Marcus Grönholm vyjel ve finských lesích s modifikovaným Polem R WRC, které neslo některé prvky vozů pro rok 2017. Fin byl z testovacích jízd velmi potěšen.
Volkswagen i nadále udává tempo a to nejen na trati, ale také v oblasti vývoje nového vozu. Wolfsburgští upravili aktuální auto - nasadili na něj větší křídlo, dodali výrazný přední splitter, rozšířily se také blatníky, upraven byl také celý přední nárazník. Německý tým tak ukázal první náznaky toho, jak by mohly vypadat vozy v roce 2017.
Je jasné, že do té doby dojde ještě k velkým změnám. Detaily totiž ještě nejsou přesně ujednány a v oblasti aerodynamiky panují ještě jisté nejasnosti. Cílem pravidel totiž určitě není udělat vozy podobné třeba autům DTM, která mají všude nějaká malá křidélka.
Daleko důležitější než optické změny ale byl prvotní test inovovaného motoru 1,6l s turbem, který bude dávat 380 koní. FIA svolila ke zvýšení výkonu, aby se vozy WRC více vzdálily autům kategorie R5. Jaký má nový motor výkon, mohl prověřit Marcus Grönholm na super rychlých tratích ve Finsku.
"Nemohu sice posuzovat s aktuálním autem, se kterým jsem zde nejezdil, ale test byl dobrý," říká dvojnásobný mistr světa pro 'Autosport'. Jedna věc jej ale velmi zaujala: "Motor má dobrý zvuk. Tohle je zcela jistě cesta správným směrem."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?