Marcus Grönholm vyjel ve finských lesích s modifikovaným Polem R WRC, které neslo některé prvky vozů pro rok 2017. Fin byl z testovacích jízd velmi potěšen.
Volkswagen i nadále udává tempo a to nejen na trati, ale také v oblasti vývoje nového vozu. Wolfsburgští upravili aktuální auto - nasadili na něj větší křídlo, dodali výrazný přední splitter, rozšířily se také blatníky, upraven byl také celý přední nárazník. Německý tým tak ukázal první náznaky toho, jak by mohly vypadat vozy v roce 2017.
Je jasné, že do té doby dojde ještě k velkým změnám. Detaily totiž ještě nejsou přesně ujednány a v oblasti aerodynamiky panují ještě jisté nejasnosti. Cílem pravidel totiž určitě není udělat vozy podobné třeba autům DTM, která mají všude nějaká malá křidélka.
Daleko důležitější než optické změny ale byl prvotní test inovovaného motoru 1,6l s turbem, který bude dávat 380 koní. FIA svolila ke zvýšení výkonu, aby se vozy WRC více vzdálily autům kategorie R5. Jaký má nový motor výkon, mohl prověřit Marcus Grönholm na super rychlých tratích ve Finsku.
"Nemohu sice posuzovat s aktuálním autem, se kterým jsem zde nejezdil, ale test byl dobrý," říká dvojnásobný mistr světa pro 'Autosport'. Jedna věc jej ale velmi zaujala: "Motor má dobrý zvuk. Tohle je zcela jistě cesta správným směrem."
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?