových startů. Zbývá mu tak dostatek času na to, aby mohl pomýšlet na legendárních devět titulů svého krajana, Sébastiena Loeba. Ale je to opravdu jeho cíl?
To, jak jasným způsobem ovládl letošní sezonu podtrhuje i fakt, že na titul dosáhl už tři závody před koncem. To je dříve než při jeho úspěších v letech 2013 a 2014. Navíc letos musel na všech soutěžích čistit trať po oba dva první dny. Do kokpitu navíc díky změně pravidel nemohl nikdo dostávat informace o mezičasech ostatních pilotů.
O tom, že si Ogier titul zaslouží, nemůže být řeč. Vźdyť vyhrál sedm z deseti odjetých soutěží. V pěti z nich dokonce získal tzv. „Grand Slam“ - k zisku vítězství si připsal tři bonusové body z Power Stage. V tomto ohledu je Ogier rovněž opravdovým měřítkem, protože Power Stage vyhrál už 25 krát.
Jak to letos vypadalo s konkurenty Ogiera v boji o titul? Jari-Matti Latvala ani Kris Meeke nepodávali stabilní výkony, Andreas Mikkelsen stále ještě čeká na svoje první vítězství v MS. Thierry Neuville prožívá ne moc dobrou sezonu. Jezdci jako Ott Tänak, Mads Ostberg a Hayden Paddon zatím ještě nemají na to, aby si to s Francouzem na trati rozdali.
Letos došlo jednou k přímé konfrontaci mezi Sébastienem Ogierem a jeho velkým rivalem z minulosti, Sébastienem Loebem. Zkraje soutěže měl navrch Loeb, avšak v cíli se radoval z vyhraného duelu Ogier. A právě vítězství v knížectví položilo základní kámen k jeho úspěšné cestě za titulem 2015.
Je Ogier schopný vyhrát titul i v sezoně 2016? Zcela určitě. Navíc s ohledem na to, že vozy zůstanou prakticky stejné. Jedinou neznámou bude nasazení nového modelu i20 WRC. Nové vozy vyjedou až v sezoně 2017, proto se dá očekávat, že i v sezoně 2016 bude Polo R WRC v MS tím vozem, který bude udávat měřítka. Také německý tým je bezchybný - až na Rallye Deutschland 2013 a 2014 a Argentinu 2015.
Titul díky výsledku z Austrálie slaví také Volkswagen, který se řadí po bok legendárních značek jako Lancia, Subaru, Peugeot nebo Citroën. Všem těmto značkám se povedlo vyhrát titul třikrát po sobě. "Víme, kde se můžeme zlepšit. Vždycky to jde - je to neustálá výzva, která nekončí.
Po každé soutěži se díváme na to, kde jsme udělali chyby, nebo jsme nebyli tak dobří, jak jsme být mohli. Tvrdě pracujeme, abychom se zlepšovali na každé rally. Každou soutěž se chceme zlepšovat. To je naší motivací.
Tým je stejně hladový, jako byl před první soutěží v MS nebo před prvním vítězstvím. Už teď tvrdě pracujeme na letech 2016 a 2017, protože chceme zůstat tam, kde jsme," říká Jost Capito.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.