Po jmenování Tommiho Mäkinena do čela sportovního programu Toyoty v rally zůstává situace okolo továrního týmu neustále nejasná. Toyota Motorsport GmbH pokračuje se stejnou intenzitou v testovacím programu.
Zatímco Tommi Mäkinen teď ve Finsku rekrutuje svůj manšaft pro návrat Toyoty do WRC, tak vývoj Yarisu WRC v Toyotě Motorsport GmbH (TMG) v německém Kolíně nad Rýnem běží dále, jakoby Akio Toyoda nejmenoval nedávno šéfem týmu Mäkinena.
Němci by měli dle posledních zpráv měli pracovat i nadále na Yarisu WRC dle pravidel platných od roku 2017. Minulý týden TMG testoval jejich Yaris WRC na asfaltu ve Španělsku. Mäkinen sice nedávno řekl, že TMG by měl do jeho vozu dodat motor, ale o tom, že by Němci měli dodávat i další komponenty zatím nic nevíme.
Díky pokračující práci na projektu z Kolína nad Rýnem se začíná věřit, že z Německa do Finska půjde víc věcí než jen motor. TMG by mohlo podat silnou pomocnou ruku také například v oblasti aerodynamiky, která má na nových WRC autech hrát velkou roli. V Kolíně má totiž Toyota velmi dobrý aerodynamický tunel (asi jeden z nejlepších v Evropě vůbec) a silné aero oddělení.
Mäkinen si stanovil pro svoje auto velké cíle - testovací práce by měly začít už od března. Fin by rád měl dvě testovací skupiny, které by mohly pracovat zároveň na dvou různých místec.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.