S dvojicí Ott Tänak a Elfyn Evans letos vsadil Malcolm Wilson na mladou a nezkušenou dvojici. To má své důvody. Nebýt těchto důvodů, Malcolm by svůj tým rád posílil - po očku pokukuje po konkrétních jezdcích.
M-Sportu se daří držet v MS i přesto, že o podporu Fordu již dávno přišel. "Kdybychom něměli tak skvělé lidi a tak konkurenceschopné auto, tak bych nebyl zřejmě tak motivovaný, abych dále pokračoval v MS. Ale já vsázím vše na to, že i příští rok, a roky následující, budeme v MS. WRC se aktuálně vyvíjí velmi dobrým směrem," přiznává velkou motivaci Malcolm Wilson.
Brit nemůže kvůli nízkému rozpočtu nabídnout jezdcům žádný závratný plat. Proto se snaží dostat na čelo mladíky. Letošní dvojice Tänak a Evans už jistý potenciál prokázala. Aby měl tým na víc, musel by do Fordu Fiesta RS WRC posadit rychlejšího jezdce: "Kdybychom měli sponzora, pak bych se samozřejmě pokusil získat tu nejsilnější jezdeckou sestavu, která by se získat dala."
Jednoho jezdce si Wilson všiml obvzlášť: "Hayden Paddon letos předvedl skvělé výkony. Na něm je vidět, že se může vyvíjet. Při vstupu do nejvyšší ligy mu musíte pomoci, protože trvá tři až pět let, než jste schopni vyhrávat soutěže MS."
Nejenom Paddon by byl Wilsonovým kandidátem. Také Thierryho Neuvillea si Brit stále hodně cení. Žádná jednání však zatím neproběhla, jak Wilson vysvětluje: "Kdyby byl Thierry k mání a já měl dostatečný rozpočet, pak bychom spolu určitě jednali. I když má letos zatím jen průměrnou sezonu. Podle mě je on stále tím jediným, kdo si to může rozdat se Sébastienem Ogierem."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.