Po jmenování Tommiho Mäkinena do čela sportovního programu Toyoty v rally zůstává situace okolo továrního týmu neustále nejasná. Toyota Motorsport GmbH pokračuje se stejnou intenzitou v testovacím programu.
Zatímco Tommi Mäkinen teď ve Finsku rekrutuje svůj manšaft pro návrat Toyoty do WRC, tak vývoj Yarisu WRC v Toyotě Motorsport GmbH (TMG) v německém Kolíně nad Rýnem běží dále, jakoby Akio Toyoda nejmenoval nedávno šéfem týmu Mäkinena.
Němci by měli dle posledních zpráv měli pracovat i nadále na Yarisu WRC dle pravidel platných od roku 2017. Minulý týden TMG testoval jejich Yaris WRC na asfaltu ve Španělsku. Mäkinen sice nedávno řekl, že TMG by měl do jeho vozu dodat motor, ale o tom, že by Němci měli dodávat i další komponenty zatím nic nevíme.
Díky pokračující práci na projektu z Kolína nad Rýnem se začíná věřit, že z Německa do Finska půjde víc věcí než jen motor. TMG by mohlo podat silnou pomocnou ruku také například v oblasti aerodynamiky, která má na nových WRC autech hrát velkou roli. V Kolíně má totiž Toyota velmi dobrý aerodynamický tunel (asi jeden z nejlepších v Evropě vůbec) a silné aero oddělení.
Mäkinen si stanovil pro svoje auto velké cíle - testovací práce by měly začít už od března. Fin by rád měl dvě testovací skupiny, které by mohly pracovat zároveň na dvou různých místec.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?