Ogier: Jediný trojnásobný mistr světa, Volkswagen mezi legendami

Sébastien Ogier a Julien Ingrassia slaví třetí titul ve třech letech
Sébastien Ogier a Julien Ingrassia slaví třetí titul ve třech letech, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 14. září 2015 00:32
Sdílej:

Momentálně je Sébastien Ogier jediným trojnásobným mistrem světa v rally. Francouz to ale bude chtít bezpochyby rychle změnit a přidat další titul co možná nejdříve - ideálně už příští rok. Pokud by se mu to podařilo, tak by vyrovnal v historických tabulkách Juhu Kankkunena a Tommiho Mäkinena.

Během 709 dnů dokázal Seb Ogier společně s Julienem Ingrassiou získat tři tituly mistrů světa a vyhrát 18 soutěží WRC. Tím překonal takové rallyové legendy, jakými jsou Hannu Mikkola, Miki Biasion, Björn Waldegard, Walter Röhrl, Stig Blomqvist a Ari Vatanen.

Je tedy jasné, že si Francouz vydobil svoje místo v historických statistikách MS v rally. Sébastien už vyhrál svoji 31 soutěž, čímž se posunul na druhé místo v historických tabulkách, když za svá záda odsunul Marcuse Grönholma.

Momentálně je jediným, kdo má na kontě tři tituly mistra světa, protože borci jako Miki Biasion, Marcus Grönholm, Walter Röhrl anebo Carlos Sainz mají na kontě tituly "jen" dva. Naopak o titul více než Ogier mají Juha Kankkunen a Tommi Mäkinen. 

Ogier je ale stále ještě velmi mladý, vždyť je mu jen 31 let a na svém kontě má méně než 100 světových startů. Zbývá mu tak dostatek času na to, aby mohl pomýšlet na legendárních devět titulů svého krajana, Sébastiena Loeba. Ale je to opravdu jeho cíl?

To, jak jasným způsobem ovládl letošní sezonu podtrhuje i fakt, že na titul dosáhl už tři závody před koncem. To je dříve než při jeho úspěších v letech 2013 a 2014. Navíc letos musel na všech soutěžích čistit trať po oba dva první dny. Do kokpitu navíc díky změně pravidel nemohl nikdo dostávat informace o mezičasech ostatních pilotů. 

O tom, že si Ogier titul zaslouží, nemůže být řeč. Vźdyť vyhrál sedm z deseti odjetých soutěží. V pěti z nich dokonce získal tzv. „Grand Slam“ - k zisku vítězství si připsal tři bonusové body z Power Stage. V tomto ohledu je Ogier rovněž opravdovým měřítkem, protože Power Stage vyhrál už 25 krát. 

Jak to letos vypadalo s konkurenty Ogiera v boji o titul? Jari-Matti Latvala ani Kris Meeke nepodávali stabilní výkony, Andreas Mikkelsen stále ještě čeká na svoje první vítězství v MS. Thierry Neuville prožívá ne moc dobrou sezonu. Jezdci jako Ott Tänak, Mads Ostberg a Hayden Paddon zatím ještě nemají na to, aby si to s Francouzem na trati rozdali.

Letos došlo jednou k přímé konfrontaci mezi Sébastienem Ogierem a jeho velkým rivalem z minulosti, Sébastienem Loebem. Zkraje soutěže měl navrch Loeb, avšak v cíli se radoval z vyhraného duelu Ogier. A právě vítězství v knížectví položilo základní kámen k jeho úspěšné cestě za titulem 2015.

Je Ogier schopný vyhrát titul i v sezoně 2016? Zcela určitě. Navíc s ohledem na to, že vozy zůstanou prakticky stejné. Jedinou neznámou bude nasazení nového modelu i20 WRC. Nové vozy vyjedou až v sezoně 2017, proto se dá očekávat, že i v sezoně 2016 bude Polo R WRC v MS tím vozem, který bude udávat měřítka. Také německý tým je bezchybný - až na Rallye Deutschland 2013 a 2014 a Argentinu 2015. 

Titul díky výsledku z Austrálie slaví také Volkswagen, který se řadí po bok legendárních značek jako Lancia, Subaru, Peugeot nebo Citroën. Všem těmto značkám se povedlo vyhrát titul třikrát po sobě. "Víme, kde se můžeme zlepšit. Vždycky to jde - je to neustálá výzva, která nekončí.

Po každé soutěži se díváme na to, kde jsme udělali chyby, nebo jsme nebyli tak dobří, jak jsme být mohli. Tvrdě pracujeme, abychom se zlepšovali na každé rally. Každou soutěž se chceme zlepšovat. To je naší motivací.

Tým je stejně hladový, jako byl před první soutěží v MS nebo před prvním vítězstvím. Už teď tvrdě pracujeme na letech 2016 a 2017, protože chceme zůstat tam, kde jsme," říká Jost Capito.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.