Momentálně je Sébastien Ogier jediným trojnásobným mistrem světa v rally. Francouz to ale bude chtít bezpochyby rychle změnit a přidat další titul co možná nejdříve - ideálně už příští rok. Pokud by se mu to podařilo, tak by vyrovnal v historických tabulkách Juhu Kankkunena a Tommiho Mäkinena.
Během 709 dnů dokázal Seb Ogier společně s Julienem Ingrassiou získat tři tituly mistrů světa a vyhrát 18 soutěží WRC. Tím překonal takové rallyové legendy, jakými jsou Hannu Mikkola, Miki Biasion, Björn Waldegard, Walter Röhrl, Stig Blomqvist a Ari Vatanen.
Je tedy jasné, že si Francouz vydobil svoje místo v historických statistikách MS v rally. Sébastien už vyhrál svoji 31 soutěž, čímž se posunul na druhé místo v historických tabulkách, když za svá záda odsunul Marcuse Grönholma.
Momentálně je jediným, kdo má na kontě tři tituly mistra světa, protože borci jako Miki Biasion, Marcus Grönholm, Walter Röhrl anebo Carlos Sainz mají na kontě tituly "jen" dva. Naopak o titul více než Ogier mají Juha Kankkunen a Tommi Mäkinen.
Ogier je ale stále ještě velmi mladý, vždyť je mu jen 31 let a na svém kontě má méně než 100 světových startů. Zbývá mu tak dostatek času na to, aby mohl pomýšlet na legendárních devět titulů svého krajana, Sébastiena Loeba. Ale je to opravdu jeho cíl?
To, jak jasným způsobem ovládl letošní sezonu podtrhuje i fakt, že na titul dosáhl už tři závody před koncem. To je dříve než při jeho úspěších v letech 2013 a 2014. Navíc letos musel na všech soutěžích čistit trať po oba dva první dny. Do kokpitu navíc díky změně pravidel nemohl nikdo dostávat informace o mezičasech ostatních pilotů.
O tom, že si Ogier titul zaslouží, nemůže být řeč. Vźdyť vyhrál sedm z deseti odjetých soutěží. V pěti z nich dokonce získal tzv. „Grand Slam“ - k zisku vítězství si připsal tři bonusové body z Power Stage. V tomto ohledu je Ogier rovněž opravdovým měřítkem, protože Power Stage vyhrál už 25 krát.
Jak to letos vypadalo s konkurenty Ogiera v boji o titul? Jari-Matti Latvala ani Kris Meeke nepodávali stabilní výkony, Andreas Mikkelsen stále ještě čeká na svoje první vítězství v MS. Thierry Neuville prožívá ne moc dobrou sezonu. Jezdci jako Ott Tänak, Mads Ostberg a Hayden Paddon zatím ještě nemají na to, aby si to s Francouzem na trati rozdali.
Letos došlo jednou k přímé konfrontaci mezi Sébastienem Ogierem a jeho velkým rivalem z minulosti, Sébastienem Loebem. Zkraje soutěže měl navrch Loeb, avšak v cíli se radoval z vyhraného duelu Ogier. A právě vítězství v knížectví položilo základní kámen k jeho úspěšné cestě za titulem 2015.
Je Ogier schopný vyhrát titul i v sezoně 2016? Zcela určitě. Navíc s ohledem na to, že vozy zůstanou prakticky stejné. Jedinou neznámou bude nasazení nového modelu i20 WRC. Nové vozy vyjedou až v sezoně 2017, proto se dá očekávat, že i v sezoně 2016 bude Polo R WRC v MS tím vozem, který bude udávat měřítka. Také německý tým je bezchybný - až na Rallye Deutschland 2013 a 2014 a Argentinu 2015.
Titul díky výsledku z Austrálie slaví také Volkswagen, který se řadí po bok legendárních značek jako Lancia, Subaru, Peugeot nebo Citroën. Všem těmto značkám se povedlo vyhrát titul třikrát po sobě. "Víme, kde se můžeme zlepšit. Vždycky to jde - je to neustálá výzva, která nekončí.
Po každé soutěži se díváme na to, kde jsme udělali chyby, nebo jsme nebyli tak dobří, jak jsme být mohli. Tvrdě pracujeme, abychom se zlepšovali na každé rally. Každou soutěž se chceme zlepšovat. To je naší motivací.
Tým je stejně hladový, jako byl před první soutěží v MS nebo před prvním vítězstvím. Už teď tvrdě pracujeme na letech 2016 a 2017, protože chceme zůstat tam, kde jsme," říká Jost Capito.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?